כדורגל: מוכרחים לנצח, למרות שהאלופה מגיעה

עירוני קרית שמונה תארח הערב את מכבי חיפה. רק ניצחון יציב אותה בתמונת הפלייאוף העליון.

כשמכבי חיפה מגיעה למשחק בקרית שמונה מרגישים שקורה משהו באווירה בעיר ובסביבה, על אחת כמה וכמה כשהיא מגיעה בתור האלופה ומוליכת הטבלה. הערב, בשעה 20:15, תארח עירוני קרית שמונה את מכבי חיפה למשחק על כל הקופה לשני הצדדים: מכבי חיפה יודעת שניצחון יעניק לה יתרון של 5 נקודות על פני הפועל באר שבע, קרית שמונה יודעת שניצחון יקרב אותה כדי שתי נקודות מהמקום השישי המוביל לפלייאוף העליון. אין ויכוח על יחסי הכוחות ועל כך שקרית שמונה היא אנדרדוג מובהק במשחק הזה, אבל לקרית שמונה אין גם את הפרבילגיה לבוא כנועה מראש למשחק הזה.

הזמן לתפוס מנהיגות מול ה”אקסית”. עאיד חבשי במשחק מול הפועל חדרה (צילום: שלומי גבאי)



מכבי חיפה, שמודרכת ע”י ברק בכר וגיא צרפתי, להם עבר נכבד בקרית שמונה, מגיעה למשחק בפורמה מצוינת. חיפה אמנם תחסר את הקשר צ’רון שרי, אך הכלים האינסופיים שלה בחלק הקדמי – ובראשם הקשר עומר אצילי הלוהט והחלוץ הפורה דין דוד, הם אתגר ענקי לכל קבוצה – על אחת כמה וכמה לקבוצה כמו קרית שמונה המרבה לספוג שערים העונה. בסיבוב הקודם קרית שמונה חזרה עם הפסד 4:0, שהוביל לפרידה מהמאמן, עמיר נוסבאום. כדי שתוצאה כזו לא תחזור על עצמה, קרית שמונה תצטרך להיות הרבה יותר אגרסיבית במרכז המגרש והרבה יותר מרוכזת ושקטה בחלק ההגנתי. לא מן הנמנע, שכמו במשחק בשבוע שעבר, גם הערב קרית שמונה תעלה במערך של 4-5-1, כדי לעבות את כוחותיה במרכז המגרש. לקרית שמונה מומלץ לנסות את כוחה בהתקפות מצד ימין, שכן בחיפה צפוי לעלות בעמדת המגן השמאלי רז מאיר – שרגלו הדומיננטית היא ימין. בהיותו שחקן השדה הבכיר והמבוגר של קרית שמונה בהגנה, עאיד חבשי יצטרך לגלות מנהיגות ויכולת משופרת במשחק מול ה”אקסית”. במרכז המגרש “אקס” אחר של מכבי חיפה, רועי קהת, יצטרך לתת אקסטרה מאמץ הן בחלק ההגנתי והן באיומים על השער והזנת שחקני ההתקפה במסירות מפתח.

הזמן שלו להתעלות. רועי קהת במשחק בין הקבוצות בעונה שעברה (צילום: פושקו)



משטרת מרחב כנרת נערכת בכוחות מתוגברים לקראת המשחק. להלן הנחיות שפרסמה לבאי האצטדיון ותושבי הסביבה:

הערכות משטרת ישראל לקראת משחק הכדורגל שיערך היום באצטדיון קרית שמונה בין הקבוצות מכבי חיפה ואיתוראן קרית שמונה בין השעות 17:30-23:00:

כוחות משטרה רבים ביניהם לוחמי יס”מ, פרשים, כלבנים, כלבנים לאיתור חומרי נפץ, לוחמי משמר הגבול ושוטרים סמויים פרושים במעגלים קרובים ורחוקים על מנת לשמור על הסדר וביטחון הציבור.

שוטרי משטרת ישראל יקימו מחסומים וחסימות בכניסות לעיר ובתוכה,והכניסה לאזור האצטדיון והשכונות המקיפות תותר רק לאוהדים שרכשו כרטיסים למשחק. תושבי השכונות מתבקשים להצטייד בתעודות זהות כולל הספח בו רשום מקום מגוריהם על מנת שיוכלו להיכנס לשכונות.

? כל הכרטיסים נמכרו , אין איסוף בקופות. ספסרות ומכירת כרטיסים בסמוך למגרש ובשכונות הסובבות אותו, כמו גם רוכלות, אסורות בהחלט וקנסות ינתנו לעבריינים. אוהדים ללא כרטיסים – אין למה להגיע לעיר קרית שמונה

?אוהדים המצויידים בכרטיסים שיגעו ברכב יופנו למגרשי חניה יעודיים,רכבים שייחנו שלא כחוק – יגררו.

?יבוצע בידוק קפדני ברכבי האוהדים ולנכנסים לאצטדיון, לא תותר הכנסת נשק, אלכוהול ואמצעי פירוטכניקה, שוטרים מחוץ לאצטדיון ובתוכו יעזרו בכלבים ויבצעו חיפוש על גוף ובתיקי הבאים. 

?אוהדים שיגיעו שיכורים או תחת השפעת אלכוהול גם אם יש בידם כרטיס כחוק לא יורשו להיכנס לאיצטדיון.

?האוהדים שרכשו כרטיסים, מתבקשים להגיע כשעתיים-שלוש לפני תחילת המשחק על מנת למנוע עומסי תנועה בצירים המובילים למגרשי החניה, ועל מנת למנוע עומס בכניסה לאצטדיון. 

?כוחות משטרה גדולים ביניהם שוטרים סמויים  וסדרנים ישמרו על הסדר בתוך המגרש.

?משטרת ישראל לא תאפשר כל גילוי אלימות פיזית ומילולית בתחומי האצטדיון ומחוצה לו, או פגיעה ברכוש. המשטרה תמצה את הדין עם המעורבים. 

שוטרים נושאי נשק שאינם בתפקיד נדרשים להגיע עם תעודת מינוי.

קיימת חשיבות רבה לאחריות המשותפת של קבוצות הכדורגל, האוהדים, והתאחדות הכדורגל בריסון וצמצום האלימות ובשמירה על ביטחון הציבור. מדובר בארוע תרבותי – ספורטיבי ולכן מצופה מקהל האוהדים והשחקנים לנהוג ברוח ספורטיבית ולגלות איפוק על פי נורמות ראויות.

יגדשו את היציעים. אוהדי מכבי חיפה במשחק בין הקבוצות בעונה שעברה (צילום: פושקו)