כדורסל: השקד חזר לפרוח בגליל

שקד ירושלמי עושה חיל במ.ס “דניאל” צפת. שמחים לארח אותו לראיון בפינת “ספורטאי החודש”.

קבוצת הכדורסל של מ.ס “דניאל” צפת שמה לעצמה בקיץ האחרון מטרה כפולה: לבנות קבוצה שתעלה לליגה הלאומית, כזו שתאגד בתוכה שחקנים בעלי פוטנציאל השתלבות גבוה גם לעונה הבאה בתקווה שהיא תהיה בליגה הלאומית, כדי שתהיה בעלת בסיס איתן להשתלבות בליגת המשנה – הכל כמובן אם וכאשר תגיע לשם. אחד מהשמות האטרקטיביים והמעניינים ביותר ברשימת ההחתמות של הקיץ האחרון הוא של הגארד שקד ירושלמי מקיבוץ שדה נחמיה, שיחגוג בחודש הבא יום הולדת 24. ירושלמי, בוגר מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון, שיחק בעונה שעברה בהפועל ר”ג/גבעתיים מהלאומית. רבים הרימו גבה נוכח ההחלטה של שקד ירושלמי לרדת לליגה הארצית, אחרי שעשה קילומטרז’ בליגה הלאומית, אך כפי שתקראו בראיון, שקד ירושלמי שלם עם הבחירה שלו ומרגיש שמח ומאושר במקום שלו. ירושלמי, שמשחק כקלע ומתנשא לגובה ש 1.91, תורם תרומה נכבדת במספרים וגם בדברים שלא רואים בסטטיסטיקה להצלחה של קבוצתו, שמדורגת במקום השלישי בטבלת הליגה הארצית.

צריכים את התמיכה שלכם. שחקני מ.ס “דניאל” צפת, הצוות המקצועי והניהולי



מחר (שלישי, 20:00, אולם “הפיס” בצפת) תארח מ.ס “דניאל” צפת למשחק ליגה את הפועל מגידו, הכבשה השחורה שלה העונה – זו שהנחילה לה הפסדים גם בליגה (92:85) וגם בגביע (65:82). הכניסה חופשית ובצפת מקווים לראות קהל גדול ביציעים. רגע לפני שזה קורה, זה הזמן שלנו לארח לריאיון את שקד ירושלמי.

מצא בית חם במעלה הר כנען. שקד ירושלמי במדי מ.ס “דניאל” צפת



שקד, הרבה אנשים תוהים מה הביא אותך אחרי חמש עונות בליגה הלאומית לרדת לליגה הארצית. שתף אותנו בסיבות שהביאו אותך למ.ס “דניאל” צפת.

“לא תכננתי לחזור לצפון וגם לא לשחק בליגה הארצית, רציתי להמשיך לחיות במרכז, אבל אז, ביום אחד, קרה דבר שלא צפיתי: ליאור קרת, מאמן הקבוצה, התקשר אלי והציע לי להצטרף לקבוצה. ליאור אימן אותי בנוער והרגשתי כבר במעמד השיחה, שזה הדבר הנכון עבורי. אחרי הכל, הצפון זה הבית, יש כאן חברים ומשפחה ואת הסביבה המוכרת. הוצע לי להצטרף כשחקן משמעותי לקבוצה מוכשרת עם חומר שחקנים מוכשר ואיכותי – שילוב מאוד בריא בין צעירים למנוסים, יש כאן צוות מקצועי מצוין, צוות ניהולי שעוטף בחמימות ובמסירות, קהל אוהדים תומך, שגדל ממשחק למשחק.  אני רואה את זה בתור ירידה לצורך עליה. עד כה, מאוד טוב לי כאן. אני עושה שיפור משמעותי מתחילת עונה. יותר כיף ויותר נהנה מכדורסל, יותר מוצא את את עצמי בעמדת מפתח במשחקים צמודים”.

החזרה לצפון נובעת מקשיי התאקלמות במרכז הארץ?

“ממש לא. בקיץ 2020 לקחתי החלטה אסטרטגית מבחינתי: לצאת מהבית החם תרתי משמע בגליל, לעבור לחיות במרכז הארץ, לנסות להשתלב בקבוצה אחרת, לחוות קצת דברים חדשים ולצאת מהבועה של הגליל. תמיד ראו בי בכדורסל שקד מהגליל העליון, אבל רציתי גם להראות שאני אדם בפני עצמי. עברתי לגור בת”א יחד עם אחי. הצטרפתי לקבוצה מיוחדת בנוף של הכדורסל הישראלי – קבוצת אוהדים, עם אנשים מאוד חמים, אוהדים מדהימים – שבתקופה שאי אפשר היה להכניס קהל למשחקים, הגיעו מחוץ לאולם עם תופים וזמבורות כדי לעודד אותנו גם במשחקים וגם באימונים. הייתה עונה מגניבה. הרגשתי נוח יחד עם אחי.  ידעתי לא ללכת לאיבוד בעיר הגדולה. הייתה לנו עונה די טובה בקבוצה, עונה שהתחלתי בצורה טובה ובהמשך בגלל פציעה לקח לי קצת זמן לחזור לרוטציה. פקששנו במעט את הפלייאוף, אבל סך הכל, אני לוקח הרבה דברים טובים מהפרק במרכז”.

נהנה בצפת מכל בחינה. שקד ירושלמי (שני משמאל). עוד בתמונה (משמאל לימין) אנדריי קוליש, המנהל ברוך מזרחי, רועי נבארו, היו”ר אילן יפרח ואליאב אוחנון



עונה ראשונה שלך בליגה הארצית. איך התרשמת מהליגה הזו?

“ליגה ברמה מאוד גבוהה. משחקים בליגה הזו הרבה שחקנים שעברו דברים בכדורסל, מחר מצפה לנו משחק מול קבוצה עם אגדות כמו עידו קוז’יקרו ודגן יבזורי, בכפר סבא משחקים שלומי הרוש ועדי כהן סבן, גם אצלנו בקבוצה הרבה שחקנים עשו דרך בכדורסל. ליגה מאוד איכותית, משלבת בין שחקנים מנוסים ושחקנים צעירים מוכשרים. יש בליגה הזו קבוצות, שאם תוסיף להן שני זרים וחיזוק מאוד נקודתי הן יכולות להתמודד גם בליגה הלאומית. אני מאמין בקבוצה שלנו. אני מודע לציפיות מאיתנו, אנחנו נעשה את הכל, כדי לא לאכזב. מה שכן, זה לא הזמן להצהרות. מדובר בליגה מאוד חזקה וצמודה. מוטב להתמקד במטרות קרובות”.

אז בוא נדבר על המטרה הקרובה – הפועל מגידו. מה צריך לקרות, כדי שתנצחו את הקבוצה שכבר ניצחה אתכם פעמיים העונה?

“מצפה לנו משחק מאוד מאתגר, שאליו אנחנו באים בכל הכח. אחרי שני ההפסדים אנחנו באים באקסטרה של דריכות. מאז משחק הליגה בין הקבוצות עשינו שינוים, נכון שהפסדנו שם במשחק גביע לפני שבועיים, אבל הרמנו את הראש ואני בטוח שנדע להפיק את הלקחים וליישם אותם. צפוי משחק צמוד מול קבוצה מנוסה, בוגרת, טובה וכישרונית. מגידו לא סתם גבוה בטבלה. בליגה הזו מעט מאוד משחקים באים בקלות. המפתח לניצחון – להיות שם בדקות האחרונות. אנחנו צריכים תמיכה של הקהל, נשמח לראות כמה שיותר אוהדים מהעיר ומהגליל העליון בכלל, תומכים בנו מהיציע, הן במשחק הזה והן במשחקים הבאים”.

תעזרו להם לעשות שמח ביציע. “האולטראס” של מ.ס “דניאל” צפת בפעולה




אתה אומר שנהנית בעונה שעברה, אבל כשראית את קבוצת האם שלך עולה לליגת העל וזוכה באליפות, לא הרגשת צביטה בלב?

“הפועל גליל עליון זה הבית שבו גדלתי, לא רק כשחקן, אלא גם כאוהד. עוד כשגרתי בקצרין הגעתי כילד עם המשפחה למשחקים באולם “הפיס” בכפר בלום, היינו יושבים ביציע הישן – בימים שיחיאל מכר שם נקניקיות. אני מאוד שמחתי בהצלחה של הפועל גליל עליון. נבנתה שם קבוצה מאוד איכותית. במשחק העליה מול עפולה ישבתי בצידי המגרש, עודדתי כמו אוהד מהיציע. הסיום היה דרמטי ושמח, נכנסתי לחגוג כמו אוהד לכל דבר, אני זוכר שדפקתי חתיכת קפיצה על אלון ספיר – שהוא חבר יקר”.

עד כה, למרות שני ההפסדים בימים האחרונים, הקבוצה השתלבה בצורה טובה בליגת העל. אתה מופתע?

“אני לא מופתע מההשתלבות המוצלחת של הקבוצה בליגה. הם בו אחלה קבוצה, נהגו בחוכמה בזה שהמשיכו עם הצוות המקצועי ועם שחקנים שהיו שותפים לעליה – זה מהלך מבורך ונכון, השחקנים עבדו חזק בקיץ, כדי להוכיח שליגת העל לא גדולה עליהם. אני מאמין שהם ימשיכו את העונה בצורה טובה”.

אתה רואה את עצמך חוזר לגליל בעתיד?

“אני אלך לאן שהחיים יובילו אותי. בכל מקום שיהיה לי טוב, לא משנה באיזו מסגרת. כמו בכל קיץ אני אשב עם הסוכן נקבל החלטות מה נכון לי כשחקן וכאדם. לי חשוב קודם כל להיות מאושר, לפני כסף ודקות משחק. הכדורסל היה ונשאר במקום הראשון אצלי, אבל אני לא פוסל לימודי תואר, כי אני מבין שצריך עוד משהו לחיים שמעבר לכדורסל. אני אוהב ללמוד ולהרחיב אופקים, מדי פעם עושה קורסים אינטרנטיים בכל מיני תחומים”.

אולי דרכם יצטלבו שוב בעתיד. שקד ירושלמי בקליפ ביצועים במדי הפועל גליל עליון