כדורסל נשים: בהוד ובהדר

רגע לפני משחק הבית החשוב מול כפר סבא, שמחים לארח לראיון בפינת “ספורטאית השבוע” את הדר רפאל – הגארדית המצוינת של קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון.

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון החלה את עונת 21/22 עם שלושה ניצחונות ליגה ועם העפלה לשלב רבע גמר גביע האיגוד. ביום שלישי הקרוב תארח הקבוצה למפגש צמרת את הפועל כפר הבלתי מנוצחת, בשורותיה משחקת דרור מייברג – בוגרת מחלקת הנערות והנשים של המועדון. בהפועל גליל עליון יש המגדירות את המשחק כסוג של משחק עונה. בקבוצה תקוות רבות לקהל רב שיגיע למשחק ביום שלישי, בשעה 19:30, באולם “דנציגר” בקרית שמונה. הכניסה חופשית ואפילו קלח תירס חם מובטח לקהל האוהדים והאוהדות, כחלק מהסולידריות שמגלים הנהלת הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקניות עם המאבק למען החקלאות הישראלית.

זמן למפגן עוצמה ביציע. אוהדי ואוהדות קבוצת הנשים בפעולה (צילום: שילה צל ציון)



אחת מהשחקניות המרכזיות בפתיחת העונה המוצלחת של הפועל גליל עליון היא הגארדית בת ה-28.5, הדר רפאל, בעלת גובה 1.70. הדר רפאל הצטינה במשחקים האחרונים עם דגש גדול על תרומה נכבדת למשחק ההגנה של הקבוצה. הדר רפאל הגיעה אל הקבוצה אחרי פרק באליצור יבנה מהליגה הלאומית. היא מחלקת את חייה בין הצפון למרכז – מגיעה לימי פעילות מרוכזים בצפון ומשלבת עבודה כרואת חשבון בת”א. הצטיינותה והשתלבותה המוצלחת בקבוצה מעניקים לה את תואר “ספורטאית השבוע” שלנו ומכאן נמשיך לראיון שערכנו עמה.

תרומה משמעותית להצלחת הקבוצה. הדר רפאל (צילום: לילך וייס – מדיה איגוד הכדורסל)



הדר, לא חסרות קבוצות במרכז הארץ, שהיו שמחות שתשחקי אצלן. מה בכל זאת הביא אותך צפונה, למרות אורח החיים העמוס שלך?

“ידעתי את הכיוון של הקבוצה – שיצורפו שחקניות מהשורה הראשונה, ידעתי שזיו ברתנא יאמן – ובעבר כבר דיברנו על כך שאשחק אצלו. קסם לי להתחבר לקבוצה עם קהל ואווירה של ביחד, משהו יוצא דופן שאין במקומות אחרים. החיבור בין הקהילה לקבוצה זה משהו שלא רואים בהרבה מקומות. אז כן, זה לא פשוט לשלב מהכל, אבל כשמגיעים למקום שאוהבים, את מרגישה שכיף ואת נהנית, שהמרקם האנושי כל כך טוב, פחות מרגישים את הנסיעות והעומסים. גם כששיחקתי בעבר בירושלים מאוד נהניתי מאותם דברים ולא חשתי שחיקה”.

מה סיכום הביניים שלך למצבה של הקבוצה?

“סך הכל פתחנו בצורה טובה את העונה.  יש אווירה טובה בקבוצה, אנחנו באות למשחקים עם ביטחון ובצניעות, קיימת עבודה מאוד מקצועית ומושקעת מצד המאמן זיו ברתנא ועוזריו – מעיין דיין ונבו נביזדה, הן ברמת התכנים באימון והן ברמת למידת היריבות. עד כה, לא שיחקנו עם סגל מלא מאחר ויש שחקניות פצועות, שאנחנו מקוות שיחזרו בהקדם לפעילות. מבחינת כושר שאנחנו בכושר טוב, עשינו ניצחונות יפים”.

מרגישה בגהים. ענבר לברון, דבי בלייברג ומיקה ביתן מניפות את הדר רפאל (צילום: לילך וייס – מדיה איגוד הכדורסל)


ציפור קטנה לחשה ברחבי הגליל, שאתן מתאמנות העונה עם מספר גברים שמשלימים לכן סגל לאימונים. איך את רואה את השילוב הזה?


“שילוב מדהים. מדובר בחבר’ה בכושר טוב, שבאים עם רקע של כדורסל. הם באים לעזור ונכנסים לקטעים באימון ע”פ בקשתו של זיו. הם תורמים לנו המון להעלאת רמת האימון, באים לעודד במשחקים, בזכותם לא היה לנו אף עם אימון עם פחות מ-10 אנשים. זה הזמן והמקום להודות להם על תרומתם”.

המשחק מול הפועל כפר סבא מוגדר כסוג של משחק עונה. מה תצטרכו לעשות כדי לנצח?

“אנחנו נכנסות לתקופה של משחקי מפתח, שיעזרו לנו להבין לאן פנינו – הן בליגה והן בגביע. בנוגע לכפר סבא, מדובר בקבוצה מאומנת, יש שם בנות מאוד מוכשרות – ששיחקו יחד בעונה שעברה, כך שמדובר בקבוצה מאוד מחוברת. אנחנו נעשה את ההכנה הכי טובה ונבוא לנצח כמו תמיד. אני סמוכה ובטוחה שזיו ועוזריו יכינו אותנו בצורה הטובה ביותר למשחק, כפי שקרה עד עכשיו”.

מה המטרות שאת מציבה לקבוצה בעונה הזו.

“דאבל זו המטרה. לא פחות מזה. אני לא מסתתרת מאחורי סיסמאות. מאמינה שאנחנו צריכות לכוון הכי גבוה שאפשר”.

צריכות את תמיכת הקהל. שחקניות הפועל גליל עליון והמאמן זיו ברתנא