שרת התחבורה מבטיחה רכבת לקרית שמונה

בפוסט שפרסמה השרה מיכאלי התחייבה להאריך את קו הרכבת עד לקרית שמונה.

שנים רבות מדברים על רכבת לקרית שמונה, הרבה תוכניות הועלו לאורך השנים, אך המציאות טפחה על פניה פעם אחר פעם. האם הממשלה החדשה היא זו שתביא למימוש את ההבטחות שעל הנייר כל כך הרבה שינוים?

בשבוע שעבר ביקרה השרה מרב מיכאלי בגליל העליון ולקחה חלק בכנס של התנועה הקיבוצית, שנערך במלון גליליון. כמו כן, סיירה השרה מיכאלי ברחבי הגליל העליון והעלתה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה עם הבטחה ברורה וחד משמעית – שגולת הכותרת שלה: “תהיה רכבת לקרית שמונה – מילה שלי”.

לדבריה של השרה מיכאלי, “מפלגת העבודה שמה את הגליל והנגב בראש סדר העדיפויות הלאומי. ככה פשוט. משרד התחבורה בראשותי הוא משרד התחבורה של ישראל כולה. אחרי שנים ששרי ממשלה אפילו לא הגיעו לבקר באיזור, והאחד שכבר כן ביקר תושבות ותושבי האזור ‘שיעממו אותו’, אחרי שנים של הזנחה והפקרה מצד הממשלות הקודמות, הגעתי לגליל. ראיתי שוב את תוצאות ההזנחה, שמעתי מראשי רשויות את השמחה על השינוי והתקווה לשינוי הנדרש. דיברנו על איך ניקח את כל הידע, הנכונות והתקציבים שהבאנו ונצעיד את כולנו כמה צעדים קדימה”.

ההבטחות יהפכו לעובדות בשטח? השרה מיכאלי בכנס התנועה הקיבוצית (צילום: דוברות התנועה הקיבוצית)

השרה מיכאלי התחייבה באותו פוסט לשדרוג משמעותי של שירותי התחבורה ברחבי הצפון: “|ואלה לא רק מילים – בחומש הקרוב נכפיל את התחבורה הציבורית בצפון הארץ, כולל קידום רכבת לקרית שמונה ורכבת קלה בין חיפה לנצרת ונוף הגליל. נטפל גם במוקדי הסיכון כי הבטיחות בדרכים חשובה לנו לא פחות”.

מיכאלי קינחה באופטימיות רבה ומבטיחה את הפוסט שפרסמה: “הגליל הוא דוגמה לאיך אפשר לחיות ביחד באמת, בשיתוף פעולה לטובת כולןם – יהודיות ויהודים, מוסלמים, בדואים, נוצרים, דרוזים וצ’רקסים, קיבוצים וערים, מועצות אזוריות, מועצות מקומיות – כולן/ם יחד. זה אפשרי וזה נהדר. נמשיך לעבוד כדי להוכיח מדי יום שאנחנו הבשורה לה חיכו תושבי ותושבות הגליל והצפון. יש לנו עוד הרבה עבודה, זה ייקח זמן, כולם מבינות ומבינים את זה, אבל עם שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות המעולים והמסורים (שכולם גברים עדיין), נצליח”.

סיור בחינת תוואי רכבת בקרית שמונה בהשתתפות בכירי העיריה והועדה המחוזית לתכנון ובניה (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)