כדורסל: חוזרת הביתה כאורחת

דרור מייברג תגיע מחר עם הפועל כפר סבא כדי לנצח את קבוצת האם שלה, הפועל גליל עליון. רגע לפני המשחק המסקרן שמחים לארח אותה לראיון בפינת “ספורטאית החודש”.

ליגת העל לגברים יצאה לפגרת נבחרת ובשבועות הקרובים כדורסל הנשים הגלילי יזכה לפוקוס נכבד בקרב אוהדי הכדורסל בגליל העליון. מחר (שלישי), בשעה 19:30, באולם “דנציגר” בקרית שמונה, קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון תארח למשחק מסקרן את הפועל כפר סבא, משחק שלדעת רבים הוא המשחק המרכזי של הליגה הלאומית. גליל עליון תתייצב עם מאזן של שלושה ניצחונות והפסד אחד, בעוד שכפר סבא תגיע למשחק כמוליכת הטבלה עם מאזן מושלם בחמשת המשחקים שקיימה. הכניסה למשחק חופשית לעומדים בתנאי התו הירוק. כמו במשחק הליגה הקודם, גם הפעם הנהלת הפועל גליל עליון מבטיחה לבאי ובאות המשחק קלח תירס חם בחינם – לאות סולידריות עם המאבק למען החקלאות הישראלית.

הדרוכות באדום-לבן. שחקניות הפועל גליל עליון (צילום: שילה צל ציון)


הדרוכות בירוק-לבן. שחקניות הפועל כפר סבא (צילום: לילך וייס – מדיה איגוד הכדורסל)



את השבוע האחרון פתחנו בראיון עם הדר רפאל – הגארדית המוכשרת של הפועל גליל עליון, בה בחרנו לתואר “ספורטאית השבוע”. כעת אנו ממשיכים לראיון עם מי שנבחרה ל”ספורטאית החודש”, דרור מייברג – שחקנית מרכזית של הפועל כפר סבא, בת קיבוץ עמיר, שתחגוג בחודש הבא יום הולדת 27. מייברג, שקלעה בשבוע שעבר 18 נקודות – מהם 4 שלשות, במשחק הניצחון על הפועל מגדל יזרעאל, זכורה כקלעית מחוננת מחוץ לקשת, שחקנית נשמה אמיתית, שלוקחת ללב כל החמצה או הפסד, שחקנית שתשחק בכל מצב ותיתן הכל למען הקבוצה ולא בכדי הייתה לשחקנית מרכזית בזכייה ההיסטורית של קבוצת נערות א’ באליפות המדינה לפני 10 וחצי שנים ועם הזמן גם הפכה לשחקנית מרכזית בקבוצת הנשים עמה זכתה באליפות הליגה הלאומית בעונת 12/13 ושיחקה בשורותיה עונה לאחר מכן בליגת העל.

היו ימים עליזים באולם “הר וגיא”. דרור מייברג וחברותיה חוגגות את הזכייה באליפות הליגה הלאומית (צילום: שילה צל ציון)



כבר חמש שנים שמרכז חייה של דרור מייברג באזור השרון, לשם עברה כדי לפתח קריירה בתחומי הכדורסל וההוראה. מייברג סטודנטית שנה ד’ לחינוך גופני במכון וינגייט, משמשת בשנת הלימודים הזו כמורה לחינוך גופני בתיכון “בליך” ברמת גן – שמוכר לרבים כמוסד חינוכי המטפח ספורטאים וספורטאיות לאורך שנים. בעולם הכדורסל מוצאת את עצמה דרור מייברג בשני כובעים – כשחקנית וכמאמנת. אחרי עונה אחת בקבוצת הנשים של א.ס רמת השרון מהליגה הלאומית מצאה לה בית חם בהפועל כפר סבא, שם היא כבר מתחילה עונה רביעית כשחקנית ועונה שלישית כמאמנת במחלקת הנוער. העונה מאמנת מייברג את קבוצת ילדות ב’, לאחר שבעונה שעברה אימנה קבוצת קט סל בנים. למשחק מחר מגיעה מייברג באנרגיות מיוחדות והיא משתפת אותנו בתחושותיה, בתהליך ההתאקלמות שלה באזור השרון ובתוכניות לעתיד, בראיון הבא.

מספר המזל שלה. דרור מייברג עם גופיה מספר 7 גם בכפר סבא (צילום: לילך וייס – מדיה איגוד הכדורסל)



דרור, זו לא פעם ראשונה שאת משחקת מול גליל. יש עדיין התרגשות או שהזמן מחוץ לבית והעובדה שהמשחק לא ייערך באולם “הר וגיא”, שהיה המשכן של קבוצות מחלקת הנשים, מורידים את ההתרגשות והסנטימנטים?

“משחק מול גליל עליון הוא אף פעם לא עוד משחק בשבילי. עברתי כל כך הרבה במחלקת הנשים של הפועל גליל עליון, יש כל כך הרבה זיכרונות טובים ורגש, שאלה לא דברים שאפשר להתעלם מהם. הייתה לי הזכות להשתייך לקבוצות מופלאות של נערות ונשים, שהביאו הישגים יפים, קבוצות עם חיבור חברתי נדיר בין השחקניות וחיבור הדוק עם המאמן וההנהלה, חיבור חזק לקהילה ולאזור כולו, חיבור מיוחד לקהל, הרבה חוויות שחווינו במסגרות שונות, הרבה חוויות גם מחוץ למגרש.  בכל פעם שפגשתי חברות מהעבר בגליל זה היה מרגש והעלנו זיכרונות מהתקופה הזו. הפועל גליל עליון הייתה ונשארה חלק ממני.  מאז שאני לא בגליל למשפחתי הייתה אפשרות לראות אותי, רק כשהגעתי למשחקים בגליל. בעונה שעברה לא היינו באותה ליגה, כך שלמשפחה שלי הזדמנות לראות אותי משחקת אחרי שתי עונות. יהיו ביציע גם הרבה אוהדים ואוהדות שזכיתי מהם לאהדה ואני מודה לכולם ובהחלט זה יהיה מרגש, אבל במשחק עצמו אצטרך להתרכז אך ורק בטובת הקבוצה שלי”.

ומה את צופה שיתפתח במשחק מחר?
“אני מאמינה שיהיה משחק שקול וצמוד. בגדול, גליל קבוצה יותר מנוסה, הקבוצה שלנו היא יותר צעירה – בסגל יש שלוש שחקניות נערות ועוד שלוש שחקניות צעירות מקומיות. עד כה לא שיחקנו מול קבוצות מובילות ומחר מצפה לנו משחק אחר לגמרי. במשחק אימון שעשינו לפני הפגרה ניצחנו את הגליל אצלנו בבית בהפרש גבוה, אך גליל התייצבה למשחק ללא שתיים מהשחקניות הגבוהות. הפעם אנחנו אלה שנבוא אחרי נסיעה ארוכה ונפגוש קבוצה חזקה עם צוות מקצועי מצוין בראשות זיו ברתנא, קבוצה שתזכה לתמיכה מהקהל שלה. לקבוצה שלנו יש יותר רגליים צעירות ואנחנו נעשה הכל כדי לשחק בקצב גבוה ולעייף את גליל במטרה לנצח”.

את כבר חמש שנים מחוץ לגליל. הסתגלת לחיים רחוק מהבית?
“אני מאוד אוהבת את הגליל, אבל טוב לי גם כאן. אני גרה בכפר סבא, יש לי חיי חברה עשירים, חיים מגוונים שכוללים לימודים, עבודה כמאמנת ועיסוק כשחקנית והחל מהעונה גם הוראה. אני אוהבת את העומס והגיוון הזה”.

עיקר התקופה שלך מחוץ לגליל היא בהפועל כפר סבא. מה גורם לך להיות כל כך הרבה שנים חלק מהמועדון?
“הפועל כפר סבא זה בית חם עם אנשים מדהימים. יש ניהול מרכזי גם לקבוצות הגברים והנשים וגם למחלקת הנוער והנערות. ניהול מאוד מקצועי עם אנשים טובים, שרוצים להביא את קבוצת הדגל לליגות הבכירות, יש השקעה גדולה במחלקת הנוער והנערות, יחס מדהים למאמנים במועדון – לפני הקורונה אפילו טסנו לחופשות על חשבון המועדון כהוקרה על עבודתנו. אני שמחה להיות חלק ממועדון, שמאמין בשחקניות מקומיות ומאמין בפיתוח הדור הצעיר. אני מרגישה כאן שחקנית בית לכל דבר”.

נהנית לתת מהידע והתשוקה שלה למשחק. דרור מייברג במהלך אימון (צילום: שלי שפית)



העיסוק באימון נותן לך פרספקטיבות נוספות למשחק?
“בהחלט כן. אני מאוד אוהבת את העבודה הזו עם ילדים וילדות, לתת להם כלים וערכים מתאימים להתפתחות בכדורסל. העבודה כמאמנת עזרה לי להוריד מהאמוציות כשחקנית, דברים שרואים מהקווים לא תמיד רואים מתוך המגרש. אני מאמנת קבוצה מאוד מוכשרת של בנות, שרוצות להתצליח ולהתפתח, קבוצה שמסומנת במועדון כקבוצה עם פוטנציאל גבוה לעתי ונהנית מכל רגע”.

לאחרונה הצטרפת לעולם ההוראה. איך החיבור הראשוני שלך?
“כיף גדול. אני מורה לחינוך גופני לבנות תיכון. רואה חשיבות גדולה בעזרה בהקניית מודעות לאורח חיים בריא וזה נותן דרייב מאוד גדול בעבודה”.

את רואה את עצמך חוזרת לגליל באיזשהו שלב?
“הגליל זה בית ובהחלט אני רואה את עצמי חוזרת באיזשהו שלב. מאוד אשמח לעשות את הדברים שאני עושה היום גם בגליל”.

לשחק בליגת העל זו אופציה מבחינתך או שויתרת על החלום?
“זו לא מטרת על עבורי. יש סיטואציה מאוד מצומצמת שאני רואה את עצמי בליגת העל: במידה והפועל גליל עליון או הפועל כפר סבא תשחק בליגה הזו ותציע לי להצטרף לשורותיה. אני לא רואה את העתיד שלי במועדון אחר”.

תבוא עם חיוך והרבה רגש, אך תרצה לחגוג ניצחון בסיום. דרור מייברג בגאווה עם מדי הפועל כפר סבא (צילום: לילך וייס – מדיה איגוד הכדורסל)