כדורגל: פרדי דגן הלך לעולמו

הכדורגלן ומאמן העבר האגדי הלך לעולמו בגיל 85. הלוויתו תיערך מחר.

בוקר עצוב לקיבוץ כפר בלום ולכדורגל בגליל העליון, עם היוודע דבר מותו של פרדי דגן בגיל 85. פרדי דגן היה איש מגוון ורב פעלים, חובבי הכדורגל זוכרים אותו מימיו כשחקן הגנה בהפועל כפר בלום ובהפועל קרית שמונה, כמאמן כדורגל ברמת חוגים ורמת ליגה במחלקת הנוער של הפועל כפר בלום ועירוני קרית שמונה. דגן, שנולד בשנת 1937 באוסטריה, שייך לקבוצת שורדי השואה, כילד התחבא במנזר בזמן שמשפחתו נמלטה לבלגיה. בשנת 1945 חזר לאוסטריה ופגש את אמו, בגיל 18 עלה לישראל ונקלט בקיבוץ דן כחשמלאי, בהמשך הקים את משפחתו בכפר בלום ומשם גם החל החיבור לכדורגל. פרדי דגן ז”ל שיתף בהרחבה על חייו בשנת 2017, במאמר שעלה באתר “הקשר הרב דורי”. הלוויתו של פרדי דגן תיערך מחר (שלישי) בבית העלמין בכפר בלום, בשעה 15:00.

פרדי דגן ז”ל לצד נכדו, יבדל”א



הכדורגלן אסף פחימה שיבדל”א, בן קרית שמונה, כיום כדורגלן הפועל עירוני צפת, עשה את צעדיו הראשונים בכדורגל תחת הדרכתו של פרדי דגן ז”ל. פחימה משתף בתחושותיו ובזיכרונות מאיש שהיווה עבורו הרבה יותר ממאמן: “עצוב לפתוח כך את היום. פרדי היה איש יקר, מאוד אהבתי אותו. דרכנו נפגשה כשהייתי ילד והצטרפתי לחוג הכדורגל בכפר בלום. אבי, חנניה, שיחק עם פרדי בהפועל קרית שמונה והספיק לאמן אותו תקופה מסוימת. הייתה ביניהם מערכת יחסים טובה ומכבדת לאורך שנים. נוצרה קבוצה שמורכבת מילדים מקרית שמונה וילדים מהקיבוצים. פרדי יצר חיבור מצוין וגיבש אותנו לקבוצה, שבהמשך נרשמה לליגה וכשהחל עידן איזי שרצקי עברה יחד עם פרדי לעירוני קרית שמונה. פרדי המשיך לאמן בגילאים הקטנים יותר ואנחנו המשכנו לגילאי נערים. עברתי הרבה מאמנים, פרדי מהטובים ביותר שהיו לי, מאמן שלימד אותנו יסודות, עמידה נכונה, משמעת טקטית ושם הרבה דגש על הבנת המשחק. גם אחרי שדרכנו נפרדו, שמרנו על קשר, פרדי הרבה לפרגן לי. כששיחקתי ברומניה נפגשנו כאן בארץ וראיתי כמה הוא שמח שטוב לי. אני אזכור ממנו הרבה דברים טובים. יהי זכרו ברוך, תנחומים למשפחתו”.

פרדי דגן ז”ל (רביעי מימין בשורה העליונה במדי הפועל כפר בלום. זיו גורדון, יוסי ראוך, צביקה ולר, פרדי דגן, אסף שוחט, יוסי ברנקל, מנשה אבין וירון אבין. כורעים מימין: ג’רי, אבנר ישראלי, ירון גל כרמל, אלי פרי וידין כהן.
למד ממנו המון. אסף פחימה (צילום: עובאדה אלכתילאת)