כדורגל: מהפכה של שמחה

עירוני קרית שמונה חוללה מהפך מרשים וניצחה 1:2 את מכבי נתניה. הניצחון הוקדש לסטפן אקה, שנפצע ביום רביעי האחרון.

“תסמונת הדקות האחרונות” הכתה בעירוני קרית שמונה בעונות הקודמות כל כך הרבה פעמים, האם יכול להיות שהקבוצה הצפונית ביותר בליגת העל שינתה פאזה? אחרי שהצליחה להימנע מהפסד במשחק החוץ מול בית”ר ירושלים – שהסתיים בתוצאת שוויון 1:1, בזכות שער בבעיטת פנדל שכבש הבלם עאיד חבשי, הצליחה הערב עירוני קרית שמונה לחולל עמוק בתוך תוספת הזמן מהפך ולנצח 1:2 בביתה את מכבי נתניה.

כמו במשחקי הבית הקודמים, גם הערב הנהלת הקבוצה בשיתוף העירייה, רשת המתנ”סים וארגון האוהדים BLUE LIONS, הפנינג מרשים וחינמי עם דוכני אוכל, שתיה ואיפור וכן עמדה לבדיקות אנטיגן לילדים בגילאי 3-12, השליליים שבהם (תוצאות הבדיקה) זכו גם לכרטיס חינם למשחק.

עירוני קרית שמונה התייצבה למשחק פיקנטי מול הקבוצה שבה שיחקו שניים מכוכביה בעבר, השוער דני עמוס והבלם שיר צדק. מן העבר השני, היה זה משחק פיקנטי לסלובדאן דראפיץ, מאמן קרית שמונה, שאימן שנים רבות במכבי נתניה, הקבוצה שבה שיחק במרבית הקריירה. גם לרועי קהת היה זה מפגש מול קבוצה מהעבר.

כבש שער מרשים. ידין לוגסי (צילום: פושקו)



עירוני קרית שמונה התייצבה למשחק הערב ללא הבלם סטפן אקה, שנפצע בצורה קשה במשחק הניצחון 0:1 על הפועל ירושלים, גם שחקן הכנף מוחמד שאקר נעדר מהמשחק. עאיד חבשי, שהחלים מקורונה, עלה בהרכב למרות שערך מספר מועט של אימונים. לצידו בעמדת הבלם עלה זיו מורגן. גיא מזרחי, מגן ימני במקור, תפס את עמדת המגן השמאלי במקומו של ניר דרורי.

פתיחת המשחק לא היוותה פרומו אמין לבאות. בעיטה מרשימה ועוצמתית של אביב אברהם מכ-25 מטרים נחתה ברשת של ברטקוש והעלתה את מכבי נתניה ליתרון 0:1. השער נתן לנתניה תנופה והיא יצרה שליטה של מצבים ואלמלא חוסר ריכוז של שחקניה ויכולת מצוינת של ברטקוש היא הייתה מגדילה את יתרונה. בדקה ה-42 הגיעה התגובה של קרית שמונה. ידין לוגסי הוכיח שנחישות משתלמת. לוגסי דהר עם הכדור והיתל באלמוג כהן,  בעיטה שסיפק מהרחבה נהדפה ע”י דני עמוס, לוגסי הסתער על הכדור החוזר ובעט לרשת וקבע שוויון 1:1.

במחצית השניה של המשחק נרשמה מגמה התקפית משני הצדדים, אך החדות לא הייתה בשיאה. עמוק בתוך תוספת הזמן זיו מורגן עלה לעזרת ההתקפה,מהלך שהתגבר עם מסירה בתוך הרחבה של גיא בן לולו לעברו של רוצ’ט, שמסר לזיו מורגן, הסתיים בבעיטה לרשת, שער שקבע את מהפך וקבע את תוצאת המשחק – ניצחון 1:2 לזכות קרית שמונה. שחקני קרית שמונה הקדישו את הניצחון לבלם סטפן אקה. בעקבות התוצאה קרית שמונה פותחת פער של 4 נקודות מהקו האדום.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק: דז’וגאס ברטקוש, עלא ג’עפר, עאיד חבשי, זיו מורגן, אובידיו ביק, נדב נידם (סמואל בראון – 75), ידין לוגסי, רועי קהת (אדריאן רוצ’ט – 87), איתמר שבירו (גיא בן לולו – 75) וסטפן מילוסביץ’ (מורגן פרייר – 63).

לסטפן אקה באהבה. שחקני קרית שמונה מקדישים לסטפן אקה את הניצחון (צילום: דוברות עירוני קרית שמונה)