כדורסל: שני בכפר בלום, שלישי בקרית שמונה

קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון יארחו ביממה הקרובה משחקי ליגה. מה שצריך לדעת לקראתם, בכתבה הבאה.

יממה של כדורסל ביתי בגזרת קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון בפתח. קבוצת הגברים תארח הערב, בשעה 20:15 את בני הרצליה – באולם “הפיס” בכפר בלום, בעוד שקבוצת הנשים תארח מחר (שלישי) את אליצור נתניה, בשעה 19, באולם “דנציגר” בקרית שמונה. זרקור לעבר שני המשחקים בכתבה זו.

אחרי שני הפסדים כואבים בדקת הסיום מול שתי המוליכות בעלות המאזן המושלם מאזור השרון, הפועל כפר סבא (במשחק ביתי) ומכבי רעננה (במשחק חוץ), חוזרת הפועל גליל עליון למשחק ביתי מול נועלת הטבלה, אליצור נתניה, שטרם ניצחה העונה בשבעת משחקי הליגה שקיימה. שחקניות הגליל קיימו שישה משחקים ועומדות על מאזן של 3-3. הכניסה לאולם חינם, בכפוף לעמידה בהנחיות התו הירוק.

הזדמנות לחזור למסלול הניצחונות. שחקניות הפועל גליל עליון (צילום: שילה צל ציון)



קבוצת הגברים עומדת על מאזן של 2-5 בצמרת ליגת העל, בעוד שבני הרצליה עומדת על מאזן של 3-4. בעקבות הפסדיהן של שתי היריבות במשחקים הבאים של הגליל – הפועל חולון (משחק חוץ בשבוע הבא) ומכבי ת”א (משחק ביתי בעוד שבועיים), ניצחון גלילי הערב יציב את הקבוצה עם מאזן נקודות זהה לזה של מוליכת הטבלה, הפועל ירושלים. הפסד גלילי יציב את גליל עם המאזן השני בטיבו בליגה בצוותא עם הפועל חולון, מכבי ת”א, עירוני נס ציונה ובני הרצליה. לפני יציאת המשחק לדרך יזכה הפורוורד הגלילי, נמרוד לוי, לטקס נכבד לרגל בחירתו לשחקן המצטיין של הליגה בחודש ינואר – דבר שיזכה אותו במלגה על סך 1,000 דולרים מתנת איש העסקים, רענן כץ, מנותני החסות של הליגה.

הפועל גליל עליון מתייצבת הערב למשחק ביתי רביעי העונה. שני ההפסדים שספגה העונה הקבוצה היו במשחקי הבית. הערב תקווה הקבוצה הגלילית לשנות את המאזן, במשחק שבו יערוך הופעת בכורה הגארד ג’ונתן סטוב, שערך בשבוע שעבר הופעת בכורה בליגה הבלקנית. היריבה מהשרון, שפתחה את העונה עם ריצת 0:3, הפסידה בשלושה מארבעת משחקיה האחרונים. מאזנה במשחקי החוץ עומד על ניצחון אחד ושני הפסדים.

שחקן חיזוק משמעותי. נמרוד לוי



לשתי הקבוצות קו אחורי מעובה ועשיר בשחקנים מוכשרים. הקלעים המובילים של שתי הקבוצות מגיעים מהקו האחורי שלהן – בגליל זהו הרכז אייק איירבו (15.4 נקודות בממוצע למשחק) ובהרצליה מדובר בגארד כריס באב (17.9 למשחק). בפרמטר האסיסטים השחקן המוביל של גליל זהו הגארד שאבון לואיס (3.9 למשחק) ובהרצליה מדובר בקווינטין הוקר (4.7 למשחק). שחקנים נוספים שכדאי לגליל לקחת בחשבון בקו האחורי של הרצליה הם צמד הישראלים, סנדי כהן ושון דוסון. בקו הקדמי לנמרוד לוי, ברייס וושינגטון וגבי צ’אצ’שוילי הגליליים מצפה אתגר מול קו קדמי חזק, בראשו ניצב צ’ינאנו אונואקו – לרשותו מממוצע של 21 נקודות ו-9.5 ריבאונדים.

מבחינה התקפית הרצליה עומדת על ממוצע קליעה של 81.9 נקודות – לעומת ממוצע גלילי שעומד על 79.4 נקודות. בצד ההגנתי יתרון משמעותית לגליל, שעומדת על ממוצע ספיגה של 76.9 נקודות, בעוד שהרצליה עומדת על ממוצע ספיגה של 84.5 נקודות. בארבעת הניצחונות בהן זכתה בני הרצליה, בהם 79:85 ביתי על המוליכה, הפועל ירושלים – שניצחה בכפר בלום, הרצליה קלעה 79 נקודות ומעלה – כך שהמפתח לניצחון גלילי הערב טמון במשחק ההגנה. סקור נמוך במשחק עשוי לשרת את המטרות של הגליל.

כרטיסים למשחק ניתן לרכוש במכירה אינטרנטית באתר “לאן”. הכניסה לאולם כרוכה בעמידה בתנאי התו הירוק. המשחק יועבר במקביל בשידור ישיר בערוץ 58. 

צריכים אתכם בקצב גבוה של עידוד. אוהדי הפועל גליל עליון ביציע (צילום: גיל נוימן)