מנהיגות מדעית לנוער הדרוזי

שיתוף פעולה בין מספר גורמים יצרה תוכנית העצמה לתלמידים דרוזים.

מחזור ב’ של תוכנית מנהיגות מדעית לנוער בהובלת אשכול גליל מזרחי ושותפות גליליום נפתח עם כ-70 תלמידים משכבה י’ מהמועצות הדרוזיות בצפון הגולן. פלטפורמה חינוכית שתעצים את בני הנוער ותכוון אותם לעתיד אקדמי ותקנה להם כלים ובכללם השפה העברית.

70 תלמידים משכבה י’ מהמועצות הדרוזיות בצפון הגולן משתתפים במחזור ב’ של קורס מנהיגות מדעית לנוער שמטרתו פיתוח מנהיגות וידיעת השפה העברית דרך העמקת ידע של בני נוער בתחום המדעים והטכנולוגיה ורכישת מיומנויות אקדמיות, במטרה להכין את התלמידים לתכנית עבודות הגמר היוקרתית של גליליום וללימודים באקדמיה.

התכנית נועדה לקדם שיוויון הזדמנויות לתלמידים מהמגזר הדרוזי בדגש על חינוך מדעי. 

את היוזמה מוביל אשכול גליל מזרחי, בהובלת נועה טרץ, מפתחת שירותים חבריים באשכול ומובילת מיזם תקווה ישראלית של בית הנשיא, וצוות שותפות גליליום לחינוך מדעי וטכנולוגי, הזרוע החינוכית של האשכול, שמקיים את הקורס במרכז האקדמי לנוער ע”ש סידני וורן במכללה האקדמית תל חי  בריכוזה והובלתה של חנין חג’וג’. הקורס אורך כארבעה חודשים.

ד”ר מאירה שנק, מנהלת המרכז האקדמי לנוער ע”ש סדני וורן במכללה האקדמית תל חי: “אנו שמחים לפתוח מחזור נוסף של מנהיגות מדעית לנוער הדרוזי ומרוצים מההיענות הגדולה שמוכיחה כי ענינו על צורך אמיתי. התכנים עוסקים בפיזיקה וחשמל, ביולוגיה בדגש על גנטיקה, כימיה בדגש על כימיה של מזון וחשיפת התלמידים למגמות עולמיות בתחום הפודטק לצד  תכני פיתוח מנהיגות והעצמה אישית”.

נורית צור רבינו, מנכ”לית האשכול ציינה את חשיבות המיזם: “אחד החסמים של הנוער הדרוזי בהשתלבות באקדמיה בארץ הוא המחסום השפתי. ראינו רצון גדול בקרב הרשויות ובני הנוער לייצר פלטפורמה חינוכית שתעצים את בני הנוער ותכוון אותם לעתיד אקדמי ותקנה להם כלים ובכללם השפה העברית. במסגרת שותפות גליליום הצלחנו לפתח תוכנית ייחודית אשר מתקיימת בשפה העברית, בדגש על תכנים מדעיים שפותחים עבורם אופק תעסוקתי רחב”.  

ואיל מוגרבי, ראש מועצה מקומית עין קיניה: “אני גאה בנוער שלנו שצמא להשתלב בלימודים אקדמיים ומשקיע מזמנו ומרצו גם בשעות אחר הצהרים כדי לפתוח לעצמם אופקים חדשים. היוזמה חשובה ומבורכת”.

דולן אבו סלאח, ראש מועצה מקומית מג’דל שאמס: “אני שמח שיש למג’דל שמס ייצוג מרשים בקרב בני ובנות נוער בתכנית מנהיגות מדעית,  אין ספק שתכנית זו בנוסף לתוכן המדעי שהיא מעבירה תסייע בעיצוב ופיתוח מנהיגות אישית בקרב בני הנוער. בנוסף מקווה שהתכנית תשפיע באופן חיובי ושוויוני על התייחסות המוסדות להשכלה גבוהה לאופן שליטתם של בני הנוער שלנו בשפה העברית”.