חזק וברוך

השתתפות מוצלחת במרתון טבריה מזכה את ברוך מזרחי – מנהלה של מ.ס “דניאל” צפת, בתואר “ספורטאי השבוע” שלנו.

מרתון טבריה נערך אתמול ברוב הוד והדר. אלפי משתתפים מרחבי הארץ לקחו חלק בתחרות, ביניהם גם ברוך מזרחי, בן 44, צפתי שורשי, נשוי ואב לארבעה, שעובד במרכול ידוע בעיר ומשמש כמנהלה המסור של קבוצת הכדורסל שהיה ממייסדיה לפני עשור – מ.ס “דניאל” צפת. ברוך מזרחי השתתף במקצה ל-10 ק”מ וסיים אותו בהצלחה בזמן משוער של כ-50 דקות. למזרחי הייתה זו הפעם הראשונה שהשתתף בתחרות ועבורנו זה זמן מצוין להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”, לאחר שלאחרונה זכה מצה”ל באות המערכה בלבנון. זמן מצוין  להוקיר את פועלו של מזרחי למען הכדורסל הצפתי ואת שיתוף הפעולה ההדוק שלו עמנו לאורך השנים.

בהחלט שווה תמונת ניצחון. ברוך מזרחי בסיום התחרות



ברוך, בלו”ז העמוס שלך ביום יום, יש גם ריצה או שפינית זמן בתקופה האחרונה למטרה נקודתית?

“זה נכון שאין לי שפע של זמן, אבל אני כבר 15 שנים מקפיד לרוץ מדי יום 10-12 ק”מ. אני רץ לעבודה ורץ בחזרה ורץ גם במרחבי העיר המדהימה שלנו. המסלול האהוב עלי הוא לרוץ ממרכז העיר לבסיס מישר, משם לתחנת הדלק “סונול” ומשם לביתי בשכונת מנחם בגין. לתחרות הזו נרשמתי בעידוד של חבריי מהמילואים, רבים מהם נרשמו והיה כיף להיפגש שם. ביקשתי מהמעסיק שלי חופש להיום, לשמחתי, למרות שמדובר ביום מאוד עמוס אצלנו במרכול, הוא נעתר לבקשתי ותמך בי ועודד אותי – ועל כן אני מודה לו”.

איך אתה מסכם את התחרות?


“חזרתי מופתע מאוד. התעוררתי יחד עם בני, אליאור, שליווה אותי לטבריה, בשעה 04:00 לפנות בוקר, יצאנו מוקדם מאוד לטבריה כדי למצוא חניה וכדי להיות מאורגנים מבחינה טכנית. האווירה והארגון היו מדהימים. שמחתי לפגוש חבר’ה מצפת – בהם הקבוצה המיוחדת של אייל בן סימון. לאורך השנים אני רגיל לרוץ לבד, הפעם רצתי עם הרבה אנשים מסביבי. הריצה הייתה במסלול מישורי, עם נוף מרהיב ועם רוחות חזקות. כיוונתי לסיים את המקצה בשעה ו-10 דקות, להפתעתי, סיימתי אותו לאחר כ-50 דקות. מאמן ריצה ששוחחתי איתו, החמיא לי על התוצאה”.

בפעם הבאה מקצה גדול יותר?

“רציתי לרוץ חצי מרתון כבר הפעם, אבל בגלל שיום שישי בצוהריים הוא קודש לכדורסל עם חברים, אז הסתפקתי במרוץ ל-10 קילומטרים. בהחלט קיימת שאיפה לרוץ למרחק גדול יותר”.

תחרות ריצה בצפת. אתה בעד או נגד?

“בוודאי שבעד. כמובן שאלה דברים שלא תלוים בי, אלא במחזיקת תיק הספורט – ויקי כהן אלקבץ ובראש העיר – שוקי אוחנה. יש לנו עיר מדהימה ויש כאן מסלולים אטרקטיביים. דרך מצוינת לחשוף את העיר המדהימה שלנו לעוד ועוד אנשים”.

נותנים עבודה גם מחוץ למגרש. ברוך מזרחי ואנשי מ.ס “דניאל” צפת בחלוקת סופגניות למאושפזים בבית החולים “זיו”



בוא נעבור לכדורסל. אתה למעשה היה הראשון שהרים את הכפפה להקמת מ.ס “דניאל” צפת. לפני עשור, כשהקבוצה קמה, האמנת שתהיו קבוצה בליגה ארצית ומועמדת בכירה לעליה ללאומית?

“האמת שלא. כל הסיפור התחיל מזה שחרה לי, שעיר שכל כך אוהבת כדורסל, אין לה קבוצה ייצוגית. מה שראיתי לנגד עיני, לפחות בהתחלה, שתקום קבוצה ושצפת תהיה איכשהו על מפת הכדורסל. אני שמח שעם הזמן, בתמיכת ראשי הערים, הקמנו מועדון עם קבוצת בוגרים שעלתה עד הליגה הארצית ועם מחלקת נוער ובית ספר לכדורסל”.

אתה למעשה הדמות היחידה שנמצאת בקבוצה מהקמתה. איך עברו עליך חילופי ההנהלות והמאמנים?

“שנים רבות עבדתי עם היו”ר הקודם – חיים זינגר, ועם המאמן הקודם – שלום (פופי) חדד ועוזרו שי קדוש, נוצרה מערכת יחסים שהייתה מעין מערכת יחסים משפחתית. אילן יפרח נכנס לתפקיד היו”ר לפני שנתיים והיחסים איתו מצוינים. גם עם הצוות המקצועי הנוכחי – המאמן ליאור קרת ועוזרו טל כהן, מערכת היחסים מצוינת וכך גם עם השחקנים. יש לנו חומר אנושי מצוין בקבוצה ואני נהנה עם האנשים האלה”.

במשחקי הקדם עונה הבסתם יריבות. את הליגה אתם מוליכים, אבל היו לכם גם משחקים שהתקשיתם בהם – כמו משחק ההפסד למגידו ומשחק הניצחון על הפועל עכו/מטה אשר. מה הסיבות?

“את ההכנה לעונה הזו התחלנו בשלב מוקדם, הרבה לפני קבוצות אחרות – כך שבמשחקי האימון היה לנו יתרון עליהן. אני יודע שהרבה אנשים הסיקו מזה, שאנחנו הולכים לעלות ליגה בהליכה, אבל אני רוצה להגיד לכולם: מדובר בליגה מאוד מאוזנת, יש הרבה קבוצות טובות ושום דבר לא נשיג בקלות, אלא רק דרך עבודה מאומצת ורק אם ניתן הכל במשחקים”.

ביום ראשון מצפה לכם משחק חוץ מאתגר מול הפועל כפר סבא. אתם כבר מוכנים? מה אתם צריכים לעשות כדי לנצח?

“הקבוצה עשתה הכנה מקיפה למשחק, שכללה גם וידאו. למדנו את היריבה ומדובר בקבוצה איכותית. אני מאמין ביכולות של השחקנים שלנו – ואם הם יבואו למשחק ממוקדים ויעשו את מה שמוטל עליהם, אנחנו ננצח. אני חושב שזה בעיקר תלוי בהם. קל זה לא יהיה”.

השבוע “עברתם דירה” לאולם של קבוצה שמשחקת בליגת העל. מגביר את התיאבון?

“הרבה אנשים שאלו בחצי ציניות, אם גורשנו מהעיר, אז התשובה היא לא. השבוע התאמנו באולם “הפיס” בכפר בלום, בשל אליפות הארץ בשחמט, שנערכת באולם המשמש אותנו. אנחנו אוהבים ספורט ומפרגנים לכל ענף, שמעלה את החשיפה של העיר. כמובן שכולם זוכרים את שנות ה-90 העליזות של הפועל צפת בליגת העל ורוצים שיחזרו ימים יפים, אבל בשביל שזה יקרה זה תלוי בהרבה גורמים. אני מאמין שראש העיר מכוון לשם. אני יכול להגיד לך, שיש הרבה עניין סביב הכדורסל. במשחקים האחרונים הגיעו מעל 150 אוהדים. אנחנו רואים ביציעים גם אוכלוסיה דתית וחרדית, שנחשפת לקבוצה. לאימונים שלנו מגיעים מדי פעם חבר’ה חרדים, שנחשפו למשחק כתוצאה מפעילות הקבוצה. אני בטוח שבליגות גבוהות יותר ייראו קהל גדול מצפת והסביבה ביציעים”.

“האולטראס” הפרטי שלו. ברוך מזרחי, רעייתו רחל והילדים