הבשורה הטכנולוגית הסביבתית מהגולן

מדי גשם של חברת ‘אגרולן’ מרמת הגולן יוצגו בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל

חברת ‘אגרולן’ מרמת הגולן המתמחה בשיווק ציוד משוכלל, המסייע לשמור על הסביבה ולחסוך במים ואנרגיה, תציג בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו”פ ערבה תיכונה וצפונית ב- 19-20 בינואר 2022, בערבה התיכונה, את מדי הגשם המקצועיים לתחום המקצועי וכן לחובבי מזג האוויר וכאלו שחולמים להיות חזאים, בעיקר בתקופה זו, כאשר משבר האקלים כבר כאן, מזג האוויר משתנה ומתחמם בכל העולם וכל גשם שיורד הוא ברכה.

למדי הגשם זקוקים אנשי מקצוע וחקלאים, אך כל אחד יכול למדוד בביתו את כמות המשקעים בעזרת מדי גשם מקצועיים, שהינם מכשירי מדידה מדויקים האוספים את כמות מי הגשם בחורף.

מד גשם ידני – צילום TFA



מכשיר מד גשם בסיסי מורכב ממיכל שצורתו גליל, בעל קוטר מסוים הפתוח בחלקו העליון. במיכל ניצבת מבחנה עליה מסומנים קווים המציינים את הגובה במילימטרים. בפתח המיכל מונח משפך המוצמד אל פתח המבחנה לקליטת טיפות הגשם היורדות. כאשר יורד גשם הוא זולג על דפנות המשפך, יורד אל המבחנה וממלא אותה. הגובה שאליו יגיעו המים מציין את כמות הגשם. כמות זו מציינת את גובה המים המכסים את פני הקרקע באזור בו יורד גשם, מדמה פני שטח ישרים ללא כמות מים שמתאדה או מחלחלת לקרקע.

בנוסף, מציעה חברת אגרולן מד גשם אוטומטי המשדר ישירות מהשטח לאתר אינטרנט חדש www.rain.org.il, את כמויות הגשם בפריסה ארצית על מפה. האתר מתעדכן מהחיישנים פעם בשעה וכך כל עם ישראל יוכל לצפות במדידות הגשם הישר מבעל מד הגשם. המחירים נעים בין מד גשם ידני ב-60 שקלים לחיישן גשם במחיר- 303 שקלים. מתאים לחובבי מזג אויר, חקלאים ולמתנה נהדרת.

מד גשם משדר. PESSL. צילום – LORAIN



בהיצע החדש של החברה, נמנים גם מוצרים יותר מתקדמים כמו מד הגשם האלקטרוני LoRAIN המשדר נתונים לענן ומהווה דור חדש של תחנות מזג אוויר המודדות משקעים, טמפרטורת האוויר, לחות יחסית ורטיבות קרקע (2,129 שקלים) ומד רוח אלחוטי Windy המשדר נתונים לאפליקציה ייעודית לאייפון ואנדרואיד, באמצעות בלוטוס למרחק של עד 100 מטר ומכיל חיישן מדויק ואיכותי עם עדכון אוטומטי של נתונים כל שניה, (1,168 שקלים).

בנוסף תציג חברת אגרולן מיכשור מתקדם וחדשני לתחומי החקלאות.

בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, במו”פ ערבה תיכונה וצפונית בתחנת ‘יאיר’ בחצבה, שתתקיים ב- 19-20 בינואר 2022, תצגנה 200 חברות, חידושים ופיתוחים מהארץ והעולם בתחומי החקלאות, גינון ביתי, שינוע, איכות הסביבה, חשמל סולארי, זנים חדשים, רכבי שטח ועוד. בתערוכה המשתרעת על פני 20 דונם, יתקיים גם שוק איכרים, ביתן תיירות, מופעים ועוד. הכניסה לתערוכה ללא תשלום.

מד מהירות רוח אלחוטי – צילום NAVIS



חיישן גשם – צילום Derek Yilin