תוספת 600 אלף ש”ח כספי ארנונה לחצור

בעקבות החלטה של משרד הפנים על חלוקת שטחים עם ראש פינה השכנה.


מחלוקת גדולה ומשמעותית קיימת מזה שנים רבות בין שתי מועצות מקומיות שכנות, חצור וראש פינה, על חלוקת השטחים ביניהן ועל ההכנסות מכספי ארנונה בשטחים שנמצאים על הגבול האפור והמטושטש שבין שתי המועצות. משרד הפנים הודיע על שינוי בחלוקת ההכנסות מארנונה, חצור תזכה בתוספת של 600 אלף שקלים בשנה. החל משנת 2022,  חצור הגלילית תזכה ליחס נאה של 14% מהכנסות צח״ר ו -34% הכנסות מבסיס פילון, אחוזים אלו יובילו לגידול בהכנסות המועצה בחצור הגלילית בכ- 600,000 ₪  לסכום של 1.3 מיליון שקלים בשנה.

השקיע מאמצים רבים בעניין. שמעון סויסה, ראש מועצת חצור הגלילית (צילום: דוברות מועצה מקומית חצור הגלילית)



ראש מועצת חצור, שמעון סויסה, שהוביל את המהלך ההיסטורי ציין: “עם כניסתי לתפקיד ראיתי צורך בתיקון עוולה זו כיעד חשוב, בסוף מדובר בנכסי מדינה והחלוקה צריכה להיות צודקת. ברצוני להודות לתושבים הרבים ולצוות המועצה שהיו שותפים לתהליך החשוב ולשרת הפנים איילת שקד שקיבלה את המלצות הוועדה והחליטה על הגדלת ההכנסות לחצור הגלילית  נמשיך לפעול לקידום האינטרסים של חצור הגלילית תוך שותפות אזורית וקידום תהליכים לפיתוח הגליל כולו. אני מודה לבורא עולם על השליחות לה זכיתי לפעול למען הישוב שאני כל כך אוהב- חצור הגלילית ותושבי חצור הגלילית. כעת, ממשיכים בפעילות לצדק גם בחלוקת השטחים בגליל”.

ממועצת ראש פינה נמסר: “ראש פינה שמרה על הכנסותיה. המדינה תעביר לראש פינה חצי מיליון ש״ח, וחלוקת ההכנסות מפארק התעשייה צח״ר לא ישתנו. לצד הניסיונות הבלתי פוסקים לאורך השנים לנגוס מתקציב תושבי ראש פינה, המועצה ממשיכה לשמור על תקציב מאוזן ואף מגדילה את התקציב השוטף באמצעות פעולות יזומות. המדינה תעביר לראש פינה חצי מילון ש״ח לאור הפגיעה בהכנסותיה”.

האור יזרח על שני היישובים? (צילום: עמוד הפייסבוק של המועצה המקומית ראש פינה)