כדורגל: הפועל ירושלים חוזרת צפונה אחרי עשור

עירוני קרית שמונה תארח את הפועל ירושלים למשחק ליגה חשוב לשתיהן. פרטים לקראת המשחק בכתבה זו.

כמעט 12 וחצי שנים חלפו מאז שהפועל ירושלים התארחה למשחק ליגה בקרית שמונה. בפעם האחרונה שזה קרה, זה היה אי שם באוקטובר 2009, כששתי הקבוצות שיחקו בליגה הלאומית, באותה עונה הייתה ורסיה נוספת למועדון הירושלמי – קבוצת הפועל קטמון, ששיחקה בליגה ג’. המשחק ההוא הסתיים בניצחון 0:3 לזכות קרית שמונה – שסגרה עניין במחצית הראשונה עם שערים של עמיר נוסבאום, סלאח חסארמה ותומר סויסה. בסיבוב השני ניצחה 2:4 בבירה ובסיום העונה נפרדו דרכן של הקבוצות – קרית שמונה שבה לליגת העל והפועל ירושלים ירדה לליגה א’. הערב, בשעה 19:00 (שידור ישיר בערוץ 58), ייפגשו שוב שתי הקבוצות – הפעם בליגת העל. השחקן היחיד שהיה אז ויהיה גם הערב על כר הדשא הוא אדריאן רוצ’ט – קשרה של קרית שמונה.

היו זמנים בצפון. אלרואי כהן מנסה לדלג מעל שחקן ירושלמי במשחק בין הקבוצות בשנת 2009



עירוני קרית שמונה מתייצבת למשחק, כשהיא יודעת שנותרו 9 נקודות בקופה והפער מהפלייאוף העליון הוא של יותר מ-3 נקודות. קרית שמונה מקדימה ב-10 נקודות את הקו האדום ויש מי  שעוד חולמים בקרבה על פלייאוף עליון, אך יודעים שמבחינה ריאלית ומתמטית זו תהיה משימה קשה להשגה, אך ניצחון הערב וניצחון נוסף בשבוע הבא במשחק החוץ מול מכבי נתניה בהחלט יכולים ליצור מצב של תקווה מחודשת. קרית שמונה תעלה הערב עם אותו הרכב, שהציבה למשחקים האחרונים. הבלם מתוצרת בית, איתי בן שבת, ימשיך לקבל קרדיט במרכז ההגנה לצידו של עאיד חבשי. בהתקפה יקווה איתמר שבירו, מלך השערים של קרית שמונה, לחזור לכושר הבקעה. בסיבוב הראשון, שער שכבש סטפן מילוסביץ’ כבר בדקה ה-2, סלל את דרכה של קרית שמונה לניצחון 0:1 ברגשות מעורבים, שכן במהלך המשחק פציעה קשה גמרה את העונה לבלם סטפן אקה.

הפועל ירושלים, שמתייצבת למשחק כשהיא מקדימה את הקו האדום בזכות יחס שערים, מגיעה למשחק עם רצון עז לשפר עמדות. ירושלים היא הקבוצה שהבקיעה את כמות השערים הנמוכה בליגה והיא תחסר הערב שני שחקני התקפה משמעותיים – גיא בדש שירצה עונש הרחקה, ברייט אנאבקורה – שמחלים מפציעה ונתפס בסופ”ש כשלטענת המשטרה הוא נוהג בשיכרות. עם זאת, להפועל ירושלים יש כוחות התקפיים, שלא כדאי לזלזל בהם: החלוצים וויליאם אגאדה ואדוארדו גררו, הקשר גיא חדידה – שחוזר להרכב אחרי פציעה. בחלק ההגנתי הפועל ירושלים קבוצה שהציגה משחק הגנה פריך בהרבה משחקים, מה שמעניק לקרית שמונה סיכויים טובים לקראת המשחק הזה – אך שום דבר לא יבוא מעצמו. בלי יוזמה התקפית מוגברת ובלי ריכוז ליד השער, קרית שמונה לא תצליח להגיע למטרותיה במשחק. כמובן שחשוב לתת דגש גם על משחק ההגנה.

איתי בן שבת וסלובדאן דראפיץ מתייחס למשחקים