חזרו למסלול בכל הכח

בתואר “קבוצת החודש” שלנו זוכה קבוצת הבוגרים של הפועל גליל עליון, שהצליחה להתגבר על מגבלות התקופה בצורה מרשימה.

קבוצת הבוגרים של אגודת השחייה הפועל גליל עליון, המונה כ- 20 שחיינים ושחייניות בגילאי 14-18, היא ללא ספק אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של השנה האזרחית האחרונה. הקבוצה, שמודרכת ע”י נמרוד פלמה עברה בשנת 2020 שנה מאוד מורכבת בשל הגבלות הסגרים, שהיו גם מנת חלקה של תחילת שנת 2021. הקבוצה הצליחה לשמור על לכידות וגם בהיעדר בריכה זמינה שמרו השחיינים והשחייניות על כושר גופני טוב, שאפשר להם לחזור בכל פעם מחדש בצורה טובה לאימונים ובהמשך לתחרויות. ההקרבה, ההתמדה והאמונה של חברי וחברות הקבוצה ראויים להערכה גדולה ועל כן אנו מעניקים לקבוצה את תואר “קבוצת החודש”.



באליפות החורף לנוער, שנערכה באמצע חודש דצמבר במכון וינגייט, ייצגו בכבוד רב את הקבוצה ואת האגודה ובוגרים תשעה שחיינים ושחייניות, שהגיעו להישגים נאים. מקרב חברי הקבוצה בלטו במיוחד באליפות החורף שחיינית אחת ושני שחיינים:

מאיה בהט  (בת 17, איילת השחר) בלטה במיוחד כשבארבעה מקצים היא עלתה גם לגמר עם הבוגרות.

יונתן בסטיאנס (בן 17, להבות הבשן) בלט במיוחד במקצה הארוך ל – 1,500 מ’ בסגנון החופשי והגיע למקום החמישי כשהוא מקזז משמעותי את שיאו האישי (כמעט חצי דקה).

צור ביטון (בן 18, חצור) שחיין המרחקים הבינוניים שחה נהדר במקצים שבם השתתף: 200 מ’ חופשי, 400 מ’ חופשי, 800 מ’ חופשי ו 200 מ’ פרפר.



יונתן ורטיקובסקי, מנהל מחלקת השחייה בעמותת הספורט גליל עליון, שבע רצון מהביצועים והתוצאות: “אמנם,באליפות החורף לא הושגו מדליות, אך בכל זינוק למים ראינו שיא אישי נשבר ובשחייה זה המדד. ברגע שאתה מוכיח שאתה בהתקדמות, אתה יודע שאתה בדרך הנכונה. האליפות הייתה מאתגרת מאוד וארוכה. ארבעה ימים ברצף (למעט המקצה של 1,500 מ’ בסגנון חופשי). בכל יום הייתה תחרות בבוקר (מוקדמות) ובערב (גמר) – בכל יום היו מקצים אחרים. זה היה אינטנסיבי מאוד ואנחנו מאוד מרוצים מאיך שהשחיינים והשחייניות התמודדו עם הלחץ הגדול. זה ארוך ומתיש. כולם שחו נהדר, בכל זינוק למים ראינו שיא אישי נשבר שזה מדהים. היו מקרים שבהם ציפינו לראות התקדמות גדולה יותר, אך באמת שזאת הייתה תחרות מצוינת”.

שבע רצון. יונתן ורטיקובסקי



איך עברו עליכם כל ההשפעות של משבר הקורונה המתמשך?

“לשמחתנו, העונה, מתחילת ספטמבר,  אנחנו שוחים ברצף ללא מעצורים. העונה הקודמת הייתה סיוט. שוחים, לא שוחים. שוחים, לא שוחים. לכן, אין יותר מדי חלודה. גם לאחר האליפות, היו שלושה ימי מנוחה וחזרנו לעבוד, כל יום בשעה 6:00 בבוקר מזנקים למים וחוזרים בצהרים לאימון נוסף בחלק מהימים. השחיינים והשחייניות עובדים קשה. אין פה סוד, מי שיעבוד טוב יתקדם יותר ומי שלא – לא. הם ספורטאים תחרותיים, לא ילדים שבאים לחוג ולכל אחד יש מטרה לנגד עיניו – להוריד את השעון מטה. כמובן, שמגיעה מילת תודה ענקית לנמרוד פלמה מאמן הקבוצה על מה שהוא עושה כל יום. נמרוד מאמן מצוין והוא מוביל בצורה נהדרת את הקבוצה להתקדמות רבה”

תמיד על המשמר. נמרוד פלמה



אנחנו מדברים כאן על קבוצה, אך בסופו של דבר מדובר בענף שבו הניקוד הוא אישי. לפחות ע”פ התמונות, זה נראה שיש אידיליה מאוד גדולה בין החבר’ה.

“היופי בענף הזה, שהוא אמנם ספורט יחידני, אך לקבוצתיות יש ערך רב.. כולם חברים, מתאמנים יחד, אחד בוכה, אחד צוחק ובסוף – אחד למען השני. לאורך השנים תמיד שמו דגש באגודה על יצירת מרקם חברתי חזק. התמיכה החברתית והמשפחתית מאוד חשובה להצלחה”.

מה המטרות של הקבוצה להמשך הדרך?

“כעת הקבוצה נכנסת לתקופה בלי תחרויות גדולות. התחרות הגדולה הבאה היא תהיה גביע נתניה, במחצית השנייה של חודש פברואר ועד אז יש זמן להתאמן טוב ולהשתפר כמה שניתן. המטרות שלנו הן רק להתקדם ולהשתפר. השחיינים והשחייניות ילדים מדהימים שכל יום מתאמנים קשה בשביל להשיג את המטרות שלהם”.