שחמט: תלמוד תורה ייקח חלק באליפות הארצית בצפת

על תלמוד התורה שישתתף בתחרות ועל דרכי ההרשמה, בכתבה הבאה.

תלמוד תורה צמח דוד מצפת ישתתף במסגרת אליפות ישראל בשחמט ובכך יהפך למוסד החינוך החרדי הראשון שלוקח חלק הארוע הספורט והחשיבה הפופולארי בעולם, משחק השחמט בעל שורשים יהודים עמוקים ומסורת רבת שנים.

במסגרת פרויקט מיוחד של עיריית צפת, מפעל הפיס והאיגוד הישראלי לשחמט להכנסת עולם השחמט למוסדות החינוך בצפת, החלו תלמידי בתי הספר בצפת ללמוד את יסודות משחק השחמט, לשחק, להתחרות וליהנות. לצד מוסדות ממלכתיים וממלכתיים דתיים גם תלמוד התורה צמח דוד מצפת הצטרף לפעילות וייקח חלק בהפנינג שחמט חגיגי שיתקיים בצפת במהלך ימי אליפות ישראל.  לאור ההצלחה הכבירה והחדירה החלקה של הענף למוסדות החינוך, הוחלט על הקמת נבחרות בית ספריות שאף ייקחו חלק בימי ‘אליפות ישראל לשחמט’ שתתקיים בצפת ב 8-16.12.

החל מהשבוע הבא תתקיים בצפת אליפות ישראל בשחמט בהובלת מפעל הפייס, עיריית צפת והאיגוד הישראלי לשחמט. במסגרת האליפות יגיעו לצפת אמנים ורבי אמנים בינלאומיים והעיר כולה תעטה את צבעי השחמט – שחור לבן – ותחגוג את משחק המלכים הפופולארי בחגיגה המשלבת בין תרבות, חינוך וספורט.  ההרשמה לאליפות נמשכת ומתבצעת באמצעות אתר האיגוד הישראלי לשחמט, דמי השתתפות: 200  ₪. מחיר מיוחד לנשים נערים עד גיל 18, מגיל 65 ומעלה ,חיילים ונכים – 100 .₪ בלבד. כמו כן תושבי צפת ייהנו מ- 50 אחוזי הנחה. במסגרת התחרות יחולקו פרסים בשווי 80,000 ₪ למנצחים!.

לצד האירוע המקצועני, יתקיים הפנינג שחמט במוסדות החינוך בצפת, במסגרת ימי אליפות ישראל יתחרו מוסדות החינוך בעיר ואף יתקיים משחק סימולטני נגד נבחרות התיכונים ומשחק מול אלוף ישראל לנוער. כאשר בפעילות ייקחו חלק גם תלמידי תלמוד התורה צמח דוד בצפת. יתקיימו בחסות מפעל הפיס, בתמיכת ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ומחזיקת תיק הספורט בצפת ויקי אלקבץ ובהובלת האיגוד הישראלי לשחמט. 

צביקה ברקאי יו”ר האיגוד הישראלי לשחמט אמר: “בשנים האחרונות נרשמה עלייה ניכרת במספר שחקני השחמט בישראל, אנו פועלים בקרוב לאלף מוסדות חינוך- עם ישראל מתאהב בספורט וכעת גם צפת והגליל מתאהבים בשחמט כבר במוסדות החינוך. אנו שמחים לראות השתתפות הולכת וגוברת של ציבור חרדי בפעילות החשובה”.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: “הוכח כי השחמט הינו משחק חשיבה משמעותי, ספורט מכבד ומכיל ובעל ערכים משמעותיים של פיתוח חשיבה אסטרטגית, חיזוק קשרים חברתיים, חינוך לכבוד וסבלנות ומוביל לשיפור ניכר בקבלת ההחלטות ואני גאה לראות את ילדי העיר במוסדות החינוך לומדים ומשחקים שחמט. העיר צפת גאה ונרגשת לארח את אליפות ישראל בשחמט, המטרה שלנו היא לחבר את הדור הצעיר בעיר- חרדים, דתיים וחילוניים לעולם השחמט”

מנכ”ל מפעל הפיס, עו”ד בני דרייפוס: “מפעל הפיס, אשר משקיע את כל רווחיו למען הקהילה והחברה הישראלית, גאה להמשיך ולהירתם לקידום השחמט בישראל. אנו רואים בשחמט ענף ספורט מאתגר, חד ותחרותי, אשר ידוע בסגולותיו לפיתוח המחשבה, היצירתיות, והיכולות הקוגניטיביות. אין ספק שהענף זוכה לעדנה מחודשת מאז עלתה לאוויר הסדרת המצליחה “גמביט המלכה”, אך אני שמח לומר כי מפעל הפיס מלווה את ענף השחמט מזה שנים רבות וימשיך לעשות זאת גם בשנים הבאות. אני מברך את עיריית צפת והעומד בראשה, שוקי אוחנה, על אירוח התחרות השנה ועל השותפות הנפלאה עם מפעל הפיס לקידום רווחתם ואיכות חייהם של תושבי העיר”.

הרשמה לתחרות ניתן לבצע באמצעות אתר איגוד השחמט https://www.chess.org.il