כדורסל גברים: הזמן לחזור לנצח

הפועל גליל עליון תארח הערב את הפועל חיפה, במטרה לשוב למסלול הניצחונות. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק, בכתבה הבאה.

שבוע קשוח עבר על הפועל גליל עליון. ביום חמישי שעבר נחלה הקבוצה הפסד מאכזב בגלבוע במשחק החזרה לליגה, ביום שני ספגה הקבוצה הפסד ביתי במשחק הגביע מול מכבי ת”א – כאשר בשני המשחקים ניתן היה לראות שהשפעות של הפגרה הכפויה ניכרות על רמתה של הקבוצה. הערב, בשעה 20:00, תארח הקבוצה את הפועל חיפה למשחק  ליגה חשוב, במטרה לעצור את הסחף ולשוב למסלול הניצחונות. שחקני הגליל נהנים כעת מהמאזן הרביעי בטיבו בליגה, הוא יישאר כזה גם אם הקבוצה תפסיד הערב להפועל חיפה, שאותה היא מקדימה בשתי נקודות ומשחק עודף,

בסיבוב הראשון שחקני הגליל שבו מהכרמל עם ניצחון 71:76. גם הערב צפוי משחק צמוד, כמו ברוב המשחקים שבהם שחקני הגליל זכו בניצחונות. לחיפאים זהו משחק ראשון מזה שלושה שבועות, נתון שמהווה יתרון לגליל על הנייר, אך לא כזה שמצדיק שאנננות וזלזול ביריבה. מבחינת ממוצע הקליעות והספיגות, שתי הקבוצות מאוד קרובות האחת לשניה – גליל עם ממוצע קליעה של 78.7 – ממוצע גבוה בחצי נקודה מזה של החיפאים – שספגו בממוצע 79.1 נקודות למשחק, לעומת ממוצע ספיגה של 77.9 מצידה של הגליל.

גם הערב הם צפויים למאבקים מעניינים. שאבון לואיס במאבק מול קאדים אלן החיפאי במשחק הראשון (צילום: גיל נוימן)



עוד לפני היציאה לפגרה, ניתן היה להבחין שהפועל גליל עליון סובלת מואקום בעמדה מספר 3, שאותה אמור היה לאייש קייל גיבסון, שנפצע במסע המשחקים במקדוניה. אייזיאה אייזנדורף עדיין לא מראה יציבות והשתלטות על העמדה, כארם משעור נראה חלוד ועדיין לא אותו שחקן שכיכב בעבר בליגה. ג’ונתן סטוב לא מספק את הסחורה ונראה שלא מתאים לשיטת המשחק. בסיטואציה הנוכחית, ממובילי הכדור של הגליל – אייק איירבו, שאבון לואיס ואיתי מושקוביץ שהרשים מול מכבי ת”א ומשחקני הקו הקדמי – נמרוד לוי, ברייס וושינגטון וגבי צ’אצ’שוילי, נדרשות אקסטרות. בשני המשחקים האחרונים ניתן היה לזהות ירידה חדה ברמה של משחק ההגנה וגם תקיעות התקפית נרשמה בפרקים ממושכים. כדי לנצח הערב, גליל תצטרך לגלות שיפור גדול בפרמטרים הללו.

גם ספסל חזק צריך הערב. הספסל הגלילי במשחק הקודם בין הקבוצות (צילום: גיל נוימן)



הפועל חיפה מגיעה למשחק בסגל עשיר. לקבוצה מהכרמל קו אחורי מוכשר ופעלתן בראשות קאדים אלן – מלך הסלים שלה עם 14.5 נקודות ו-2.2 חטיפות למשחק, לצידו גרגורי ורגאס הוותיק – שעומד על ממוצע של 10.7 ו-5.2 אסיסטים למשחק. כמובן שחשובה תשומת לב לסמול פורוורד, עמית שמחון – מהקלעים הטובים בליגה מחוץ לקשת, בעל יכולות חדירה טובות – שעומד על ממוצע של 10.7 נקודות למשחק. בקו הקדמי שחקני המפתח של החיפאים הם הפורווד סקוטי ג’יימס – שעומד על ממוצע של 11.8 נקודות ו-6.3 ריבאונדים למשחק והסנטר ג’יימס דיקי – שעומד על ממוצע של 9 נקודות ו-7.7 ריבאונדים למשחק.

הדבר שהפועל גליל עליון צריכה היום יותר מהכל – תמיכה מאסיבית מהיציע לאורך כל המשחק. לרכישה אינטרנטית של כרטיסים, היכנסו לאתר “לאן”. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 59.

אופיר בנימיני וצוד בדיחי יהיו ביציע. ואתם?