כדורגל: כמה קרוב – ככה רחוק

עירוני קרית שמונה הודחה ממשחקי גביע המדינה, בעקבות הפסד בפנדלים למכבי ת”א.

ערב מתסכל לעירוני קרית שמונה, שהייתה רחוקה דקות ספורות מהעפלה לשלב רבע גמר גביע המדינה, אך שער שספגה בדקה ה-85 כפה הארכה במשחק הביתי מול מחזיקת הגביע, מכבי ת”א – שבסיומו של דו קרב פנדלים זכתה בניצחון 3:5 והעפילה לשלב רבע הגמר, במשחק שנערך לעיני כ-4,000 צופים, עם חלוקה מאוזנת לקהלים משני הצדדים.

עירוני קרית שמונה עלתה למשחק הערב עם שינוי אחד, בהשוואה להרכב שעלה במשחק הניצחון על הפועל נוף הגליל בשבת האחרונה – גיא מזרחי זז מעמדת המגן הימני, עמדתו הטבעית, לעמדת המגן השמאלי במשחק מול קבוצת האם שלו. עלא ג’עפר שב לעמדת המגן הימני. גם לקשרים נדב נידם ורועי קהת, שספג שריקות בוז צורמות מאוהדי מכבי ת”א, היה זה משחק מול קבוצת האם, בעוד שבהרכב מכבי ת”א עלו שניים מהקפטנים של קרית שמונה לשעבר, שעשו בשורותיה דרך נכבדת בקבוצה הבוגרת ובקבוצת הנוער, הבלם עידן נחמיאס והקשר עדן שמיר.

פתיחת המשחק האירה פנים לקרית שמונה, כבר בדקה ה-9 הגבהה של סמואל בראון מצאה את ראשו של מורגן פרייר, שנגח לרשת התל אביבית וקבע יתרון 0:1, שהחזיק מעמד 3 דקות בלבד, עד שעדן שמיר בעט בחוזקה מהרחבה לרשת של ברטקוש וקבע שוויון 1:1. המשחק המשיך בקצב טוב, אך קצב השערים נרגע והתוצאה נשמרה עד לתום המחצית הראשונה.

שם את הסנטימנטים בצד. עדן שמיר חוגג את כיבוש שער השוויון (צילום: רמי גרידיש – באדיבות האתר הרשמי מכבי ת”א)



היסטוריית המשחקים בין עירוני קרית שמונה למכבי ת”א הראתה לא אחת, שטעויות שיפוט הטיבו עם הצד התל אביבי, אך בדקה ה-61, בהיעדר מערכת VAR, קרית שמונה נהנתה מההפקר, כאשר הגבהת כדור של איתמר שבירו לרחבה הביאה לנגיחה של מורגן פרייר, שנהדפה ע”י השוער התל אביבי, דניאל פרץ. הכדור לא עבר במלוא היקפו את קו השער, אך השופט הבינלאומי, אוראל גרינפלד, פסק על שער לזכות קרית שמונה, שעלתה ליתרון 1:2. הלחץ התל אביבי גבר והניב פרי בדקה ה-85, כדור שנהדף מהגנת קרית שמונה הגיע לאבי ריקן, ששחרר בעיטה עוצמתית וכבש שער מרהיב – שקבע שוויון 2:2, ששלח את המשחק להארכה, שבה מכבי ת”א הייתה עדיפה ודומיננטית, אך לא הצליחה לתרגם זאת לשערים.

בדו קרב הפנדלים קרית שמונה שילמה מחיר יקר על החמצה של מוחמד שאקר בבעיטה השלישית. התל אביבים דייקו בחמש הבעיטות, כאשר בבעיטה הראשונה חתום על השער עידן נחמיאס ובבעיטה הרביעית חתום על השער עדן שמיר. בסיום, ניצחון 3:5 למכבי ת”א, לזכותה כבשו גם: אבי ריקן, דן ביטון וסטיפה פריצה. לזכות קרית שמונה כבשו: נדב נידם, איתמר שבירו ואדריאן רוצ’ט.

החמצה שעלתה ביוקר. מוחמד שאקר (צילום: פושקו)