סיכום כנס דבורים והאבקה

בכנס שנערך השבוע כיכבה החקלאות בגליל ובגולן. 

הצלחה לכנס דבורים והאבקה על שם הדבוראי והטייס המפורסם תא”ל זוריק לב, בן כפר ביל”ו, שנפל במלחמת יום הכיפורים- התקיים זו השנה ה- 29, ביוזמת מועצת הדבש ומשרד החקלאות בו השתתפו דבוראים וחוקרים, מכל רחבי הארץ, שנערך באודיטוריום קריית משרד החקלאות.

כנס ‘דבורים והאבקה’ עסק בדרכי ההתמודדות עם איומי משבר האקלים על החקלאות ועל חיי דבורת הדבש, הנמצאת בסכנת הכחדה בעולם וכתוצאה מכך קיים איום ממשי לפגיעה בהאבקה החקלאית, בו הוצגו המחקרים האחרונים בתחום שהתקיימו במטרה למגר עד כמה שניתן את תופעת היעלמות הדבורים.

בכנס השתתפו:  גבי עדין, מנהל אגף בעלי חיים, שה”מ, אופי רייך מנכ”ל מועצת הדבש, דורון ליבנה יו”ר ארגון מגדלי הדבורים, אבי לב נציג משפחת לב, טלי לב טלי לב אלמנתו של זוריק לב ובנו גן לב, ד”ר אהד אפיק מנהל תחום גידול דבורים בשה”מ, שלומי זרחין מדריך מחוזי תחום גידול דבורים בשה”מ, וחוקרים מרחבי הארץ, ראשי ארגונים חקלאיים ודבוראים.

במסגרת הכנס הציג החוקר הבכיר, ד”ר עומר קראין ממו”פ צפון במכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל, את שיטות הגידול החדשות והחדשנות המתפתחת בענף התפוח בגליל ובגולן וההתייעלות, שתשפיע על כל שרשרת הערך ועל המחיר לצרכן. בין היתר הציג ד”ר קראין את המחקרים האחרונים של מו”פ צפון ומכון המחקר מיגל במטרה להרחיב את עונת הקטיף ככל שניתן, על מנת שיהיו זנים מקדימים וזנים מאוחרים, כדי ליצור התייעלות בגידול וכן יתרון יחסי לחקלאי הצפון מול מתחרים וייבוא. כמו כן הציג ד”ר קראין את הפרוטוקולים לעיצוב חדשני של עץ התפוח כ”קיר פירותי”- המשלב עיצוב עצים במטע, המותאמים לאוטומציה, עם רובוט קטפת מתקדמת ומשוכללת החוסכת בכוח אדם וכן רחפנים ממוחשבים חדשניים המסייעים בקטיף.

מימין-אופי-רייך-מנכל-מועצת-הדבש-ודר-עומר-קראין-ממופ-צפון-במכון-המחקר-מיגגל-החברה-לפיתוח-הגליל