מחדשים את שיתוף הפעולה עם לודוויגסבורג

משלחת בראשות גיורא זלץ המריאה לגרמניה במסגרת מפגש בין רשויות תאומות.

לאחר יותר משנתיים של הפוגה בשל מגבלות הקורונה, בהן נאלצו להסתפק בזום ובווטסאפ, נפגשו השבוע פנים אל פנים אנשי מועצה אזורית הגליל העליון ואנשי המחוז התאום בגרמניה – לודוויגסבורג. הפעם הגיעה לגרמניה משלחת מצומצמת, אשר כללה את ראש המועצה – גיורא זלץ, מנהלת הקשרים הבינלאומיים במועצה – דפנה אברהמס, מנהלת אגף החינוך במועצה – ענת לוי והפרויקטור הפדגוגי – גדי להב.

חברי המשלחת עסקו בנושאים הקשורים לזיכרון השואה ולמחויבות הגרמנים לעם היהודי, כמו גם בפיתוח השותפות לכיוונים מקצועיים חדשים. במפגש חגיגי שהתקיים בבניין העירייה של מחוז לודוויגסבורג, חתמו ראש המחוז הנבחר, מר דיטמאר אלגאייר, וראש המועצה זלץ על המשך השותפות. בנאומו בעירייה הזכיר זלץ את אביו, פטר ז”ל, אשר נולד וגדל בגרמניה ועלה ארצה לאחר המלחמה (זלץ מקפיד לכנות את אביו ואת חבריו “מנצחי שואה”). זלץ גם הדגיש את החובה לחבר את הדור הצעיר להיסטוריה של עם ישראל לחנכו לאור לקחי השואה.

דפנה אברהמס: “אחד הפרויקטים החשובים ביותר לנו ולגרמנים הוא שיתוף הפעולה הפדגוגי בתחום הוראת השואה ולקחיה. וכך, במהלך הביקור ניסינו למצוא פתרונות יצירתיים לשיח החשוב הזה, בין בני נוער בארבעה תיכוניים אצלנו וחמישה בלודוויגסבורג. בנוסף, נפגשנו עם הרופאים הלוקחים חלק בשותפות בין בתי החולים בשתי המדינות, עם ראשי ערים במחוז, עם חברי מליאה ועוד”.

נציגי שתי הרשויות במהלך הפגישה