הקורונה והשפעותיה על הספורט הגלילי

ענפי הכדורסל והרוגבי מושפעים במידה רבה מגל האומיקרון. תמונת המצב בכתבה הבאה.

גל האומיקרון מורגש היטב בכל תחומי החיים במדינת ישראל. על הספורט הגלילי לא פסח הגל הזה. כמעט בכל הענפים בכל שכבות הגיל קיימים מקרים של חיסורים בשל בידודים. מקרב קבוצות הדגל של הספורט בגליל העליון הענפים שעד כה הושפעו הכי הרבה מהמצב, הם ענפי הרוגבי והכדורסל.

בגזרת הכדורסל שני משחקיה האחרונים של קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון נדחו, בשל מצב הקורונה בארץ. הקבוצה מתאמנת בימים האחרונים בסגל מלא, לאחר שבשל בידודים ותחלואה מצאה את עצמה למעלה משבוע מתאמנת בסגל חלקי. קבוצת הגברים, שמשחק הליגה האחרון מול בני הרצליה ומשחק הגביע מול מכבי ת”א נדחו, שבה להתאמן בסגל חלקי היום וביום שני עשויה להתאמן בסגל מלא, זאת לאחר ש-15 משחקני הקבוצה והצוות המקצועי אובחנו כמאומתים לקורונה, אך חשוב להדגיש, שכשליש מהמאומתים חשו בטוב השבוע, עוד שליש התמודדו עם תסמיני שפעת ועוד שליש עם תסמיני צינון. בקבוצת הגברים של מ.ס “דניאל” צפת המצב טוב, אך בשל תחלואת קורונה אצל בית”ר כפר יונה, שהייתה מיועדת לשחק מולה ביום ראשון, המשחק יידחה למועד אחר.

בקרוב יתאחדו על הפרקט. שחקני הפועל גליל עליון (צילום: גיל נוימן)



בגזרת הרוגבי בקבוצות הגברים והנשים של מועדון רוגבי גליל עליון המצב הוא די טוב, אך בקבוצות יריבות שהיו אמורות להגיע מחר למשחקים מול הקבוצות הגליליות, שיועדו להיערך במגרש בקיבוץ עמיר, המצב אינו מזהיר ומהסיבה הזו הוחלט לדחות את המשחקים. בסיומו של יום הטורנירים אמור היה להיערך טקס לזכרו של עמירם פורת ז”ל – שחקן ומאמן קבוצות הגליל, מחייה הענף בגליל, שהלך לעולמו לפני ארבע שנים אחרי התמודדות עם מחלה קשה.

יחכו לתקופה אחרת, כדי לארח טורנירים. נציגים מקבוצות הרוגבי של הגליל