ים של אהבה והצלחה

את תואר “ספורטאי החודש” כובש השחיין רואי כרמלי, שזכה במדליית זהב בתחרות גביע הים האדום באילת.

במחלקת השחייה של עמותת הספורט של הגליל העליון יש כמה שחיינים שאוהבים, לצד תחרויות השחייה הרשמיות של איגוד השחייה בישראל, לשלב גם תחרויות מים פתוחים, לשם ההנאה ולגיוון. השחיין רואי כרמלי, בן ה-14 מקיבוץ שניר, תלמיד חט”ב “הר וגיא”, שהשתתף לפני שבוע בתחרות גביע הים האדום השישי. זאת הפעם השישית שמקיימים בחודש ינואר את תחרות המים הפתוחים היחידה שמתקיימת בחודשי החורף. התחרות התקיימה במפרץ אילת ולקחו בה חלק 171 שחיינים ושחייניות מכל אגודות שחיית המים הפתוחים בארץ. כרמלי יצא מהמים לאחר 20:14 דקות בלבד וקטף את מדליית הזהב בקטגוריית הנוער (גילאי 13-15) במקצה ל- 1,500 מטרים.

אלוף אמיתי. רואי כרמלי מוכתר לזוכה במקום הראשון בגביע הים האדום



הרבה סיבות יש לנו להעניק לרואי כרמלי את תואר “ספורטאי החודש” שלנו,  פורט אותן יונתן ורטיקובסקי – רכז ענף השחייה בעמותת הספורט גליל עליון, שמשמש גם כאחד ממאמניו של כרמלי: “רואי הוא אחד השחיינים שתואר ספורטאי מצטיין מגיע לו. ספורטאי למופת, שמגיע לכל אימון ונותן את כל כולו. כרמלי יודע לעבוד קשה ולא סתם הוא משתפר ומתקדם. בכל אימון ניתן לראות את רואי על שפת הבריכה לפחות חצי שעה לפני כולם, בכדי להגיע מוכן כמו שצריך. בנוסף לזה לכרמלי יש השפעה חיובית נהדרת ב”חדר הלבשה” של הקבוצה. הוא אהוד מאוד, ילד חינני. מנומס, ערכי וחיובי מאוד.  ברמה המקצועית ראינו התקדמות יפה לרואי והוא משתפר מאוד במשחים הארוכים (400 מ’ ומעלה) ואנחנו צופים לו עתיד מזהיר בענף. אני מאחל לרואי להמשיך להתקדם ולהינות בכל בוקר כשהוא קופץ למים לפני הזריחה”. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם רואי כרמלי.

הגיע להצלחה בזכות תכונות אופי מיוחדות. רואי כרמלי



רואי, איך אתה מסכם את ההשתפות שלך בתחרות?

“ההרגשה מצוינת. בשונה מבריכה, בים כל רגע יש שינוי בתנאים, נדרש דגש על טכניקה וניווט. המים היו מאוד קרים. בתחרות לא התאפשר להתחרות עם חליפת גלישה, אלא רק בגדי הים. לא היה קל, אבל לא חשבתי על זה. חשבתי רק על המטרות שלי, על איך לצלוח בצורה נכונה את המשחה ואת הניווט. יותר קשה להציב רף של זמנים. בגדול, הערכתי שאסיים את התחרות בפחות זמן. לא הייתי מאוד מופתע מזה שזכיתי, ידעתי מה היכולות שלי ושאני יכול להגיע לרמה גבוהה. מהתחלת המשחה פתחתי פער ולא נתתי ליריביי להתקרב. הישג משמח, אני מתחרה הרבה זמן, אף פעם לא זכיתי במקום ראשון. אני עובד קשה בשביל זה. עד לתחרות הזו הגעתי פעם אחת לפודיום – זכיתי במדליית ארד במשחה כף כרמל, לפני מספר חודשים. הפעם זכיתי במדליית זהב ואני מאוד שמח על כך”.

נסעת עד לקצה השני של המדינה, כדי להתחרות בתחרות. איך היו ההכנות וההיערכות לתחרות?

“מקרב שחייני האגודה, אני היחיד שהשתתף היחיד בתחרות. נסעתי עם אבא שלי ביום חמישי, יומיים לפני התחרות. נכנסתי כמה פעמים לים, כדי להתרגל למים ולטמפרטורה. עשיתי כמה אימונים כדי לדעת לקראת מה אני הולך. זה בהחלט עזר לי בתחרות”.

בגליל העליון אין חופי ים. איך אתה מצליח להתחרות בהצלחה מול שחיינים, שמרבים להתאמן במים פתוחים?

“אני מתאמן 9 אימונים בשבוע, נמרוד הרבה פעמים מנתב אותי לשחות למרחקים ארוכים יותר יחד עם כמה חבר’ה נוספים, כל תחרות שיש בים ונמרוד מאשר לי להשתתף בה – אני יוצא אליה. אני אוהב את זה מאוד. אני יותר אוהב את השחייה בים בהשווה לשחייה בבריכה. הרבה יותר עניין עם הניווט, כולם ביחד ולא כל אחד במסלול, הסגנון יותר אנטנסיבי. אני מעת לעת, נוסע לחופי ים ברחבי הצפון, כדי לשחות וכדי ליהנות מהים”.

הגיע לתחרות מוכן וממוקד. רואי כרמלי בשלבי הארגון לתחרות



ואיך הביצועים שלך בבריכה?

“אני מתחרה בעיקר במקציי חתירה למרחקים ארוכים וקצרים, לרוב ארוכים. באליפות הארץ האחרונה לא השגתי את תוצאות שרציתי, אבל כן היה שיפור. שואף להמשיך במגמת ההשתפרות”.

תשעה אימונים בשבוע, נשמע קשוח. איך נראה הלו”ז שלך?

“מבחינתי זה דרך חיים. אני מתעורר בעשרה לחמש בבוקר, מתארגן, כבר בחמש ורבע  אבא שלי לוקח אותי לאימון בבריכה, לאחר מכן אני עולה על הסעה לביה”ס, אחרי יום לימודים חוזר לעוד אימון. לשמחתי, בבית הספר עוזרים לי כמה שאפשר – ואני מודה להם על כך. מנסה לעשות את המקסימום מבחינתי”.

עד כמה לקבוצה ולמאמנים שלצידך יש חלק בהתפתחות ובהצלחה שלך?

“חלק נכבד. אני מאוד אוהב את החברים והמאמנים, בלעדיהם לא הייתי יכול להתמיד. הם עוזרים מאוד. יש אצלנו תמיכה מאוד גדולה, הבוגרים יותר בצעירים יותר ותמיכה הדדית בין חברי הקבוצה.  האווירה מאוד טובה. את רוב האימונים אני עושה תחת הדרכתו של המאמן נמרוד פלמה – שמאוד עוזר, אחרי תחרויות נותן משוב, לפני תחרות מכוון ומעודד. אני לומד ממנו המון. אחת לשבוע אני מתאמן עם  יונתן ורטיקובסקי – שתורם גם הוא המון מהידע שלו ועוזר בהכוונה נכונה. גם להורי מגיעה מילה טובה, על העזרה הגדולה, על הפרגון, על המסירות. הם לא חוסכים ממני דבר – לא בציוד, לא בהקפדה על תזונה ולא בהסעות לאימונים”.

מה היעד הבא שלך?

“אני מנסה לעשות קריטריון – להגיע לאקדמיה למים פתוחים במכון וינגייט, כדי שאוכל להתאמן בים כמה שצריך כדי לקחת את עצמי לרמה הבאה שלי. אני ועובד כדי להגיע לזה. שואף בעתיד להגיע לדרג הבינלאומי”.

רוצה לקחת כמה צעדים קדימה את כישרונו. רואי כרמלי ביציאה מהמים