כדורגל: שישי לוהט בליגה ב’, בכפוף למצב מזג האוויר

משחק צמרת בצפת, טובא במשחק חוץ מאתגר מאוד ורק ממב”ע חופשית. כל מה שצריך לדעת לקראת משחקי סופ”ש בליגה ב’, בכתבה הבאה.

הבתים. נזכיר כי שלוש הראשונות בשלב הבתים יעפילו למשחקי הפלייאוף העליון והאחרות ימשיכו בפלייאוף התחתון. המחזור שמתוכנן למחר (שישי) – ותלוי במידה רבה במזג האוויר, מציב שתיים משלוש הקבוצות שאנו מסקרים בפני משחקים מאוד מאתגרים. בתקווה שלמזג האוויר לא יהיו תוכניות להפריע לשיגרת המשחקים, בכתבה זו נפנה זרקור אל משחקיהן של הפועל עירוני צפת ובני טובא א-זנגריה.

משחק עונה בפתח. שחקני צפת והמאמן אלון אלוק



בשעה 12:00 בני טובא א-זנגריה, שעלתה למקום הלפני אחרון בעקבות חזרתה לליגה של איחוד בני מג’דל כרום, תתארח אצל הפועל עירוני כרמיאל, שמדורגת במקום השלישי בטבלה ומקדימה בנקודה אחת את בני ממבע. את כרמיאל מקדימה בנקודה אחת הפועל עירוני צפת ובשתי נקודות אחווה כפר מנדא – ששיחקה משחק אחד יותר מצפת, כרמיאל וממב”ע. לטובא יש בעיות משלה ובשיטת משחקים כל כך קשוחה, היא צריכה כל נקודה כמו אוויר לנשימה. בין טובא לצעירי סכנין, שמדורגת מעליה, נוצר פער של 5 נקודות, שאם טובא לא תצליח לסגור היא תמצא את עצמה יורדת לליגה ג’. טובא תפגוש מחר קבוצה מאוד מנוסה וחדורת מוטיבציה להעפיל לליגה א’, בשורותיה שחקנים ידועים מהשורה הראשונה בליגה כמו הקשר אהוד מערבי, הקשר יובל שבתאי ושחקן הכנף סהר דהאן. כרמיאל נחשבת לקבוצה ביתית חזקה וטובא מתקשה להוציא נקודות במשחקי חוץ, אך מחר היא תצטרך להיות במיטבה מאחר והפסד עלול להוביל למצב של אין דרך חזרה.

לחזור מכרמיאל עם הפתעה – זו המשימה. שחקני בני טובא



בשעה 13:00 המגרש בצפת יארח משחק עונה, שבו הפועל עירוני צפת תארח את אחווה כפר מנדא – שבתקופה האחרונה מצויה בירידה, אחרי שפתחה את העונה בסערה. מנדא כבשה 42 שערי ליגה ב-14 משחקים, לעומת 20 שערים בלבד שצפת כבשה ב-13 משחקים. מנגד, צפת נחשבת לקבוצת הגנה חזקה יותר, עם 11 ספיגות בלבד לעומת 15 ספיגות מהצד של מנדא. שחקני צפת, שבאמצע השבוע נפגשו לארוחת גיבוש בראש פינה בנוכחות ראש העיר, שוקי אוחנה, שקיים עם השחקנים והצוות המקצועי שיחת מוטיבציה, יודעים שניצחון יעלה אותם למקום הראשון והמפתח במשחק הזה הוא הגנה חזקה, בדגש על הצרת צעדיו של החלוץ הוותיק מהראן לאלה, לשעבר חלוץ הפועל ת”א והפועל חיפה, שכבש כמחצית משערי כפר מנדא. מנגד, צפת תצטרך להיות הרבה יותר יצירתית ותכליתית בחלק הקדמי, בדגש על תפוקה של שחקני ההתקפה שלה, שניר אברג’יל, ארד אלבז ובן שמואלי.

שחקן מפתח של צפת במשחק הזה הוא הקשר אסף פחימה, שבאמתחתו עליות ליגה עם מספר קבוצות. בראיון שביצע ענאן עמאשה מאתר “דאבל פס”, התייחס פחימה לקראת המשחק: “תמיד מרגש לשחק משחקים שהם משחקי צמרת, ההכנות שלנו לקראת המשחק לא היו שונות משאר המשחקים והצוות המקצועי שלנו מכין אותנו לכל משחק בצורה אופטימלית. המשחק מול כפר מנדא יהיה מאוד קשה כי יש להם קבוצה עם סגל שחקנים מצויין שנבנתה בשביל לעלות ליגה. אנחנו נמשיך לבוא צנועים ולעבוד קשה על המגרש בשביל לעשות תוצאה טובה בעזרת השם”. 

מחכה למשחקים כאלה בשקיקה. אסף פחימה (מימין)