הדרך למיס יוניברס עוברת בצפון

שתיים מהתמודדות בתחרות יולבשו ע”י המעצב הצפתי, אלי ביטון. פרטים בהרחבה בכתבה הבאה.

*. צילום: לוי אגרונוב – פרומו צילום

גאווה גדולה לאופנה הישראלית. בית האופנה סמטת גן עדן בעל וותר של 31 שנות פעילות בישראל, בהובלת מעצב האופנה הצפתי אלי ביטון ילבישו את המתמודדות של פורטו ריקו וספרד בעיצובים מיוחדים של קולקציית  2022, התלבושות נתפרות בימים אלו ממש במפעל הייצור החדש שהקים בית האופנה בהודו.

השמלות כאמור נתפרות במיוחד עבור המתמודדות הצפויות להגיע לארץ במהלך השבוע הקרוב לקראת אחת התחרויות היוקרתיות בעולם. המעצב אלי ביטון יחד עם רעייתו רחל ובנם יהודה ביטון הקימו במהלך השנה האחרונה  בהודו מפעל לעיצוב שמלות ערב בעבודת יד וכיום, הינו בית האופנה היחיד בישראל הפועל בשיטת ייצור בדים בחריזה עצמית לשמלות הערב ולעיצובים אותו מייצר.

במהלך הקורונה מפעל החיים של משפחת ביטון כבר כמעט וקרס. באותם ימים המשפחה ייצרה במפעלים בהודו עבור 2 סניפים בארץ אך התפרצות הנגיף הובילה לסגירת הסניפים. בימים מאתגרים אלו החליטו לצאת לדרך חדשה ולהיות הישראלים הראשונים שמפעילים בעצמם מפעל ייצור לבדי חרוזים ולפני כשלושה חודשים נפתח המתחם החדש של בית האופנה בחיפה. “זו התרגשות גדולה וכבוד גדול להשתתף באירוע בסדר גודל שכזה. זהו אירוע בו עיניהם של כל העולם נשואות אליו” סיפרו.

מעצב ותיק ומוכשר. אלי ביטון

לצורך השלמת המשימה ועמידה בלוח הזמנים נסע להודו לפני כשבועיים יהודה ביטון, המנהל העסקי של המותג ובנו של המעצב הראשי אלי ביטון “החלטתי להשהות חלק מהפרויקטים של החברה ולהגיע להודו. ההחלטה נבעה בעיקר בגלל פרק הזמן שניתן לנו לעיצוב הדגמים ובראש ובראשונה על מנת להבטיח שהשמלות תגענה ארצה בזמן. בשנה וחצי האחרונות כל הקולקציות שלנו נשלחות בצורה אווירית בלבד ולמרות זאת כבר נתקלנו במצב שמשלוח הגיעה ארצה מהודו כבר באותו יום ובגלל צמצום כוח אדם בנתב”ג שחרור הסחורה התבצעה רק שבוע לאחר מכן, מצב כזה באירוע שכזה הוא לא אופציה מבחינתנו”.

יהודה, התגורר בפורטו ריקו כ7 שנים, עד מרץ 2020 אז יצא למסע עם אביו לפתיחת המפעל. לדבריו: “מיס יוניברס בפורטו ריקו זה לא עוד מאורע שקורה פעם בשנה. פורטו ריקו נמצאת במקום השלישי עם מס’ המתמודדות שנבחרו להיות “מיס תבל”. הייתי מקביל את זה לחשיבות של האירוויזיון בישראל פי 3 או 4. ביום שמשודרת התחרות אנשים מסיימים לעבוד מוקדם וכבר ידוע מראש איפה מתארחים לראות את התחרות.  ב2019 אירחתי אצלי בבית בפורטו ריקו את החברים לצפייה בתחרות. בשנה האחרונה הייתי עסוק בהקמה של מפעל בהודו, הקמה של סניף הדגל בארץ. זה כייף להיות בחנות, לשמוע את המחמאות של הלקוחות על העיצובים והדגמים ולראות איך קוצרים את הפירות. מכרים מתעשיית האופנה והבידור בפורטו ריקו אהבו את הרעיון  לשתף פעולה ודיברו על כך עם הגברת סוניה וולנטין, מנכ”לית מיס יוניברס פורטו ריקו שצלצלה אליי בעצמה, זה מרגש ומחמם את הלב”.

משפחת ביטון בחנות. אלי, רחל ויהודה