ארגון מגדלי הפירות מתנגד להורדת מכסים על ייבוא

עיקרי הסיבות להתנגדות במכתב שפרסם ירון בלחסן, מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל.

ירון בלחסן מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, בהתייחסות לכוונתם של שרי האוצר והחקלאות להורדת מכסים באופן חד צדדי על ייבוא תוצרת חקלאית:

“שרי האוצר והחקלאות הודיעו על הכוונה להוריד מכסים על ייבוא תוצרת חקלאית עוד השבוע (!) במטרה סופית לבטל לחלוטין את המכסים. כל זאת בהתעלמות מוחלטת להליך המשא ומתן המתנהל בין החקלאים למשרדי האוצר והחקלאות, אליו הגיעו החקלאים עם רצון אמיתי לגבש הסכמות. המשמעות היא שבעוד 21 יום כאשר יכנסו לתוקף צווי הורדת המכסים השווקים יוצפו בתוצרת אשר אין לדעת באילו פרוטוקולים גודלה, כמו טורקיה, פולין, ירדן ועוד. המחדל של מימון חקלאים מארצות אלו על פני חקלאים ישראלים הוא גזר דין מוות לחקלאות ולפרנסת החקלאים ויהיה רשום על שמה של ממשלת השינוי, כמו גם האחריות לבריאות הציבור בהבאת סחורות העלולות להכניס לארץ מחלות ווירוסים וזאת בנוסף לעובדה שאין בכוונת רשתות השיווק להוריד מחירים של תוצרת חקלאית או כל מוצר מיובא אחר, אלא רק להמשיך ולמלא את כיסיהם של הטייקונים, בעלי רשתות השיווק והיבואנים בממון נוסף וחיזוק הקשר המגונה בין הון ושלטון!

אנו חקלאי ישראל קוראים לשרים וחברי הכנסת התעוררו! דרשו קיום ושמירת הצדק והערכים בשמם התחייבתם לשרת את מדינת ישראל ממושבכם בכנסת ואת הבטחותיכם לנו החקלאים טרום הבחירות. זהו צו השעה שלכם. אנו נחרצים בעמדתנו לבלום את מגמת הממשלה ושרי האוצר והחקלאות להרס החקלאות ונעשה כל שביכולתנו למנוע החלטה זו! כמו כן, יועבר מכתב התראה למשרדי האוצר והחקלאות לפיו ההחלטה להוריד את המכסים ולצמצם את תקנות הגנת הצומח שנקבעו על מנת למנוע כניסת מזיקים לארץ נעשות ללא התחשבות בנתונים ובסיס מקצועי של אנשי משרדם שלהם, המתנגדים לצעדים אלו. במקביל מוגשת עתירה לבית המשפט המחוזי בדרישה לקבלת החומרים עליהם מתבססת החלטת משרדי הממשלה להורדת המכסים, שכן כבר ידוע כי איננה מבוססת על מידע מקצועי. לא טובת האזרחים נעשית כאן אלא רק הרצון להוכיח כוחניות” אומר בלחסן.

ירון בלחסן – מנכ”ל ארגון מגדלי הפירות בישראל