כדורגל: דראפיץ לא קוסם, דרוש מנהל מקצועי

סלובדאן דראפיץ יתקשה להביא בשורה עם הסגל הנוכחי. מינוי מנהל מקצועי זהו צו השעה של עירוני קרית שמונה.

עירוני קרית שמונה נפרדה מהמאמן עמיר נוסבאום. אין ספק שעם תוצאות אי אפשר להתווכח, 8 נקודות בתשעה משחקים, מקום אחרון, התקפה דלת הבקעות והגנה סופגת, הם נתונים מטרידים. אי אפשר לנקות את המאמן והצוות המקצועי מאחריות, אך מנגד, לי באופן אישי קשה מאוד להיות מופתע לרעה מהנתונים האלה. קבוצה שנפרדה מכל כך הרבה שחקנים שהיו עוגנים בעונה המוצלחת שהייתה לה – ולא הביאה שחקני חיזוק ברמתם, ואת זה אפשר היה לראות כבר בקיץ, גם עם מאמן מנוסה יותר לא בטוח שהייתה מגיעה לתוצאות טובות יותר. גם מ.ס אשדוד של רן בן שמעון עתיר הניסיון והיכולות עוברת את זה העונה, גם בני יהודה ת”א עברה את זה בעונה שעברה ואפילו ירדה ליגה ויש גם דוגמאות הפוכות כמו עירוני קרית שמונה של העונה שעברה, שעשתה רענון משמעותי בסגלה, התחזקה בשחקנים מוכחים במספר עמדות והצליחה לסיים עונה בפלייאוף העליון.

הגנה חדירה. סטפן אקה במשחק מול הפועל חדרה (צילום: שלומי גבאי)



כבר בתהליך הבניה של עירוני קרית שמונה לעונה הזו ניתן היה לחזות את העתיד להגיע. הקבוצה נפרדה משני העוגנים שלה במרכז ההגנה – אורי דהן ועידן נחמיאס, צמד שחקני בית שורשיים שמטבע הדברים רצו להתקדם לבמות מרכזיות יותר. כמו כן, נפרדה הקבוצה מיוג’ין האנסה – שחקן ההתקפה הבולט שלה. גם שחקנים שאולי פחות בלטו במספרים, אך תרמו חלק נכבד להצלחה בעונה שעברה מצאו את עצמם בחוץ מכל מיני סיבות: המדובר במגן דור אלו, בקשר האחורי העיקש יואב הופמייסטר ובחלוצים לוסיו מרינאו ועבדאללה חליחל. לכל אלה קרית שמונה לא הביאה תחליפים ראויים. יתרה מכך, בקבוצה ידעו שסמואל בראון, הקשר האחורי, סוחב פציעה וייקח זמן עד שיחזור לעניינים.כל השחקנים שהובאו לקבוצה הם לא ברמתם של אלה שעזבו אותה וקשה לראות סיטואציה שבה הם מפיקים מעצמם הרבה יותר ממה שהפיקו עד כה. 

לא אותו שחקן מהקנדציה הראשונה. רועי קהת (צילום: פושקו)



סלובדאן דראפיץ, שמונה כמחליפו של עמיר נוסבאום, הוא איש מקצוע טוב, שכבר הוכיח את עצמו בעבר בבית”ר ירושלים ובמכבי נתניה. באופן אישי המלצתי בטוריי בעבר לתת לדראפיץ את הפיקוד לבנות את הקבוצה. בעת הזו, כשעדיין אי אפשר לעשות שינויים בסגל, אני לא רואה את דראפיץ עושה קסמים. הסגל של קרית שמונה נכון להיום הוא מהחלשים ביותר בליגה. אין לקרית שמונה עוגנים בהגנה ובהתקפה, שאפשר לבנות עליהם ככאלה שיוכלו לתת אקסטרות של יכולות ומאמץ, כדי להוביל את הקבוצה לקחת נקודות גם בלי תצוגות כדורגל נוצצות. דראפיץ יצטרך להוציא מים מהסלע לפחות עד פתיחת חלון ההעברות – וגם בחלון ההעברות קשה מאוד למצוא שחקנים שיוכלו להיות על תקן בינגו.

גם המאמן הכי טוב בעולם צריך סגל איכותי, כדי להצליח. סלובדאון דראפיץ (משמאל) עם אוהד כדורגל

מנהל מקצועי ושחקני בית זה צו השעה

עירוני קרית שמונה עוברת כמעט מדי עונה טלטלה גדולה בסגל הקבוצה הבוגרת וכן בסגל קבוצות הנוער והנערים, שעושות קפיצה מליגות מחוזיות לליגות העל. בקבוצה הבוגרת זה נובע מכך, שמי שטוב לרוב מפלס לעצמו דרך לבמה גבוהה יותר בליגת העל, מי שלא טוב – ברוב המקרים אין רצון להמשיך עמו את ההתקשרות. בקבוצות הנוער והנערים יש כל הזמן צורך בהבאת שחקנים מבחוץ, מאחר ואין מאגר שחקנים מקומי כל כך רחב, שיכול לעשות את הקפיצה מהליגות המחוזיות של הצפון לליגות העל לנוער ונערים. אין זה סוד שהקבוצה הבוגרת דלה בשחקנים מהגליל העליון והגולן – דבר שגם עולה לה הרבה כסף ברכישות והשאלות שחקנים, גם פוגם קשות בהזדהות של אוהדי כדורגל עם הקבוצה ומעבר להכל – העובדה שאין לקרית שמונה בסיס של 6-7 שחקנים שעבורם עירוני קרית שמונה היא לא תחנה בדרך אלא התחנה המרכזית, כל עוד אין להם הצעות מהקבוצות הבכירות בארץ, גורמת לקבוצה הבוגרת כמעט להיבנות מחדש בכל עונה.

הקהל צמא להזדהות עם שחקני בית. אוהדי עירוני קרית שמונה (צילום: יורם ממן)

מהסיבה הזו ומסיבות נוספות, מנהל מקצועי זהו תפקיד מפתח במועדון כמו עירוני קרית שמונה. פונקציה נוספת ולא פונקציה שאמורה לבוא על חשבון אנשים במערכת.  צריך את איש המקצוע הזה, שיהיה לעזר שיידע לייצר קשרים עם מועדונים גדולים כדי להביא מהם שחקנים לקבוצות השונות, שיידע לייצר קשרים עם סוכנים ישראלים וזרים – כדי להביא לקבוצות שחקנים שיוכלו לשדרג אותם, שיידע לתת ערך מוסף לצוותי האימון בקבוצה הבוגרת ויוכל לסייע לראשי מחלקת הנוער ומאמני הקבוצות בעבודה השוטפת, שיפקח על תהליכי מעקב אחר שחקנים המועמדים להצטרף לקבוצות המועדון, שיהיה שם באימונים של הקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער – כדי לעזור בהכוונה ורעיונות. בעבר, כשאיזי שרצקי היה צעיר יותר, שרצקי ומאמנים כמו רן בן שמעון וברק בכר היו מגיעים יחדיו למשחקי קבוצת הנוער, היו מגיעים בימי שישי למשחקים מהליגה הלאומית כדי לעקוב אחרי שחקנים כישרוניים, במקביל היו עוקבים אחר קלטות של שחקנים מחו”ל. כיום המצב שונה והדבר הכי נכון והכי חשוב בהתחשב במצב של קבוצת הבוגרים וקבוצות הנוער והנערים הוא למצוא את האיש הזה, שיחל במלאכת חיפוש שחקנים כבר לחלון ההעברות הקרוב בחודש ינואר.

עשוי לזכות להרבה יותר נחת, ברגע שיהיה לו מנהל מקצועי במערכת. איזי שרצקי לצידם של סמואל בראון ועמיר נוסבאום (צילום: אהרון דמרי – מידע 8)