כדורסל גברים: אוויר פסגות בכפר בלום

הפועל גליל עליון ניצחה 74:90 את בני הרצליה. מאזנה זהה לזה של המוליכה, הפועל ירושלים.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

אם מישהו היה אומר בקיץ האחרון ואפילו אחרי המחזור השלישי של העונה, שהפועל גליל עליון תהנה בתום שמונה מחזורים מהמאזן הטוב בליגה יחד עם קבוצה נוספת, סביר להניח שאמירתו הייתה זוכה לגיחוך או נענית בציניות, אך עם עובדות אי אפשר להתווכח: הפועל גליל עליון והפועל ירושלים הן שתי הקבוצות עם המאזן הטוב בליגה, זאת לאחר ששחקני הגליל הצליחו לנצח הערב 74:90 את בני הרצליה. בשל ההפסד להפועל ירושלים במחזור הראשון, שחקני הגליל מוצאים את עצמם במקום השני בטבלה.

הרעישו – ובאו על שכרם. אופיר בנימיני בפלאש מלב “הקומץ”.



אחרי שנמרוד לוי זכה לטקס מכובד, לרגל זכייתו בתואר “שחקן החודש” של מנהלת הליגה – תואר שזיכה אותו במלגת לימודים על סך 1,000 דולרים מתנת רענן כץ – מהספונסרים של ליגת העל, הפועל גליל עליון  סיפקה את הרבע הראשון הטוב ביותר שלה העונה – רבע שאליו עלתה עם חמישייה שכללה את אייק אירבו, שאבון לואיס, אייזיה אייזנדורף, נמרוד לוי וגבי צ’אצ’אשווילי. שחקני הגליל פשוט טרפו את הפרקט, לחגיגה היה שותף גם הגארד ג’ונתן סטוב שעלה מהספסל להופעת בכורה בליגה. אין צורך לגעת בדקויות, תוצאת הרבע אומרת הכל – 12:31 לזכות שחקני הגליל, שלמעשה קלעה יותר משליש מסך הנקודות במשחק כבר ברבע הראשון.

ברבע השני של המשחק נמשכה אותה מגמה התקפית עוצמתית מהצד הגלילי, אם כי חל שיפור מסוים במשחק ההתקפה של הרצליה. שחקני הגליל, בראשות ברייס וושינגטון (0/5 ) הרבו להחמיץ מקו העונשין, אך קלעו מטווחים שונים מחוץ לקשת ובתום המחצית הראשונה צעדו ביתרון 31:57, למרות שהחמיצו 8 קליעות עונשין (9/17), אך המספרים המדהימים שסיפק הקו הקדמי בראשות וושינגטון ונמרוד לוי – שיחדיו קלעו 30 נקודות וקטפו 14 מתוך 21 הכדורים החוזרים שקטפה הקבוצה, בהחלט חיפו על ההחמצות מקו העונשין.

אנחנו כבר בחרנו בו ל”ספורטאי החודש” מזמן. נמרוד לוי והיו”ר טמיר אברהמס בטקס ההוקרה לנמרוד לוי



ברבע השלישי של המשחק משבר אנרגיה פקד את ההתקפה הגלילית. מה שזרם בצורה מוגברת במחצית הראשונה פתאום איבד כח, הקבוצה האורחת מהשרון הקשיחה את ההגנה והצליחה להעמיד את שחקני הגליל על סך קליעה חד ספרתי לאורך הרבע כולו, דבר שסייע לה לכרסם ביתרון הגלילי, אך לא לאיים עליו. בסיום הרבע השלישי היתרון הגלילי הצטמק ל- 53:66.

ברבע האחרון של המשחק שחקני הגליל הצליחו למנוע את המשך המגמה של צמצום היתרון. דקות טובות של שאבון לואיס ונמרוד לואיס סייעו בעניין. שלשות של איתי מושקוביץ סייעו להבטיח את הניצחון בשלב מוקדם. בסיום, ניצחון 74:90 לזכות הפועל גליל עליון.

גולת הכותרת של המשחק הערב – האחוזים הגבוהים של קליעות מחוץ לקשת. כמעט 50 אחוזי הצלחה, מ-26 ניסיונות – 12 קליעות, כשעל 6 מהן חתום נמרוד לוי, שהחטיא שלשה אחת בלבד וסיים משחק ענק עם דאבל-דאבל מדהים, 26 נקודות ו-12 ריבאונדים. לעומתם, אייק איירבו ואייזיאה אייזנדורף לא היו במיטבם מחוץ לקשת – כ”א מהם סיים את המשחק עם מאזן של 0/3 מחוץ לקשת. נקודה מדאיגה מהערב – אחוזי הקליעה הגרועים מקו העונשין – 52.5 אחוזים בלבד.

יתר הקלעים הערב: ברייס וושינגטון – 16 נקודות,  שאבון לואיס – 13, איתי מושקוביץ – 8 אייק אירבו – 7, ג’ונתן סטוב – 6, גבי צ’אצ’אשווילי – 5, אייזיאה אייזנדורף – 4, עומר טל – 3, רון כהן – 2. שותף: יובל לוין.

היה שווה להם לצאת מהבית. אוהדי הפועל גליל עליון ביציע המרכזי