אליפות הארצית בטיפוס יוצאת לדרך

בפעם הראשונה: קריית שמונה מארחת את אליפות ישראל בטיפוס בולדרינג. פרטים בכתבה הבאה.

קריית שמונה ידועה כעיר שמזוהה במידה רבה עם ענפי הכדורגל והטניס, אך בסופ”ש הקרוב ענף ספורט אחר יכבוש את העיר – שתארח את אליפות ישראל בטיפוס בולדרינג תחל מחר (חמישי 24.02.22) ותסתיים ביום שישי (25.02.22). האליפות תיערך במתחם קיר הטיפוס “הרוג’ום” בקריית שמונה. הקיר ממוקם בלב העיר (כיכר ההסתדרות 4) והינו מקירות הטיפוס היפים והמתקדמים בישראל.  באליפות משתתפים 150 מתחרים מקצועיים מכך רחבי הארץ, כולל מטפסי עילית, וביניהם יובל שמלא, אלכס חזנוב, רם לוין, אמור פז, יעל טאוב, איילה כרם וגבע לוין. ביום חמישי תתאפשר כניסה חופשית לקהל. לו”ז האירוע בתחתית הכתבה.

גם הוא יגיע. יובל שמלא (צילום: יאיר הבלסון)



קריית שמונה שוכנת למרגלות ובשולי רכס הרי נפתלי, והיא מוקפת במצוקי רמים המרשימים. המצוקים המקיפים את העיר הם פארק שעשועים לחובבי הספורט האתגרי – אופניים, סנפלינג, והספורט המרגש והמאתגר מכולם – הטיפוס. קהילת המטפסים הישראלית מכירה כבר שנים בקריית שמונה וסביבתה כאבן שואבת לפעילויות טיפוס במצוקים המשקיפים על העיר, המושכים אליהם אלפי מטפסים מכל הארץ במשך כמעט כל עונות השנה. בשנתיים האחרונות חווה עולם הטיפוס בארץ קפיצה משמעותית בפופולריות, ומענף ספורט שעוסקים בו רק כמה אלפים משוגעים לדבר, היום כבר ישנם עשרות קירות ספורטיביים ברחבי הארץ ועשרות אלפים- ילדים, נוער ומבוגרים, שעוסקים בכך כפעילות ספורטיבית וחווייתית.

בשנה וחצי האחרונות, עיריית קרית-שמונה, בהובלת מחלקות התיירות, הספורט והחינוך, שמה לה למטרה לפתח את תחום הטיפוס בסביבתה. זאת בשיתוף פעולה עם התאחדות הטיפוס וקהילת המטפסים המקומית. כחלק מהמאמצים בתחום זה, מתוכננים שני אירועים משמעותיים בקנה מידה ארצי, ששמים את קריית שמונה על המפה בתחום הספורט האתגרי.  אחד מהם כאמור אליפות ישראל בטיפוס (בולדרינג), אשר מתקיימת בפעם הראשונה אי פעם בקריית שמונה!

בולדרינג הוא ענף טיפוס שבו מטפסים על “בולדרים”- סלעים גדולים- ללא צורך באמצעי אבטחה כמו חבל או רתמה. המטפס משתמש רק בידיו ורגליו, ובמקרה של נפילה נבלם על מזרן עבה. אירוע נוסף בתחום הספורט האתגרי בקריית שמונה עתיד להתקיים בחוה”מ פסח –  פסטיבל Extreme K-8,  המופק ע”י מחלקות התיירות והספורט בעירייה, בשיתוף התאחדות הטיפוס וקהילת המטפסים המקומית.

(צילום: גלעד צביאלי – התאחדות הטיפוס)

הפסטיבל יתקיים ברחבי העיר והמצוקים לאורך רכס רמים.  כיום קיימים כ-6 מצוקים המקיפים את העיר: המצוק “הנעלם”, “השקרן”, מצוק “אלונים”, מערת נזר, מצוק ניר ומצוק כפר גלעדי. סה”כ לאורך הרכס מבולטים ופתוחים כבר היום לטיפוס כ-300 מסלולים, במגוון דרגות קושי. הפסטיבל יציע פעילות טיפוס ספורטיבית לכל המשפחה במגוון תחומים ורמות ויאפשר התנסות טיפוס בטבע גם למטפסים מתחילים שרוצים להיחשף לטיפוס בטבע, וגם למי שלא התנסה בטיפוס מעולם! הישארו מעודכנים.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן: “קריית שמונה מכילה בתוכה את כל האהוב והמוכר באחד האזורים היפים והמתויירים בארץ. העיר יושבת למרגלות רכס הרי נפתלי, שהינו נכס טבעי לביסוס העיר כמוקד פעילות של ספורט אתגרי וטיפוס מצוקים. בשלוש השנים האחרונות, קיבלנו החלטה אסטרטגית לשים בראש סדר העדיפויות את נושא הפיתוח הכלכלי והתיירותי של העיר. אחד מהמישורים בהם אנו פועלים בתחום זה הוא מיצוב קריית שמונה כבירת ספורט מצוקים לאומית. בחירתה של התאחדות הטיפוס לקיים את אליפות ישראל בעיר הינה ראייה לביסוס מעמדה בקרב קהילת המטפסים בארץ, ומהווה את הפרי הראשון ממאמצינו הרבים המושקעים בתחום זה”.

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק התיירות אלכס קראצ’ון: “החלטנו לפני כשנה וחצי למתג את העיר כבירת הטיפוס הארצית, ובעתיד גם מוקד טיפוס בינלאומי. קהילת הטיפוס בארץ ובעולם הולכת וגדלה, ובעיר משאבי טבע רבים- לראייה גם הרוג’ום שנפתח בלב העיר בעקבות הפוטנציאל הטמון בה. אני שמח וגאה שבהובלת מחלקת התיירות, החזון התיירותי מתחיל לרקום עור וגידים, ובהתאם לכך יתקיים בפסח פסטיבל אתגרי בשיתוף התאחדות הטיפוס, וכעת העיר נבחרה כיעד שבו תתקיים אליפות ישראל בבולדרינג”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט בעירייה יורם ממן: “קריית שמונה נודעת מזה שנים בהישגים ספורטיביים בעולם הכדורגל והטניס, המשולבים כחלק מהתפיסה הקהילתית והחינוכית. בנוסף לאלה, זכתה קריית שמונה במשאבי טבע הממצבים אותה כמוקד פעילות של ספורט אתגרי. תחום הטיפוס צובר תאוצה גבוהה בשנים האחרונות, ובעיר ובאזור פועלת כבר שנים קהילת מטפסים חזקה. בחירתה של התאחדות הטיפוס לקיים את אליפות ישראל בעיר, משקפת את המאמצים שאנו מקדישים לביסוס ענף הטיפוס הספורטיבי בפעילות העירונית”.