כדורגל: למרות הכל, לא התבזו

עירוני קרית שמונה הפסידה 2:1 לסוללת הכוכבים של הפועל באר שבע, למרות סגל חסר מאוד ולמרות נחיתות מספרית בדקות הסיום.

עירוני קרית שמונה חזרה היום למשחקי ליגת העל אחרי פגרת הנבחרות. הופעת הבכורה של המאמן סלובדאן דראפיץ לא נהנתה מתנאים אידיאלים. זה מתחיל ביריבה – הפועל באר שבע, שהגיעה למשחק כמוליכת הטבלה, ממשיך בסגל החסר מאוד שעמד לרשות המאמן ממנו נעדרו הבלם עאיד חבשי – החיובי לקורונה, המגן/בלם – זיו מורגן, המגן גיא מזרחי ושחקן הכנף מורגן פרייר, שלא חשו בטוב. למרות כל אלה, עירוני קרית שמונה לא התפרקה היום במשחק מול קבוצה עם סוללת כוכבים מרשימה והפסידה 2:1.

לפני המשחק נערך ברחבת האצטדיון הפנינג אוהדים, בסימן יום המאבק לאלימות נשים. במתחם הוצבו דוכנים שחילקו ברד, פופקורן וסוכר על מקל חינם, וכן הוענקו ללא תשלום איפור פנים לאוהדים ובדיקות אנטיגן לילדים בגילאי 3-12. במתחם נמכרו פרטי עידוד של הקבוצה, הכנסתם קודש לקופת חוג אוהדי ה- blue lions.

קיווה לבכורה טובה יותר. סלובדאן דראפיץ



עירוני קרית שמונה עלתה למשחק בהרכב מאולתר משהו. מוחמד שאקר הוסט לעמדת המגן הימני, עלא ג’עפר הוסט לעמדת המגן השמאלי, איתי בן שבת הצעיר מתוצרת בית – שבעונה שעברה לא שותף במשחקי הקבוצה והעונה רשם הופעה מלאה במשחק גביע הטוטו מול מכבי פ”ת, עלה בהרכב לצידו של הבלם סטפן אקה. צמד הזרים, אובידו ביק והחלוץ סטפן מילוסוביץ’ וכן הקשר אדריאן רוצ’ט פתחו בהרכב אחרי תקופה ארוכה. הפועל באר שבע עלתה עם מערך הגנתי מעובה, שכלל שלושה בלמים, כשלצידו של מיגל ויטור הוצבו שני “אקסים” של קרית שמונה – איתן טיבי ואיאד אבו עביד.

המחצית הראשונה של המשחק הייתה במעמד צד אחד. הפועל באר שבע הייתה דומינטטית לכל אורכה, הגיעה להרבה מצבי הבקעה ועם קצת יותר ריכוז ודיוק, התוצאה הייתה יכולה להיות גבוהה מאוד. בדקה ה-19 בעיטה חופשית מצוינת של רמזי ספורי הסתיימה בשער יתרון ראשון לזכות באר שבע. בדקה ה-43 מסירה מצוינת של רמזי ספורי מצאה את ניקיטה רוקביצה, מלך שערי ליגת העל בעונה שעברה, שמול ברטקוש לא התבלבל וכבש שער שקבע את תוצאת המחצית הראשונה – 0:2 לזכות הפועל באר שבע.

הופעת בכורה במשחק ליגה בקבוצת הבוגרים. איתי בן שבת (צילום: מדיה מנהלת הליגות)



למחצית השניה קרית שמונה עלתה עם חילוף כפול: הקשר האחורי והקפטן סמואל בראון ערך הופעת בכורה העונה – לאחר חזרה מפציעה שסחב עוד מהעונה שעברה, שחקן ההתקפה איתמר שבירו – המושאל מהפועל באר שבע, נכנס גם הוא לשדה המשחק. מי שפינו את מקומם הם הקשרים ידין לוגסי ואדריאן רוצ’ט. עשר דקות מאוחר יותר המגן השמאלי ניר דרורי נכנס לשדה המשחק במקומו של מוחמד שאקר, עלא ג’עפר חזר לעמדת המגן הימני. המחצית השניה לא התעלתה לרמה גבוהה, לא נרשמו הרבה מצבים ליד השערים, אך בדקה ה-84 זיק של תקווה לקרית שמונה, כאשר התקפה של הקבוצה הסתיימה בשער בבעיטה מקרוב של איתמר שבירו, שכבש לרשתה של ה”אקסית” וצימק את התוצאה ל-1:2. בדקה ה-87 איתי בן שבת ספג כרטיס צהוב שני והורחק, לאחר שהכשיל את שגיב יחזקאל – אחד משני “האקסים” של קרית שמונה שעלו מהספסל הדרומי, השני היה יוג’ין האנסה. התוצאה נשמרה עד לסיום, הקבוצה הדרומית שוב ניצחה בצפון, קרית שמונה נותרת במקום האחרון בטבלה.

הרכב עירוני קרית שמונה (בסוגריים מחליפים): דז’וגאס ברטקוש, מוחמד שאקר (ניר דרורי – 56), איתי בן שבת, סטפן אקה עלא ג’עפר, נדב נידם, אובידיו ביק,  ידין לוגסי (איתמר שבירו – 46), רועי קהת (אריאל שרצקי – 86), אדריאן רוצ’ט (סמואל בראון – 46) , סטפן מילוסביץ’ (גיא בן לולו – 78).

עלה בהרכב, אך לא התקשה להשפיע. אדריאן רוצ’ט במשחק מול מכבי חיפה בעונה שעברה (צילום: פושקו)