לא קוסם – איש מקצועי איכותי

את תואר “מאמן החודש” אנו מעניקים לסלובדאן דראפיץ – שלמרות רעשי רקע משמעותיים, הוביל את עירוני קרית שמונה קרוב לחוף מבטחים.

עונה מעט מטלטלת עוברת על עירוני קרית שמונה, עונה שהתחילה עם מינויו של עמיר נוסבאום – כדורגלן עבר מוערך של הקבוצה, למאמן הקבוצה, על אף חוסר ניסיונו כמאמן ראשי בליגת העל – המשיכה עם פיטוריו של המאמן אחרי פתיחת עונה רעה והמשיכה עם מינויו של סלובדאן דראפיץ – שלרבים, כולל כותב שורות אלה, היה נראה שעם חומר השחקנים של עירוני קרית שמונה אף מאמן לא יצליח למלט אותה מחזרה למאבקי ההישרדות. דראפיץ תפס פיקוד על הקבוצה, תוך זמן קצר הוביל אותה לרצף ניצחונות מרשים ולפרקים אפילו לשישייה הראשונה – מה שהפך עונה קודרת לעונה אופטימית. עירוני קרית שמונה סיימה את הליגה הסדירה בשבת האחרונה עם ניצחון 0:2 על מ.ס אשדוד. קרית שמונה אמנם לא תשחק בפלייאוף העליון, אך נהנית מיתרון של 10 נקודות מהקו האדום, כשבקופה נותרו 21 נקודות – מה שאומר שרק תרחיש קיצוני יגרום לה שוב להיאבק כנגד ההישרדות. לטעמנו, בהתחשב בהיחלשות של סגל הקבוצה בהשוואה לעונה שעברה, הפתיחה הרעה של העונה, הביקורות החריפות של הבעלים איזי שרצקי כנגד דראפיץ בחודש האחרון, המאמן הנתנייתי בהחלט ראוי לתואר “מאמן החודש” שלנו.

אפשר להגיד שהוציא מים מהסלע. סלובדאן דראפיץ (צילום: לירן דורף – אתר דאבל פס)



סלובדאן דראפיץ מונה למאמן עירוני קרית שמונה מיד לאחר התבוסה 4:0 מול מכבי חיפה. לקבוצה היה מאזן של 8 נקודות בתשעה מחזורים, היא דורגה במקום האחרון ובמרחק נקודה מחוף מבטחים. תחת הדרכתו של דראפיץ הצליחה הקבוצה תוך זמן קצר להימלט מאימת מאבקי התחתית, כל זאת למרות סגל מאוד בינוני ודי מוגבל ברמתו. למעלה מסיבוב שלם שיחקה הקבוצה עם חיסרון של שחקן זר משמעותי – הבלם סטפן אקה, שנפצע בצורה כואבת וקשה במשחק החוץ מול הפועל ירושלים. גם לפני פציעתו של אקה ההגנה לא הייתה במיטבה, אך חסרונו והעובדה שלא צורף בלם זר במקומו לא הקלה על הגנת הקבוצה, שמלבד שוער איכותי בדמותו של דז’וגאס ברטקוש, נשענת על שחקנים צעירים עם ניסיון מועט כשחקני בוגרים – דבר שהיה לה לרועץ בשלב הביניים של הסיבוב השני, כשמצאה את עצמה סופגת משך שישה משחקים ברצף (כולל 90 הדקות הראשונות של משחק הגביע מול מכבי ת”א), מה שגרם לה לקשיים ביצירת ניצחונות ואיבוד גובה. עם זאת, תחת הדרכתו של דראפיץ התגלו לא מעט נקודות אור: הבלם מתוצרת בית איתי בן שבת, שבעונה שעברה מצא את עצמו מיובש בסגל, החל לזכות בדקות משחק מרובות לצידם של עאיד חבשי וזיו מורגן – והנה הוא זכה היום לזימון לצמד משחקיה של הנבחרת הצעירה בשבוע הבא מול גרמניה ופולין, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. איתמר שבירו, שבעונה שעברה היה לשחקן שמיעט לשחק בהפועל באר שבע והבקיע 3 שערים בעונה כולה, הפך למניה בעליה וכבש 7 שערים עד כה והוא מוביל את טבלת מלך שערי הליגה.

מאמן שהשפעתו מורגשת על קבוצתו. סלובדאן דראפיץ בימיו במכבי נתניה


סלובדאן דרפאיץ התמודד ומתמודד בתקופה האחרונה עם האשמות לא קלות מצד הבעלים, איזי שרצקי. למרות זאת, הצליח המאמן לשים בצד עד כמה שאפשר את רעשי הרקע הללו. בחודש האחרון הוביל את הקבוצה לניצחון ביתי כנגד כל הסיכוים מול האלופה מכבי חיפה (1:2) ובשבת האחרונה לניצחון 0:2 מול מ.ס אשדוד, שמציב את הקבוצה בעמדה מצוינת לקראת משחקי הפלייאוף התחתון, כשהיא זקוקה לעוד מספר לא רב של נקודות, כדי להיות משוחררת מלחצים. סלובדאן דראפיץ הוא אחד מהמאמנים הטובים ביותר בכדורגל הישראלי, חבל מאוד שגם איתו איזי שרצקי מצא סיבות להתנגחות תקשורתית מיותרת. סלובדאן דראפיץ מאוד מתאים באופיו ובמנטליות שלו לקרית שמונה, איש מקצוע בדמותו כדאי היה כבר לפני שלושה חודשים להחתמים לעוד שנתיים וחצי ולתת לו לבנות קבוצה ולהשפיע במחלקת הנוער כפי שהיה בימיו במכבי נתניה, כדי לקדם את הסיכויים שלקרית שמונה יהיה עתיד זוהר וטוב יותר, עם יותר שחקנים מתוצרת מחלקת הנוער – שיחסכו לקבוצה כספים על השאלות ורכישות, יגדילו את ההזדהות עם המועדון בקרב הקהל וחלקם גם יכניסו למועדון כספים ממכירת כרטיסם למועדונים בכירים כמו למשל, אורי דהן ועידן נחמיאס. זה עדיף מאשר להתרגל כמעט מדי עונה למאמן וצוות מקצועי חדש, שמסתכל רק על הטווח הנראה לעין. כך או כך, סלובדאן דראפיץ הוא “מאמן החודש” שלנו.

מאמן שמביא ערך מוסף בכל הקשור למחלקת הנוער וקידום צעירים. סלובדאן דראפיץ באימון עם שחקני קבוצת הנוער של בית”ר טוברוק נתניה