כדורגל: לגביע טירוף משלו

עירוני קרית שמונה תארח את מכבי ת”א למשחק גביע על כל הקופה. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק, בכתבה הבאה.

כשמכבי ת”א מגיעה לקרית שמונה, זה תמיד יוצר באז גדול. לפני כחודשיים נפגשו הקבוצות למשחק ליגה, שהסתיים בניצחון האורחים 1:3, היה זה משחק שהביא ליציעים כ-4,000 אוהדים, מחיצתם אוהדי קרית שמונה. גם במשחק הפלייאוף העליון, שנערך בשלהי העונה שעברה, קהל רב משני הצדדים גדש את היציעים, אז קרית שמונה ניצחה 0:2 ולמעשה גדעה למכבי ת”א את חלום הזכייה באליפות. הערב ייפגשו שוב הקבוצות באצטדיון בקרית שמונה, הפעם בשעה 20:00 (שידור ישיר בערוץ 58) למשחק במסגרת שמינית גמר גביע המדינה, משחק על כל הקופה. התל אביבים בעונה מאכזבת, שבה הם אינם חלק מהמרוץ לאליפות, רוצים לשמור על הגביע ולסיים את העונה עם תואר. מנגד, קרית שמונה רוצה להחזיר אליה את הגביע, 8 שנים אחרי הזכייה ההיסטורית והמרגשת, כל זה בעונה שהחלה רע מאוד ונתנה את כל הסיבות לצפות למאבק נגד הירידה – וממשיכה באנרגיה אחרת לגמרי, עם כדורגל יעיל ולפעמים גם שמח, כזה שמוביל את הקבוצה לראות בפלייאוף העליון מטרה ברת השגה.

גם הפעם היציע צפוי להיות גדוש באוהדים בכחול ולבן. אוהדי עירוני קרית שמונה במשחק הראשון (צילום: יורם ממן)



שלושה ימים אחרי חגיגת השערים בנוף הגליל תתייצב עירוני קרית שמונה למשחק מול מחזיקת הגביע, שמגיעה מעודדת אחרי הניצחון 0:1 על המוליכה, הפועל באר שבע. קרית שמונה עשויה לעלות עם הרכב המבוסס על זה שעלה במשחק הליגה מול נוף הגליל, מערך 4-4-2, ייתכן שגיא מזרחי – המושאל ממכבי ת”א, ימצא את עצמו שוב עמדת המגן השמאלי, במידה ויוחלט לפתוח עם עלא ג’עפר בעמדת המגן הימני. רועי קהת – שגדל במכבי ת”א, על תקן הברומטר של הקישור, איתמר שבירו ומורגן פרייר יעלו בחוד. מכבי ת”א תעלה במערך של 4-3-3, עם שני שחקני כנף מהירים – ככל הנראה מתן חוזז וברנדלי קובאס ועם החלוץ אוסמה חלאילה או סטיפה פריצה בחוד – וכמובן עם שני שחקנים שצמחו במחלקת הנוער של קרית שמונה ואף שימשו כקפטנים של הקבוצה הבוגרת – הבלם עידן נחמיאס, שלראשונה ישחק מול קבוצת האם שלו, והקשר עדן שמיר – שהספיק לשחק מול קרית שמונה לפני שנתיים, כששיחק בשורות הפועל באר שבע.

פוגש את קבוצת האם. גיא מזרחי במשחק מול הפועל חדרה (צילום: שלומי גבאי – מדיה הפועל חדרה)


עירוני קרית שמונה תצטרך להיות איתנה במאבקים במרכז המגרש מול חוליית הקישור האגרסיבית של מכבי ת”א, מול שחקנים בדמותם של דן גלזר ועדן שמיר. כמו כן, הצרת צעדיו של גבי קניקובסקי, שמנווט את הקישור הקדמי של מכבי ת”א וכן סגירה חזקה של שחקני הכנף והמגינים התל אביבים. מנגד, קרית שמונה תצטרך לדעת לצאת להתקפות מעבר טובות, להיות שקטה ליד שער היריבה – כפי שהייתה במשחקים שבהם ניצחה. מכבי ת”א זוכה לעדיפות על הנייר, אבל לא בפערים כאלה שקרית שמונה אינה יכולה לכסות עליהם. אם קרית שמונה לא תהיה רכה בחלק ההגנתי ואנמית בחלק הקדמי, כפי שהיה במשחק הליגה בין הקבוצות ותדע לסגור את שחקני המפתח של מכבי ת”א ולהיות תכליתית בחלק הקדמי, המשימה בהחלט אפשרית. 

אגרסיביות נחוצה הערב. זיו מורגן במאבק מול דן גלזר וברנדלי קובאס במשחק הליגה בין הקבוצות (צילום: מדיה מכבי ת”א)