שוקי אוחנה מתריע מאסון רעידת אדמה פוטנציאלי

ראש עיריית צפת מזהיר מאסון שבדרך, במידה והמדינה לא תעלה הילוך בהיערכות לרעידות אדמה.

יממה דרמטית עברה על אזור העמקים בגליל התחתון עם שתי רעידות אדמה, שאמנם לא גרמו לנזקים בנפש וגרמו למעט מאוד נזקים לרכוש, אך בעיר צפת – שבה היו מי שהרגישו ברעידות, אותה עיר  שעברה רעידת אדמה הרסנית לפני 95 שנים, שהביאה למותם של רבים ולחורבן גדול בעיר, בהחלט עניין הרעידות מביא איתו דאגה גדולה.

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, קורא למדינה להגביר את ההיערכות לרעידות אדמה ומזהיר מאסון גדול: “רעידות האדומה שארעו מהוות תזכורת נוספת לסכנה האדירה המתדפקת על דלתנו. כולם מדברים על אתגרי הביטחון וסוגיית העורף במלחמת לבנון השלישית, אבל יש לצפון אתגר גדול יותר, אתגר שעלול להותיר הרס וחורבן יותר מכל מלחמה אחרת- רעידת אדמה עוצמתית.  לצערי, פרויקטים של חיזוק מבנים התמקדו עד כה באזורים המרוחקים מהשבר הסורי אפריקני, הסכנה הגדולה הינה באזור הגליל הן מבחינת הקרבה לשבר הסורי אפריקאי והן מבחינת האופי ההררי של האזור וריבוי מבנים וותיקים”.

שוקי אוחנה קורא למדינה לתת דגש בסוגיית חיזוק מבנים:  “לצערי, הפכו את פרויקט חיזוק מבנים לעסק המזין את הקבלנים ולא דואג באמת לציבור. מדינת ישראל חייבת לשנות את המשוואה, רעידת אדמה עוצמתית זו לא שאלה של אם תהיה, זו שאלה של מתי תהיה. קידום המיזמים נגד רעידות אדמה באזור החוף שאינו מועד לנזק אדיר בעת רעידות אדמה מוכיח כי בסיכומו של יום, ערי הצפון לא מעניינות את המדינה. האם באמת ערי הצפון יכולות להתמודד עם רעידת אדמה לבדם? מה אמור לעשות ראש רשות שחצי מעירו קורסת למדרון הר, בזמן שחיזוק נגד רעידות אדמה מתבצע על ידי יזמים בעלי אינטרס כלכלי הפועלים בגוש דן בלבד. אם המדינה לא תחל לטפל בסוגיה במיידי – שכונות שלמות עשויות לקרוס, להותיר הרס וחורבן ולגבות חיי אדם רבים”.

רק שנבואות הזעם לא יתממשו. שוקי אוחנה – ראש עיריית צפת (צילום: דוברות עיריית צפת)