הצעיר והכובש שבותיקים

“ספורטאי החודש” שלנו הוא הכדורגלן וסוכן השחקנים אריאל בוזורגי, שמרבה לכבוש בקבוצת הותיקים של עירוני קרית שמונה.

משפחת בוזורגי מקרית שמונה היא שם נרדף לכדורגל. אב המשפחה, יצחק (65), היה מפורצי הדרך של בני העיר בליגת העל, כשעבר מהפועל קרית שמונה להפועל חיפה ועלה עמה לליגה הבכירה. את האהבה לכדורגל ינקו גם בניו, שבשונה מהאב ששיחק כמגן, ניווטו את עצמם לצד השני של המגרש – להתקפה, שניים מהם משתפים פעולה העונה יחדיו בהפועל עפולה מהליגה הלאומית – אלון (31), מהחלוצים הבולטים בליגה בעונות האחרונות, וישי (19) – לו זו עונה ראשונה כשחקן בוגרים. מי שהתחיל את המגמה ההתקפית במשפחה הוא אריאל (35), נשוי לדנית, רופאה במקצועה, ואב לארייה בת השנתיים – שהיה חלוץ פורה בקבוצות מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה ושיחק לצידם של שחקנים שהגיעו לליגת הבכירות כמו השוער דני עמוס, הקשר אדריאן רוצ’ט והחלוץ וויאם עמאשה.

משפחה של כדורגל. אריאל בוזורגי (שני משמאל) לצד אחיו אלון, שותפו זיו שטרנברג ומנכ”ל הפועל עפולה, עמי אסייג.



לאריאל בוזורגי צפו עתיד מזהיר גם כשחקן בוגרים, אך לרוע מזלו פציעה מורכבת שעבר בעת מבחנים בקבוצת מכבי הרצליה, השביתה אותו מפעילות לחודשים ארוכים. בוזורגי חישב מסלול מחדש, נתן פוש בלימודי תואר בכלכלה ומנהל עסקים ובמקביל הפך לחלוץ פורה בקבוצות צפוניות בליגות האותיות, כשהוא חתום על עליות ליגה במדי בית”ר נהריה וסקציה מעלות תרשיחא יחד עם חברו מימי קבוצת הילדים של עירוני קרית שמונה, הקשר אסף פחימה.

לפני שנתיים וחצי אריאל בוזורגי פרש מפעילות, כשהוא חתום על 10 שערים במדי סקציה מעלות תרשיחא, לה סייע להבטיח את הישארותה בליגה ב’. בשנים האחרונות בוזורגי משמש כסוכן כדורגלנים יחד עם שותפו, זיו שטרנברג. בוזורגי היה זה שהביא את צ’רון שרי – שחקן ההתקפה הדומיננטי של מכבי חיפה, מהזרים הטובים ביותר שנחתו בכדורגל הישראלי.

בעונת הכדורגל הזו אריאל בוזורגי חזר למגרשים. אחרי לא מעט חיזורים של קבוצות ותיקים, בוזורגי בחר להצטרף לעירוני קרית שמונה והבקיע בשורותיה כבר מספר רב של שערים, המסייעים לה להיות בצמרת טבלת המחוז הצפוני של הליגה. לנו זו הזדמנות טובה להעניק לאריאל בוזורגי את תואר “ספורטאי החודש”.

חיזוק משמעותי. אריאל בוזרגי (משמאל) לצידו של גולן עמאשה



אריאל, מה החזיר אותך למגרשים ולמה בחרת בקבוצה שלך ולא בקבוצה אחרת?


“כבר כמה שנים שאני לא משחק באופן רשמי, יתרה מזאת לא עשיתי ספורט מעל שנתיים אפילו לא כתחביב בעיקר בגלל כאבים במקומות שונים בגוף זכר לניתוחים ופציעות אותן עברתי במהלך הקריירה שכספורטאי פעיל לא הרגשתי אותן כי הגוף היה חזק ומתוחזק היטב. קבוצת הוותיקים של קרית שמונה הציעו לי להצטרף מספר פעמים ותמיד דחיתי בצער, כי לא הרגשתי שאני יכול לשחק מבחינה פיזית. בפעם האחרונה שהם דיברו איתי להצטרף לקחתי את עצמי בידיים, עשיתי הכנה וחיזוקים כמו שצריך והנה אני פה נהנה ומבקיע. פגשתי בקבוצה שחקנים שהיו דמויות חשובות בהיסטוריה של הקבוצה העירונית כמו פרנסואה סבח, אלי סלמה, איציק מנחם, מיקי ממן שתענוג לראות איך בגילם הם רצים ומשחקים כמו נערים ומציגים יכולת גבוהה”.

מה גרם לך לפרוש או לקחת פסק זמן מכדורגל?

“למען האמת אף פעם לא הודעתי על פרישה באופן רשמי, זה פשוט נעשה בצורה חלקה מתוקף זה שאני סוכן שחקנים, זה לא הותיר לי זמן לעשות את שני הדברים יחדיו והחלטתי שזהו. מה גם שפרשתי אחרי עונה טובה עם 10 שערים ולא מעט בישולים אז סיימתי את הפרק הזה עם טעם טוב. בסופו של יום נשארתי בכדורגל רק מזווית אחרת. פרישה מהמשחק זה משהו שקשה לעכל, מאז שאתה ילד אתה חי ונושם כדורגל, מתאמן ומשקיע את כל כולך בשביל המשחק ופתאום ביום אחד זה נגמר. לשמחתי, הצלחתי לרכך את הקושי הנפשי שיש בפרישה עם העיסוק שלי בתור סוכן שחקנים”.

מה מצאת בקבוצת הותיקים של עירוני קרית שמונה?

“האמת שיש חבר’ה נהדרים, רוב השחקנים היו שחקנים בליגות מכובדות, חלק כתובים בהיסטוריה של הפועל קרית שמונה וחלק באים מאהבה גדולה למשחק וזה משהו שלא ידעתי שקיים בכדורגל וותיקים. איציק מנחם הוא מאמן הקבוצה ותורם הרבה מהניסיון שלו בתור אחד הבלמים הבכירים ששיחקו בקריה. אני יכול להגיד שאני מתרגש מאוד לפני כל משחק לא פחות משהייתי שחקן פעיל, האש בוערת בי כמו שחקן שעלה לבוגרים בפעם הראשונה. כיף מאוד להיות שוב חלק מקבוצה תחרותית ואני מקווה שנמשיך להינות, לנצח ולהוביל את הטבלה עד סיום העונה”.

אתה מצליח למצוא ריגושים במשחקי הותיקים?

“כשאבא שלי מגיע לראות אותי משחק בותיקים – זה שווה הכל מבחינתי. אני רואה את האהבה והכבוד שכולם עושים לו כשהוא מגיע ואני מתמלא גאווה”.

צמד חמד מילדות. אסף פחימה ואריאל בוזורגי



בשנים האחרונות נכנסת לעולם סוכני הכדורגל. מה הביא אותך לעולם הזה?

“שנים רבות זה עניין ומשך אותי וידעתי שביום מן הימים ובשלב הנכון זה מה שארצה לעשות. התחלתי בתור סקאוט עצמאי לקבוצות ולמאמנים ויחד עם הקשרים שרכשתי לאורך הקריירה והידע שלי הגיע השלב לעבור לכובע הסוכן. כששיחקתי בקרית שמונה התחלתי את לימודי התואר בכלכלה ומנהל עסקים כי ידעתי שזה יעזור לי מאוד כסוכן ובגיל 24 וחצי כבר הייתי עם התואר ביד. אני אדם מאוד שקול שיודע מה הוא רוצה מעצמו ותכננתי את המסלול שלי בשלב מאוד מוקדם, עברתי לא מעט פציעות והבנתי שאני כבר לא אהיה שחקן בליגה בכירה עשיתי חישוב מסלול מחדש ולשמחתי כל המקומות שחלמתי להגיע אליהם בתור שחקן אני מגיע אליהם ויותר בתור סוכן שחקנים”.

מה זה דורש ממך ביום יום?

“סוכן שחקנים זה עיסוק שמלווה אותך לאורך כל שעות היום, זו לא עבודה שאתה מדפיס כרטיס בבוקר כשאתה מתחיל ובצהריים כשאתה מסיים. לא ניתן לכמת את זה לשעות, אתה עובד קשה בתקופת העברות ועובד לא פחות קשה במהלך העונה כדי להכין את השחקנים לחלון הבא שייפתח”.

איך הנחתת בליגת העל הישראלית שחקן כמו צ’רון שרי, ששווה מקום בליגות הרבה יותר בכירות באירופה?

“שרי זה מסוג השחקנים שמגיעים לארץ פעם ב10 שנים במקרה הטוב ומשאירים פה חותם ל20 שנים קדימה. עקבתי אחריו תקופה וכשראיתי שהוא מסיים חוזה ביקשתי משחקן ששיחק איתו בטורקיה את המספר שלו, דיברנו ואמרתי לו שאני יכול להביא לו הצעה ממועדון גדול בישראל שמתחרה על כל התארים ושהוא ומשפחתו יהנו פה כמו שלא נהנו בשום מקום. כמובן שמבחינת שכר היה קשה להשתוות להצעות אחרות שהיו לו מקבוצות עשירות מאוד בחו”ל אבל קסם לו לחתום אחרי שראה את המועדון וכל מה שמסביב. למרות שהוא קליבר ברמה שלא היה פה העסקה נחתמה מהר מאוד כי מכבי חיפה ידעו שזה שחקן שלא מגיע לפה בדרך כלל וכשיעקלה שחר רוצה משהו הוא ברוב המקרים משיג וחתמנו על עסקה טובה לכל הצדדים. אני שמח ששחקן שלי שינה את ההיסטוריה של מכבי חיפה אחרי 10 שנים שחונות”.

שחקן של פעם בעשור. צ’רון שרי במעמד החתימה במכבי חיפה לצידם של זיו שטרנברג ואריאל בוזורגי

אי אפשר לסיים בלי כמה מילים על שני המיוצגים מבית.

“למעשה, ישי היה ההחתמה הראשונה שלי בתור סוכן שחקנים לפני כמעט 6 שנים כשחתמנו במכבי תל אביב בחוזה לשלוש שנים. ישי עובר עכשיו את טבילת האש בבוגרים ונראה טוב יותר בכל יום שעובר, הוא מקבל ביטחון ואני מאמין שנראה ממנו דברים יפים בקרוב מאוד. לגבי אלון, אני חושב שאם הייתי הסוכן שלו בשלב מוקדם יותר של הקריירה הוא היה נמצא היום בקבוצה מובילה בליגת העל כי הוא כבר עשה את הפריצה שלו בגיל 20 כששיחק והבקיע בהפועל חיפה בליגת העל אבל הוא טעה בבחירת סוכנים שדאגו לכיס שלהם במקום לקריירה של אלון, אבל אף פעם לא מאוחר ומאז שאני הסוכן שלו אני שמח שהוא מוכיח בכל עונה מה הוא שווה בכל קבוצה ובכל מגרש שהוא משחק. אלון הוא מניה בטוחה, מכונת שערים משומנת שדופקת עבודה כל הזמן ואני שמח שהוא עושה לי את העבודה פחות קשה. בסופו של דבר אנחנו אחים ואנחנו בקשר יומיומי עם ובלי קשר לכדורגל”.

אריאל בוזורגי התארח לראיון נרחב בפודקאסט “היציע הצפוני” בהנחיית זיו אמויאל. מומלץ מאוד להאזין. להאזנה, הקליקו כאן

פרייקט העילית שלו. אריאל בוזורגי לצידו של האח ישי ולצידו של זיו שטרנברג