גבר של שלושה ענפים

יואב ביטון עושה חיל באימון טריאתלון והוראת חינוך גופני בחט”ב דנציגר. שמחים להעניק לו את תואר “מאמן החודש”.

כחודשיים חלפו מאז שהענקנו לקבוצות מועדון טריאתלון גליל עליון את תואר “קבוצת החודש”. כ-50 ספורטאים מגילאי 8 ועד 70 חברים במועדון המשפחתי והמיוחד הזה, שמאגד בתוכו אנשים שמחלקים את כוחם הספורטיבי בין שלושה ענפים: שחייה, ריצה ורכיבת אופניים. ההצלחה ההישגית והארגונית של המועדון, שהצליח לצמוח למרות מגבלות הסגרים, זיכתה את המועדון בתואר הנכסף. באותה כתבה שבה ראיינו את יואב ביטון, המאמן הראשי של הקבוצות, הציב המאמן יעד חד משמעי לקראת אליפות הארץ באילת: “המטרה היא להביא לתחרות כמה שיותר ספורטאים וכמובן לחזור עם פודיום מהתחרות”. המטרות שביטון הציב הושגו: לתחרות יצאה משלחת נכבדת, שעשתה חיל בתחרות. שתיים מהספורטאיות, עלמה שיינפלד – בת 8 משדה אליעזר ורזאן זהוה – בת 19 ממג’דל שאמס, זכו במדליית ארד בקטגוריית הגיל שאליה הן משתייכות. על התחרות בהרבה תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.

הרבה מעבר למדליות. תמונה עוצמתית של המשלחת הגלילית לאילת



מי שמוביל בגאון את הקבוצות להצלחה גדולה הוא יואב ביטון, בן 33.5 מקרית שמונה, נשוי לשלומית ואב לשניים. יואב ביטון החל את דרכו בגיל נעורים צעיר כספורטאי במועדון תחת הדרכתו של המאמן אלון הירש. לאחר השירות הצבאי המשיך ביטון להיות חלק מקבוצת הבוגרים, לקח על עצמו בהתנדבות את דברור הקבוצה במדיות המקומיות, עם הזמן עבר קורס מאמנים ונכנס למקצועות האימון ולניהול המועדון מטעם עמותת הספורט גליל עליון. לפני 5 שנים יואב ביטון תפס פיקוד על הצד המקצועי של המועדון, עם פרישתו של אלון הירש מתפקיד המאמן הראשי של המועדון. יואב ביטון עושה את עבודתו נאמנה לאורך שנים, יעידו על כך רבים מהמתאמנים ורבות מהמתאמנות וכן ההורים המלווים את ילדיהם לקבוצות. יואב ביטון משלב לצד רמת אימון גבוהה דגש גדול על המרקם החברתי, מרבה לקיים מפגשי חברה וחגיגות יום הולדת לקבוצות השונות, שכבר הפכו למשפחה לכל דבר. עבודתו המסורה והמקצועית מזכה אותו בתואר “מאמן החודש”. מכאן נמשיך לראיון שקיימנו עמו. 

מאמן ומורה לחיים. יואב ביטון לצד שלושה מחניכיו



חזרתם מאליפות הארץ עם לא מעט הישגים. מבחינת שביעות רצון מירבית או שיש עוד דברים שיכולתם לעשות טוב יותר?

“את האמת שלא יכולנו לבקש אליפות טובה יותר צוות המאמנים, ליאור כספי ובוגי מרעי ,השקיעו את נשמתם בעבודה הקשה לטובה ההכנה והתוצאות לא איחרו לבוא. חזרנו עם שני פודיומים ומיקומים מעולים לשאר הספורטאיות והספורטאים”.

מה הסיכום שלך למסע לאילת מבחינת מה שמסביב לתחרות?

|אחרי שנה לא פשוטה של קורונה, שלצערי עדיין איתנו, האליפות הייתה בסכנת ביטול בגלל כל מיני בעיות שצצו בדרך, אבל למרות הכל – הצליח איגוד הטריאתלון להרים תחרות נהדרת ולנו כמועדון אלו 4 ימים שאנו נמצאים יחד במלון עם ההורים, הספורטאים ובני משפחותיהם, מין אירוע גיבוש מדהים”.

מה היעדים שלכם לשנת 2022?

“היעדים  נבנים  ממש בימים אלו בשיתוף צוות המאמנים, אנחנו בודקים מה עבד טוב יותר בשנה החולפת ומה פחות, משנים ומחדשים. דבר אחד בטוח: נמשיך לכוון להישגיות ונמשיך לכוון לגדילה של השורות. אנחנו נשמח לקלוט לקבוצות שלנו עוד ספורטאים וספורטאיות”.

מורו ורבו. יואב ביטון לצידו של אלון הירש

כבר 5 שנים שאתה עומד בראש הפירימידה המקצועית והארגונית של המועדון. מה זה דורש ממך ביום יום?

“זה דורש ממני הכנה עד לפרטים הקטנים ביותר, עקב עבודתי כמורה לחינוך גופני אז כמובן שיש תוכנית שנתית, חודשית ושבועית ובכל סוף שבוע אנחנו בונים את השבוע החדש מבחינת האימונים, עומסים, תחרויות ואירועים אבל כן זה בהחלט דורש ממני סדר, ארגון ותקשורת עם המאמנים וההורים”.

כשהתחלת את הדרך שלך כטריאתלט צעיר, ראית את עצמך עוסק באימון?

“את האמת שממש לא. הייתי אז דובר המועדון ואט אט המועדון החל לגדול ודרשו שיהיה מנהל שינהל את כל הדבר הזה. לצד העבודה ליד אלון הירש התחלתי להתעניין בנושא האימון וזה ממש תפס אותי, הדרך שבה אתה עובר עם ספורטאי עם להישגים זו בהחלט חוויה והגשמה”.

העיסוקים הללו דורשים ממך להיות הרבה זמן מחוץ לבית.

“אכן. אני מודה לרעייתי היקרה על התמיכה ועל ההבנה. תמיכה מהבית זה הבסיס להכל”.

האוהדת המושבעת שלו. יואב ביטון ורעייתו, שלומית



איך עובד שיתוף הפעולה בינך לבין המאמנים הנוספים שלצידך?

“שיתוף הפעולה בינינו הוא מדהים. ליאור כספי עובדת בתחום השחייה עם הילדים וקבוצות הנוער. יש לה המון ניסיון מקצועי היא מביאה איתה גישה מדהימה לילדים, מעבר לזאת היא טריאטלתית בעצמה כך שהיא באה עם ניסיון מהשטח ומביאה איתה גם ניסיון רב אל אימוני האופניים והריצה של הקבוצות השונות. בוגי מערי עובד כבר כמה שנים איתי, הוא החל אצלי כספורטאי ומיד התאהב בתחום האימון. בוגי עובד בקבוצות הילדים והנוער בתחומי האופניים והריצה וגם מביא עימו ניסיון מקצועי, גישה שקטה לצד עבודה מצויינת של הספורטאים והספורטאיות. זכיתי וזכינו שיש לנו צוות מדהים כזה במועדון. לשמחתי, אנחנו חלק מעמותת ספורט מאוד מפרגנת עם אנשים יקרים, שתומכים ועוזרים בכל דבר. אני מודה לאחיקם שושן המנכ”ל, ונעם כהן המנהל הארגוני, שלהם אני מודה על הגיבוי והליווי הצמוד. וגם לצוות מחלקת השחייה בראשות יונתן ורטיקובסקי על שיתוף פעולה בין המועדונים “.

איזה מקום הורי הספורטאים תופסים אצלכם בנוף של המועדון?

“ההורים אצלנו חלק בלתי נפרד משיתוף הפעולה, ההירתמות לכל אירוע והנכונות לעזור בכל מה שצריך. ההורים מאוד מעורבים ומחוברים לפייסבוק, אינסטגרם וההודעות השוטפות שאנו מוצאים. היחס הוא אישי לכל ילד וילדה וצוות המועדון זמין תמיד לכל שאלה, התייעצות או רעיון שההורים מביאים. סתם לדוגמה בחנוכה התארחנו אצל משפחת פרידמן לערב שכלל משחקים, חנוכיות והמון אוכל טוב של כולם”.

בשנים האחרונות אתה משמש גם כמורה לחינוך גופני. גם למקצוע הזה הגעת בלי תכנון מוקדם?

“את האמת לא חשבתי שאהיה מורה. אין  ספק שזכיתי לעבוד לצד מאמן מאוד גדול בשם אלון הירש אשר גם הוא מורה לחינוך גופני. תמיד רציתי לעשות תואר במשהו שאני אוהב, כך זה החל ואט אט זה התגלגל לעבודה בבית הספר. את האמת זה פתח לי המון דלתות וידע רב”.

איך זה מרגיש עבורך ללמד בבית הספר שבו למדת כנער?

“אני מלמד בחט”ב דנציגר. את האמת זו חוויה עצומה, מורים שלימדו אותי והיום אני עובד לצידם. לעבור כמה פעמים במסדרונות בית הספר ולראות עדיין את תמונת המחזור שלי. בהחלט סגירת מעגל מדהימה”.

מה השאיפות שלך לעתיד בתחום האימון וההוראה?

“השאיפה כל הזמן להתפתח בתחומים האלו, להביא את הידע המקצועי הכי חדיש ומתקדם לטובת קידום הספורטאים והספורטאיות”.

ולא פחות חשוב – לחגוג במימונה הקרובה בחיק המשפחה. יואב ביטון חוגג מימונה עם אביו, מיכאל

המעוניינים והמעוניינות בקבלת פרטים אודות הצטרפות לקבוצות מועדון טריאתלון גליל עליון, מוזמנים להקליק כאן ולעבור לעמוד המועדון באתר