כתב אישום נגד מפעילי “חברות שמירה”

בין הנאשמים גם תושבים מטובא א-זנגריה. הפרטים המלאים בכתבה הבאה.

בסיום חקירה מורכבת של שוטרי משטרת ישראל במחוז הצפוני בליווי הצוות הכלכלי בפרקליטות מחוז צפון,הוגש כתב אישום כנגד 3 נאשמים(טובא זנגריה,זרזיר) שהפעילו חברת שמירה פיקטיבית שגבתה כספים במרמה בסך של מעל 11 מיליון שח מעשרות עסקים באיזור הצפון. 

החקירה המורכבת שנחקרה ביחידה המרכזית של מחוז צפון החלה לאחר שהתברר כי כשנתיים לאחר שחוסלה פעילותם של חברות השמירה שהופעלו על ידי עברינים תושבי טובא זנגריה בתחילת 2017 החלה שוב פעילות של גביית דמי חסות ברחבי הצפון. החוקרים גילו שקרובי משפחה של העבריינים שנכלאו בשנת 2017, הקימו חברה חדשה וביולי 2018 לאחר שקיבלו אישור להפעלת חברת שמירה החלו אט אט  לגבות דמי חסות מאותם “לקוחות” של חברות השמירה שפעילותן חוסלה על ידי המשטרה בשנת 2017.

בשל מגבלות החוק באשר לעבירת גביית דמי החסות פעלו החוקרים,על מנת לאסוף תשתית ראייתית לעבירות מרמה והלבנת הון אותן ביצעו העבריינים כנגד גופי הרגולציה של חברות השמירה בישראל. בין העבירות: קבלת דבר במרמה, עבירות הלבנת הון, שימוש במסמך מזוייף ועבירות בתחום התאגידים ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

במהלך החקירה המסועפת שבה לקחו חלק חוקרי משטרה, בשיתוף חוקרי מס הכנסה, נחקרו עשרות עדים ובוצעו מאות פעולות חקירה. 

מפרטי החקירה עלה כי הנאשמים קיבלו אישור להפעלת חברת השמירה ממשרד המשפטים ומשרד העבודה לאחר שנעזרו בשלד של חברה קיימת, שהוקמה על ידי אחד החשודים, אדם ללא עבר פלילי, ותוך מתן הצהרות כוזבות והצגת מצגי שווא. 

חוקרי המשטרה התרכזו באופן קבלת האישור להפעלת החברה, אישור שהוא הכרחי על מנת לקיים את פעילות גביית דמי החסות, בכך  שמאפשר לבעלי העסקים להצדיק את הוצאת הכספים כנגד חשבונית “חוקית”(הלבנת הכספים).

בנוסף, במהלך החקירה התרכזו החוקרים בעבירות כלכליות הקשורות להפעלת חברת השמירה והוצאת הכספים ממנה על ידי החשודים תוך ביצוע עברות שונות בתחום התאגידים והעלמות מס.

צילום: דוברות המשטרה