מקדמים את ההערכות האזורית לחירום

ועדת היגוי אזורית מטעם אשכול גליל מזרחי הוקמה, בכדי לקדם את מוכנות האזור למצבי חירום, בתקווה שלא יהיו כאלה.

לאחר 6 חודשים של עבודת מיפוי ובחינת המענים לשיפור מוכנות המרחב האזרחי לחירום באזורנו, התכנסה אתמול ועדת ההיגוי הראשונה עם מוביל תחום החירום באשכול, ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח והמנכ״לית נורית צור רבינו, ובהובלת ממונה החירום באשכול סא״ל במיל׳ תמיר שלום.

בועדה השתתפו הקב”טים של רשויות האשכול ומנהלת מרכז החוסן בהפעלת מרכז משאבים, דליה יוסף, אשר הינה שותפה מרכזית לקידום ופיתוח מערך החירום האזורי.

הועדה דנה בדרכי ההתמודדות עם האתגרים המורכבים ביותר באזורנו בעיתות חירום והציגה פתרונות פרקטיים לשיפור משמעותי של המוכנות האזורית למצבי חירום.

הועדה קיבלה את התפיסה העקרונית שיש לקדם פרוייקטים אזוריים שיש עימם יתרון לגודל המרחב ואשר יספקו סיוע וגיבוי משמעותי לשיפור מוכנות רשויות האשכול.

ראש המועצה האזורית, מר חיים רוקח בירך על המפגש ונתן אור ירוק לעבודתה של הועדה ולקידומם של הפרויקטים האזוריים שהוצגו ע״י החברים בה.

ממונה החירום באשכול, סא”ל במיל’, תמיר שלום: “בשיתוף פעולה של הרשויות אנו פועלים לקדם ולחזק את ההיערכות לחירום בקרב רשויות האשכול והאזרחים החיים במרחבו. חשיבה אזורית משותפת ואיחוד כוחות הם מרכיבים חיוניים להתמודדות עם כל תרחיש. הקב”טים של הרשויות, שמרכיבים את ועדת ההיגוי, הם אנשי השטח המקצועיים ביותר בתחומם, המונעים מתוך דאגה, שליחות ואחריות ופועלים ללא פשרות ליישם את תוכניות החירום ולנטוע תחושת ביטחון מיטבית בתושביהם״.

צוות הועדה בהתכנסות ראשונה (צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי)