הממשלה התכנסה בגולן

ישיבת הממשלה נערכה בקיבוץ מבוא חמה. עיקרי דברי רה”מ בכתבה זו

צילום קובי גדעון /לע”מ

הממשלה התכנסה הבוקר לישיבה מיוחדת ברמת הגולן להלן דברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח הישיבה:

“ראשית, אני מבקש להודות לחברי קיבוץ מבוא חמה, קיבוץ של התק”ם מלפני כ-53 שנה, על האירוח החם של ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת ושל חברי הממשלה.

הציונות, מראשיתה ועד ימינו, מתאפיינת בנקודות בזמן שבהן ההנהגה “תופסת את הרגע” – מזהה איזשהו חלון שנפתח, הזדמנות מדינית או שינוי מגמה, ולוקחת את ההזדמנות כדי לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל.

חברים, זה הרגע שלנו, זה הרגע של רמת הגולן. שילוב של נסיבות הביא אותנו היום להחלטה דרמטית של הממשלה להפנות משאבים רבים, כמיליארד שקלים, לחיזוק ההתיישבות ברמת הגולן.

ראשית, חובה לומר – רמת הגולן היא ישראלית, זה מובן מאליו. משנת 1981 חל עליה החוק הישראלי וזה מעל לכל ויכוח.

העובדה שממשל טראמפ הכיר בכך, והעובדה שממשל ביידן הבהיר שאין שינוי במדיניות הזאת, הן גם בעלות חשיבות. לאחר כעשר שנים של מלחמת אזרחים איומה בסוריה, כל בר-דעת בעולם מבין שעדיף רמה ישראלית שלווה, פורחת וירוקה על אלטרנטיבה אחרת.

בנוסף, בשנתיים האחרונות ישראלים רבים גילו שאפשר לעבוד מהבית ושלא חייבים לגור באזור המרכז. במובן זה, רמת הגולן יכולה להיות אופציה נהדרת למי שמעדיף אוויר נקי, מרחב ואיכות חיים. ראיתי לפני כמה דקות את ילדי הגן פה, ויש במה לקנא.

נציגי הממשלה שהגיעו לגולן

פה נכנסת הממשלה שלנו לתמונה. התכנית שאנחנו נאשר היום מציינת 40 שנים להחלת החוק כאן ולמען האמת, מגיעה באיחור ניכר, באיחור של שנים. במשך הרבה מאוד שנים יש סטגנציה בהיקף ההתיישבות. יש לנו פער גדול להשלים, ואנחנו מתחילים בזה היום.

ברצוני להיות ברור – אחרי שנים ארוכות וסטטיות מבחינת היקף ההתיישבות, המטרה שלנו היום היא להכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן. לשם כך, אנחנו מחזקים את העיר קצרין בשתי שכונות חדשות, רובע 12 ורובע 13.

לשם כך אנחנו גם מקימים שני ישובים חדשים ברמת הגולן – היישוב אסיף והיישוב מטר. אנחנו מגבירים פה את ההתיישבות.

בשביל זה אנחנו מקצים משאבים רבים, ואני רוצה להודות לכל משרדי הממשלה. כמיליארד שקלים שיהפכו את הרמה למקום שטוב יותר לחיות בו.

מתוך הכסף הזה, יותר מחצי מליארד לתכנון ודיור. 162 מיליון ש”ח לפיתוח אזורי – תיירות, תעשייה, מסחר, כל מה שמייצר כאן מקומות עבודה טובים. עוד 160 מליון ש”ח לשיפור איכות החיים – תחבורה, רפואה ובעוד מימדי חיים.

רמת הגולן גם תהיה ירוקה ביותר ממובן אחד ותהפוך למעשה לבירת הטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת בישראל. אני רוצה להודות לשרת האנרגיה בהקשר הזה.

אני גם מבקש לומר משהו שמאוד חשוב לי אישית ואני חושב שהוא תורם לחוסנה של מדינת ישראל.

העובדה ששרי הממשלה כאן, מימין ומשמאל, יושבים כאן ביחד, היא עובדה מרגשת מאוד. זה לא מובן מאליו.

הממשלה שלנו, בעצם קיומה, מאפשרת למצוא מחדש את הקונצנזוס הלאומי הישראלי. אחרי שנים ארוכות שבהן התמקדנו כל היום במפריד, אנחנו מנסים להדגיש כאן את המאחד.

ורמת הגולן, הצורך לחזק לטפח וליישב אותה, היא בהחלט עיקרון שמאחד פה את כולנו.

אני מבקש להודות לחברי הממשלה, בעיקר ידידיי השר גדעון סער, השרה איילת שקד, שר האוצר ושרים אחרים שנרתמו, גם למי שנעדר פה עכשיו, ח”כ צביקה האוזר, שבאמת דחף והביא אותנו לרגע הזה.

אני גם מבקש להודות במיוחד למנכ”ל משרד ראש הממשלה, יאיר פינס, שעובד על זה תקופה ארוכה, ואמר לי הבוקר איזה שיתוף פעולה הוא קיבל, עם רצון טוב מכולם. זה היה קל, זה לא היה קשה.

ולישראלים שמחפשים מקום לבנות בו את ביתם אני אומר – הרמה מחכה לכם. בואו לגולן”.