כדורסל: המכבים באים צפונה, גם צפת והנשים נשארות בבית

הערב בגזרת הגברים: גליל מארחים את מכבי, צפת את עמק חפר. בשלישי נשות הגליל מארחות את באר טוביה. זרקור למשחקים בכתבה הבאה.

שתי יממות של כדורסל גלילי קל”ב. אז בעוד שלמשחק אחד – המשחק שבו קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון תארח את מכבי ת”א, הכרטיסים אזלו כבר לפני תשעה ימים, למשחקיהן של מ.ס “דניאל” צפת הערב וקבוצת הנשים של הפועל גליל עליון ביום שלישי הכניסה חופשית לעומדים בהנחיות התו הירוק. הקבוצות ישמחו לתמיכה ביציעים. בכתבה זו נפנה זרקור לעבר כל אחד מהמשחקים.

האוהדים כבר דרוכים. מבט על יציעי אולם “הפיס” בכפר בלום


נתחיל עם  המנה העיקרית – המשחק שלמעשה פותח את סדרת משחקי קבוצות הדגל של האזור, קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון תארח בשעה 17:30 את מכבי ת”א (שידור ישיר בערוץ 55). כ-14 שנים לאחר שנפגשו לאחרונה ייפגשו שוב קבוצות הגברים של שני המועדונים, כאשר הן עומדות על מאזן זהה של 3-6, שהוא המאזן השני בטיבו בליגת העל. התל אביבים מתייצבים למשחק אחרי סדרת הפסדים ביורוליג, שהעלתה את רף הלחץ בשורות אלופת המדינה לרמות גבוהות מאוד.

הפועל גליל עליון תתייצב למשחק הערב למשחק, כשבסגלה יערוך הופעת בכורה הפורוורד כארם משעור, שחתם אתמול באופן רשמי על חוזה בקבוצה. במכבי ת”א עמוסת השחקנים הוחלט שלא לרשום למשחק את הפורוורדים אנג’לו קלואירו וקמרון טיילור ואת הסנטר ג’יילן ריינולדס. אולם “הפיס” בכפר בלום יהיה בתפוסה מלאה ואוהדי הגליל כבר נערכו עם דגל פריסה ביציע ועם דגלוני ניילון שהוצבו על הכיסאות ביציע אוהדי הקבוצה.

שחקן המפתח של הגליל הערב. נמרוד לוי במשחק מול הפועל חולון (צילום: גיל נוימן)



באשר למשחק: בשונה ממשחקים קודמים, בהם ניתן פירוט סטטיסטי מקיף על היריבות, העובדה שמכבי ת”א מדי משחק עולה עם סגלים שונים באופן משמעותי, מייתרת את המטלה הזו. הערב יהיה זה משחק שבו הקבוצה המנצחת תמצא את עצמה במקום השני בטבלה ואילו הקבוצה המפסידה תרד למקום הרביעי, בעקבות העובדה שכל אחת מהקבוצות נחלה הפסד במשחק חוץ מול הפועל חולון.

בחירתה של מכבי ת”א לא לרשום את ג’יילן ריינולדס עשויה להקל במידת מה על גבוהי הגליל – גבי צ’אצ’שוילי, נמרוד לוי וברייס וושינגטון, שכן ריינולדס הוא הקלע והריבאונדר המוביל בשורות מכבי ת”א. עם זאת, לשלושה שעשויים לזכות לתגבור גם מכארם משעור, צפויה התמודדות מאתגר מול הסנטרים אנטה זיז’יץ’ ורומן סורקין והפורוורדים דריק וויליאמס וג’ייק כהן. גם לקו האחורי של שחקני הגליל, בראות אייק איירבו ושאבון לואיס צפוי מאצ’ מאתגר מול סוללת הכוכבים של מכבי ת”א – בראשותו של הרכז סקוטי ווילבקין והגארד הצולף ג’ון דיברתולומיאו. שלושת ההפסדים של מכבי ת”א היו במשחקי חוץ – שזהו נתון מעודד לשחקני הגליל, אם כי העובדה ששחקני הגליל הפסידו העונה פעמיים בבית וכל שלושת ההפסדים התרחשו במשחקים שנערכו ביום ראשון, אלה הם גם נתונים שצריכים להילקח בחשבון.  

מעוניינים לצפות בתקצירים ממשחקי העבר, בהם הפועל גליל עליון ניצחה את מכבי ת”א? הקליקו כאן ותשטפו בנוסטלגיה מתוקה.

אם רק תאמינו. שחקני הגליל במפגן אחדות עוצמתי (צילום: גיל נוימן)




קבוצת הגברים של מ.ס “דניאל” צפת תארח הערב בשעה 20:00 את הפועל עמק חפר למשחק במסגרת המחזור ה-9 של הליגה. צפת מתייצבת אחרי הפסד בשבוע שעבר במשחק החוץ מול הפועל כפר סבא, שהדיחה אותה מהפסגה, בעוד שעמק חפר הצליחה בזכות ניצחון דרמטי על הפועל כוכב יאיר לעלות מעל הקו האדום. עמק חפר מושתת על שחקנים בוגרי מחלקת הנוער שלה, חלקם היו שותפים בעונה שעברה לזכייה בדאבל מדהים במדי קבוצת הנוער. הקבוצה מהשרון הצפוני עומדת על מאזן של שלושה ניצחונות וחמישה הפסדים, כאשר בכל אחד מההפסדים היא למעשה ספגה תבוסות. יחסי הכוחות נוטים בבירור לטובת צפת, אך אין זה אומר שהיא יכולה להקל ראש ביריבה. בהפסקת המחצית תיערך תחרות קלעים נושאת פרסים מתנת עסקים צפתיים. המעוניינים להשתתף מוזמנים ליצור קשר עם מנהלה של צפת, ברוך מזרחי,
בטלפון: 050-5694472.

לשמור על הבית – זו המשימה. שחקני מ.ס “דניאל” צפת לצד הצוות המקצועי והניהולי



קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון תארח את הפועל באר טוביה ביום שלישי, בשעה 19:30, באולם “דנציגר” בקרית שמונה. גליל מדורגת במקום השלישי בטבלה עם מאזן של 3-5, בעוד המאזן של המוליכות מהשרון, מכבי רעננה והפועל כפר סבא עומד על 0-9. באר טוביה מדורגת בתחתית הטבלה עם מאזן של שני ניצחונות ושישה הפסדים. שחקניות הגליל מתייצבות למשחק לאחר רצף של שלושה ניצחונות, האחרון שבהם במשחק החוץ המאתגר מול אס”א ירושלים, והן רוצות להמשיך את הפורמה הטובה גם מול הקבוצה משפלת הארץ הדרומית. בהפסקת המחצית של המשחק יחולקו לאוהדים ולאוהדות קלחי תירס חינמים לאות סולידריות של קבוצת הנשים עם החקלאות הישראלית.

מחכות לכן ביום שלישי. שחקניות הפועל גליל עליון (צילום: שילה צל ציון)