השחף העולה

הטניסאי שחף ביטון הוא כח עולה במרכז הטניס בקרית שמונה. שמחים לארח אותו לראיון בפינת “ספורטאי השבוע”.

מרכז הטניס בקרית שמונה הוא ספק מצוין לסיפורי הצלחה של ספורטאים, שמצליחים בדרך ייחודית המשלבת כישרון, התמדה, נחישות ואמונה, להגיע להצלחות גדולות. את הזרקור שלנו אנו מפנים הפעם אל שחף ביטון – בן 16.5 מקרית שמונה, תלמיד מגמת תיירות בכתה י”א בתיכון אורט דנציגר, שמדורג במקום ה-38 בדירוג הארצי לגילאי 16-18. שחף ביטון מסומן ככח עולה במרכז הטניס בקרית שמונה, בעל פוטנציאל להצליח גם בזירה הבינלאומית – כפי שמתאר טל אמסלם, מאמנו ומנהל המרכז: “שחף הגיע אלינו בגיל 11, הגיע בתוכנית העצמה לילדים ונוער – תוכנית “חבק” דרך בית הספר. הוא הגיע לכאן לא כדי ללמוד טניס, כדי להשתייך למסגרת פורמלית של תוכנית חינוכית וערכית המשלבת לימודים, ספורט ועוד. לאחר שנתיים הוא התאהב בטניס, לקח את זה כמה צעדים קדימה, מתאמן בתוכנית התחרותית, מתאמן שעות על גבי שעות גם באופן עצמאי. במקביל, שחף משחק בתחרויות מקומיות, ארציות ובינלאומיות ובתחרות המארשל האחרונה שאירחנו כאן. אנחנו במרכז הטניס מקווים למצוא לשחף ספונסר, שיעזור לו להגשים את החלום, כי לשחף יש פוטנציאל מאוד גדול”.

העליה המתמדת בדירוג וביכולות של שחף ביטון לאורך השנים, מזכה אותו בתואר “ספורטאי השבוע” שלנו. מכאן נמשיך לראיון שקיימנו עמו.

אלוף אמיתי. שחף ביטון חוגג זכייה באליפות מחוז צפון לפני כחצי שנה



שחף, מה גרם לך לקחת מסגרת חוג הרבה צעדים קדימה לפן התחרותי ולחלק מרכזי מהחיים שלך?

“אבא שלי רשם אותי לחוג ניסיון דרך בית הספר, התחלתי להתעניין, קניתי ציוד והתחברתי לעניין. לקח לי זמן עד שהבנתי שזה הייעוד שלי ושבזה אני רוצה להתמקצע. מה שקסם לי, זה שמדובר  במשחק אישי, שאני לא צריך להסתמך על אף אחד, אני תלוי בעצמי ביכולות מנטליות, כושר ויכולת. זה ענף שמקנה המון ערכים לחיים. הטניס מלמד אותך לדעת להפסיד בכבוד, להתנהג בצורה הוגנת גם ביום הכי רע שלך, מעניק שקט נפשי., לי באופן אישי זה עוזר למיקוד, נותן  הרבה ערך מנטלי, עוזר להיות פחות עצבני, יותר מרוכז, עזר לי לביטחון העצמי, פתח לי דלת להכיר חברים חדשים מהמרכז ואפילו ממקומות אחרים. לשמחתי, התברכתי בחברים מאוד טובים ובמאמן מצוין בדמותו של טל אמסלם – מאמן מאוד מקצועי, איכפתי, דואג לכל דבר, מאוד אוהב אותו כאדם לפני הכל”.

איך עברה עליך שנת 2021?

“אני בדרג התחרותי כבר שלוש שנים, משחק על משטח קשה במגרש שלם. הייתי בקטגוריית גילאי 14-16 בדירוג מספר 24 בארץ. בחודש יולי זכיתי במקום הראשון ביחידים ובזוגות, בתחרות מחוזית שנערכה ביוקנעם. בחודש נובמבר השתתפתי באליפות הארץ באשקלון, שהייתה האחרונה בקטגוריית גיל זו. הגעתי עד רבע הגמר, אחרי שעברתי את שלב המוקדמות ושלב השמינית. נסעתי לתחרות מת”א. היה לי קשה עם הנסיעות המרובות, אבל זה לא תירוץ. אני שמח  שניצחתי שחקן שמדורג גבוה בסט שלישי. הרגשתי גאווה והתקדמות, למרות הכל”.

עוד גביע לאוסף



מה האתגר הקרוב שלך?

“בפורים תיערך אליפות הארץ. אני מכוון גבוה.  יש זמן ואני אתכונן היטב. אני שואף גבוה – לפחות להגיע לרבע גמר. עוד לא התחלנו. במקביל, מקווה לעשות עונה מוצלחת בקבוצת הליגה שלנו במרכז הטניס קרית שמונה. מספר שחקני מפתח עזבו, אבל אנחנו מקווים לעונה טובה ומוצלחת”.

להורים והילדים שקוראים את הכתבה הזו, תן להם את הסיבות שבגינן כדאי להם להצטרף למרכז הטניס בקרית שמונה?

“בנוסף למה שציינתי בתחילת הראיון, אציין שמדובר בבית חם, אוהב, עם מאמנים איכפתיים ומקצועיים, מגרשים ברמות הגבוהות. חשוב להבין – טניס זה לא רק משחק תחרותי, לטניס באים כדי ליהנות, להכיר חברים וכדי למצוא מסגרת מתאימה – תחרותית או חובבנית. יש מקום לכולם. אני לא התחברתי בהתחלה לטניס, אבא שלי עודד אותי לנסות.  אני בכלל רציתי כדורגל. גיליתי  ספורט חדש וכיף לעשות, שעם הזמן התגלה לי כעולם ומלואו. הטניס מאוד עוזר להתבגר. כל ההתמודדות עם הפן ההישגי, נסיעות לבד ברכבת ואוטובוס לתחרויות, עזר לי מאוד לפתח אופי  להתמודדות עם קשיים”.

מה השאיפות שלך לעתיד?


“להיות טניסאי מקצוען, לטוס לתחרויות, לנסות לעשות את המיטב, השתתפתי בתחרות מארשל הבינלאומית, שנערכה אצלנו במרכז, זו הייתה חוויה מדהימה ואני מאוד רוצה לחוות עוד חוויות כאלה. רוצה להיות שחקן טוב ומצליח, להשיג מילגה ללימודים ומשחק בקולג’ אמריקאי. אני מאמין ביכולות שלי. מקווה שאצליח למצוא את התנאים לכך”.

מי המודל לחיקוי שלך?

“רפאל נדאל – בזכות  האגרסיביות, ההתאמה המיידית שלו לכל סיטואציה וכמובן הווינריות”.

מרכז הטניס בקרית שמונה מזמין אתכם להצטרף לחיקו במגוון מסגרות המשלבות ספורטיבות וחינוך לערכים. מוזמנים לקרוא כתבה מקיפה בנושא. לפרטים: 04-6949034.

יש לו חלומות ושאיפות בינלאומיים. שחף ביטון בתחרות בירושלים