האביב של אביהוא

הכדורגלן אביהוא סבתי מרשים ביכולותיו בקבוצות הנוער והנערים של עירוני טבריה. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

יום שישי שעבר, לפני שמונה ימים, היה יום מיוחד למשפחה מקרית שמונה המזוהה עם כדורגל, כשבזמן מקביל דוד ואחיינו כבשו שערים, שסייעו לקבוצתם לזכות בניצחונות חשובים. בזמן שאסף פחימה – קשר קבוצת הבוגרים של הפועל עירוני צפת, סייע לחבריו עם כיבוש שער לזכות בניצחון ביתי 2:3 על בני טובא א-זנגריה, ניצחון שעזר לסלול דרך להעפלה לפלייאוף העליון – במקביל, לא רחוק מצפת, אי שם באצטדיון בטבריה, האחיין אביהוא סבתי, שמשחק גם הוא כקשר קדמי, כבש צמד שערים בניצחונה של קבוצת נערים א’ של עירוני טבריה 0:3 על מוליכת טבלת מחוז יזרעאל, איחוד בני כפר קרע, סחט שתי עבירות אגרסיביות שהביאו להרחקתם של שני שחקנים יריבים, בדרך לניצחון שקירב את קבוצתו למרחק של 2 נקודות מפסגת הטבלה. אין ספק, שממשיכי דרכו של חנניה פחימה, גדול כדורגלני קרית שמונה, בהחלט מממשיכים בצורה מכובדת את המורשת.

תקציר המשחק שבו אביהוא סבתי כבש צמד


7 וחצי חודשים אחרי שאירחנו לראיון בפינת “ספורטאי השבוע” את אביהוא סבתי, בן 16.5 מקרית שמונה, אנו שמחים שוב להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”, זאת לאור הצטיינותו במקביל בקבוצות הנוער ונערים א’ של עירוני טבריה, בשתיהן יחדיו כבש 13 שערים, כשחשוב לציין: בשבעת המחזורים הראשונים של העונה סבתי שיחק בקבוצת נערים א’ של הפועל עכו מהליגה הארצית, כשמה שעוד חשוב לציין: בקבוצת הנוער סבתי משחק עם שחקנים המבוגרים ממנו בשנה ואפילו בשלוש שנים (הבלם מעיין אורון מכפר בלום והקשר אורי ברנזון מצפת).  מכאן נמשיך לראיון שקיימנו עם אביהוא סבתי.

יספיקו לשחק יחד באותה קבוצה? דוד אסף פחימה עם האחיינים אביהוא סבתי (מימין) ועילאי פחימה



אביהוא, לשחק בשתי קבוצות במקביל, לעיתים יום אחרי יום, זה לא דבר טריוויאלי במציאות של הכדורגל הישראלי, על אחת כמה וכמה כשמדובר בהשתלבות בקבוצת נוער לשחקן נערים. איך אתה מרגיש עם השילוב הזה?

“האמת שזה לא פשוט, אבל זה בסדר ואני שמח על הזכות הזו. יש תקשורת טובה בין המאמנים, מאהר ג’בארין (נערים א’) ואיתן פחימה (נוער), שנוטעים בי ביטחון ונותנים בי אמון. יש אווירה טובה במועדון, חיבור טוב עם השחקנים בשתי הקבוצות, אני שמח שזה בא לידי ביטוי במגרש. זה מעיד על בגרות, יכולת, התמודדות פיזית. המועדון מאוד מאמין בי, המנהל המקצועי שמעון הדרי הצמיד לי פיזיולוג להתפתחות גופנית – וזה מאוד עוזר לי להתמודד. זה לא מובן מאליו, שאני מקבל מושכות ונותנים לי את הקרדיט בנוער. אני מאוד מעריך ומוקיר את זה וחובת ההוכחה עלי”.

פתחת את העונה בהפועל עכו, בקבוצת נערים א’ בליגה גבוהה יותר. מה גרם לך לחזור לטבריה?

“חזרתי לטבריה, כי מאוד התחברתי למקום מבחינת החמימות והאווירה. כשעזבתי בקיץ זה היה לפני שהבעלים, מיקי ביתן ואריה קלמנזון לקחו את המועדון, קבוצת הגיל שלי התפרקה במהלך העונה שעברה ולא ידעתי מה הכיוון. התחלתי את העונה בעכו, התמודדתי עם הנסיעות הארוכות והמרובות, אבל כשקיבלתי איתות מטבריה אחרי שראיתי את מה שבונה כאן ההנהלה והמנהל המקצועי שמעון הדרי, שעודד אותי לחזור, ראיתי שהרבה חבר’ה מוכשרים חזרו וקבוצת הגיל שלי ויש קבוצת נוער עם יומרות, הבנתי שזה יהיה הצעד הנכון עבורי. טבריה זה הבית בשבילי. מחבקים אותי, דואגים לי, נותנים את המושכות. אני  מקווה להחזיר על כל היחס הזה ושאצליח לתרום למאמצים של שתי הקבוצות לעלות לליגות המשנה”.

תופס בעלות במרכז המגרש. אביהוא סבתי במשחק מול כפר קרע



מה צריך לקרות, כדי שקבוצת הנוער וקבוצת נערים א’ יעלו ליגות?

“זה בעיקר תלוי בנו. נכון ששתי הקבוצות לעת עתה לא במקומות שמובילים לעליית ליגה, אבל העונה עוד ארוכה. יש לנו סגל שחקנים בטופ לליגות האלה בשתי הקבוצות , חזרו שחקנים, יש אווירה מאוד טובה ותומכת, האחדות בתוך הקבוצה מייחדת אותנו משאר הקבוצות, יש לנו סגלים שמתאימים לליגה גבוהה יותר. הקבוצות לא פתחו בצורה טובה את העונה, כי הרבה שחקנים שבסגל היום, לא היו בתחילת העונה. אני בטוח, שככל שהעונה תתקדם נגיע למקומות שאנחנו רוצים להגיע”.

במה מתבטאת החמימות שאתה מתאר בתוך המועדון?

“זה לא רק בתוך המועדון, זה גם סביבו. שני הבעלים של הקבוצה והמנהל המקצועי, שמעון הדרי, מגיעים לאימונים ולמשחקים, מעודדים ותומכים, דואגים לכל מה שאנחנו צריכים, הם עובדים במרץ כדי לקדם את המועדון. במשחקים שלנו שחקנים של קבוצות מחלקת הנוער מגיעים לעודד, אוהדים של הקבוצה הבוגרת – וכאן אני חייב לציין במיוחד את גילה בוהדנה – יו”ר חוג האוהדים של המועדון, שעושה הכל כדי לרתום אוהדים לתמוך בנו, את עודד חסין – הצלם שמשקיע מזמנו ומרצו כדי לצלם במשחקי הקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער. כיף גדול להיות חלק ממקום עם אנרגיות כאלה”.

מה השאיפות שלך להמשך הדרך?

“אני מאוד מחובר לעירוני טבריה וכשאני רואה את כל מה שנעשה כאן, כדי שקבוצת הבוגרים תעלה לליגה הלאומית וכדי לקדם את מחלקת הנוער, הדבר שאני הכי רוצה זה לגדול עם המועדון הזה ולהתפתח בו. מאוד מקווה שיהיו לנו הרבה רגעים מאושרים ביחד”.

לגדול ביחד במועדון עם פוטנציאל גדול. אביהוא סבתי (במרכז התמונה) חוגג עם חבריו