תנו לו צ’אנס, הוא בא מהלב

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא השוער הצפתי, אבי לוי, שבגיל 53 הוביל את הפועל עירוני צפת לניצחון 1:2 בכפר מנדא.

*. צילום: יגאל שיש – עמוד הפייסבוק “צפת המצולמת”

קבוצת הכדורגל של הפועל עירוני צפת הצליחה ביום שלישי האחרון להפוך פיגור 0:1 ולנצח 1:2 את משחק החוץ המאתגר מול אחווה כפר מנדא, שנחשבת לקבוצה עם תקציב עתק גם במונחים של ליגה א’. הקבוצה הצפתית הצליחה לנצח כנגד כל הסיכויים, לאחר שבאמצע המחצית הראשונה שוערה הראשון, גד מוזלבט, פרק את כתפו בניסיון מוצלח של סיכול שער. מי שקם מהספסל “להציל את המולדת” הוא השוער האגדי, אבי לוי, שבשלהי נובמבר 2021 חגג 53 להיווסדו. אבי לוי אמנם ספג שער בדקה ה-35, אך ע”פ עדויות הציל את קבוצתו מספיגת של שערים רבים, מה שעזר לשערים שכבשו ארד אלבז ואחמד שדידה בדקה ה-90 להספיק לניצחון. לנו יש את כל הסיבות להעניק לאבי לוי את תואר “ספורטאי השבוע”.

לא מפסיק להפתיע. אבי לוי ואלון אלוק חוגגים בסיום המשחק בכפר מנדא



אבי לוי סיכם את המשחק בסיפוק גדול. ולא, הוא לא מופתע מהיכולות שלו: “כל השנים צחקו עלי, שאמרתי שאני בכושר טוב. ברגע שאלון אלוק, המאמן, קרא לי למשימה, ידעתי מה אני שווה. אני פורח במשחקים עם קהל גדול, שהשער שלי מותקף. לא היה לי ספק ביכולות שלי לעזור לקבוצה. הרגשתי כמו ילד שעלה מקבוצת הנוער למשחק הראשון שלו. התאבדתי על כל כדור, זינקתי, עפתי לחיבורים, הצלתי שערים גם בתוספת הזמן. ניצחנו בסיום והייתה שמחה גדולה. אני לא מופתע מהיכולות שלי. אני אומר את זה בכאב – אין דור חדש של שוערים טובים כאן בצפון. עצם זה שאייל וקראט, אושרי לוי ואני עדיין פעילים מסביר כמה ואקום יש”.

אתמול הפועל עירוני צפת הפסידה 2:1 לצעירי טמרה וסיכוייה להיאבק על מקום במשחקי המבחן על העליה לליגה א’ פחתו. אבי לוי לא שותף במשחק ושיתף בתחושותיו: “חבל מאוד שלא נתנו לי לשחק. אני בטוח שהניסיון שלי היה עוזר לקבוצה במשחק הזה. התוצאה מאוד מאכזבת, הליגה הזו מגעילה. הבקענו שער חוקי למהדרין בדקה ה-90, השופט אישר וסימן לקו האמצע, התגודדות של שחקני טמרה סביב הקוון הביאה לפסילת שער. חבל מאוד”.

המקום שהכי עושה לו את זה. אבי לוי בין קורות השער



אבי לוי, שמשמש כשוער בסגל הפועל עירוני צפת משחק גם בקבוצת הותיקים של העיר, אליה הגיע אחרי שכבר שיחק בקבוצות הותיקים של בניטה קרית שמונה וחצור: “אני אוהב לשחק – לא משנה לי עם מי ומול מי, רק תן לי לשחק. אני אוהב את המשחק אהבה עצומה, כיף לי לשתף פעולה עם חברים מהעיר, שעם חלקם שיחקתי. אני משחק בקבוצות של העיר, למרות שאני לא זוכה לכבוד שמגיע לי מטעם אנשים בכירים בעשייה של הספורט בעיר. עצם זה שעליתי למשחק האחרון עם כפפות פרטיות שלי של יומברו מלפני 20 שנה ועליתי עם מדי השוער ששיחקתי בהפועל מרום הגליל, אומרת הכל. בהפועל מרום הגליל הרגשתי מלך, עד היום אני בקשר טוב עם האנשים שם. הלוואי והייתי זוכה לקצת מזה בצפת”.

אבי לוי משתף בשאיפות העתידיות שלו: “אני רצה לשחק בליגות בוגרים לפחות עד שנת 2030. החלום הכי גדול שלי, זה לגדל שוערים כאן אצלנו בצפת. הלוואי וייתנו לי לעשות את זה. יש לי הרבה ידע, ניסיון ותשוקה אינסופית למשחק ובפרט לשוערות”.

יש בו אהבה והיא מנצחת. אבי לוי חוגג עם אושר שמקה (מימין) ומוחמד שדידה