כדורסל: במקום הראשון – נערי קריית שמונה…

בטורניר “מנהיגות קולעת”, שנערך בסופ”ש, זכתה הקבוצה הצפונית ביותר.

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מחזק את תחום החינוך הבלתי פורמאלי בגליל באמצעות קבוצות חוגי ספורט המעודדות מצוינות על המגרש ומחוצה לו. בתוך כך התקיים בסופ”ש האחרון באולם הספורט העירוני בקריית שמונה טורניר כדורסל בו השתתפו קבוצות מצפת, ומקריית שמונה, המשתתפות בתוכנית “מנהיגות קולעת”, המופעלת על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועמותת שער שוויון. בטורניר השתתפו קבוצות ממרכז הקליטה צה״ל 9 בצפת, מישיבת “אמית” בצפת, מכפר הנוער ״נירים״ ומתיכון “דנציגר” מקריית שמונה אשר אירחה את המשתתפים.

מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט: ״במטרה לייצר שוויון הזדמנויות ולאפשר לכל ילד או ילדה בפריפריה החברתית או הגיאוגרפית ליהנות מחוגים המשרד מעניק לכ-2,500 ילדים וילדות חוגי ספורט ללא עלות. מעבר לכך שמדובר על חיסכון של אלפי שקלים להורים, החוגים מעודדים מצוינות ומעניקים מסגרת וסיוע לימודי לאחר שעות בית הספר. במסגרת התוכנית ניתנות לכ-150 קבוצות ספורט של ילדות וילדים שעות סיוע לימודי והכנה למבחנים, כשהשעות השבועיות ניתנות במבנה של קבוצת הספורט באופן שתורם לתלמידים לחזק את יכולותיהם הלימודיות ומקנה להם ערכים של מצוינות על המגרש וגם מחוצה לו״.

האלופים מקרית שמונה יחד עם ראש העיר – אביחי שטרן ועם מחזיק תיק הספורט בעירייה – יורם ממן.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן וסגמו יורם ממן שנכחו במעמד הטורניר בו קבוצת קריית שומנה זכתה בגביע הקבוצה ההוגנת ציינו: “אנו גאים להיות חלק מהפרויקט הנפלא הזה שנקרא מנהיגות קולעת וכל הדברים הנהדרים שהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועמותת שער שוויון עושים למען חיזוק המצוינות. זוהי הפעם ראשונה שאנחנו זוכים לארח את הטורניר של “מנהיגות קולעת” ולארח נערים מכל האזור, אנחנו יותר משמחים לראות את הנוער שמצליח לשלב ספורט ערכים והישגיות עם חיוכים וכיף אחרי תקופה לא פשוטה של קורונה שרק העצימה את המורכבויות בחייהם של הילדים. תודה לכל העוסקים בדבר וכן ירבו אירועים ופעילויות כמו הטורניר הנהדר הזה פה היום”.

מנהל תוכנית מנהיגות קולעת של שער שוויון, איתמר בנוביץ’, הוסיף: “התרגשתי מאוד לפתוח השבוע את טורניר מחוז גליל של מנהיגות קולעת בקריית שמונה. הנערים חיכו הרבה זמן כדי להתחרות ולהראות את היכולות שתרגלו לאורך השנה כשבדרך למדו לעבוד יחד כקבוצה. אני רוצה להודות לגורמי הרשות בקריית שמונה שעזרו לקיים את האירוע הנפלא הזה ושמח על הזכות לפתח את התוכנית שלנו בעיר שיקרה לי מאוד״.

חוגי הספורט של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת שער שוויון ניתנים ללא עלות ומשלבים סיוע לימודי במטרה לחזק את המצוינות בתחום החינוך הבלתי פורמאלי בפריפריה, הגיאוגרפית והחברתית. חוגי הספורט ניתנים בהיקף של כ- 5 מיליון ש״ח וגם מעניקים חיסכון של אלפי שקלים להורים ומעודדים במסגרת התוכנית, כ-150 קבוצות ילדים וילדות מעשרות רשויות בנגב ובגליל מקבלים כ-6 שעות שבועיות הכוללות שעות אימון על המגרש ושעות סיוע בשיעורי בית, הכנה למבחנים ופעילויות העשרה לאחר שעות בית הספר תוך שמירה על מבנה של קבוצות הספורט.

שחקני הקבוצות המשתתפות בטורניר