זעם בהפועל מרום הגליל על המשטרה

להתאמן ללא קהל – כן, לשחק ללא קהל – לא. על הסאגה בין משטרת ישראל להפועל מרום הגליל, בכתבה הבאה.

בתחילת חודש אפריל האחרון שמחה גדולה הייתה במועצה האזורית מרום הגליל. אחרי שנים שבהן קבוצות מחלקת הנוער ובחלק מהזמן קבוצת הבוגרים, שהייתה פעילה בליגה ג’, אירחו את משחקיהן במגרשי בכפרי האזור ובמגרש הסינטטי בקרית שמונה, סוף סוף הגיע האישור המיוחל מכל הגורמים הנוגעים בדבר לפתוח את מגרש הכדורגל בכפר ריחנייה לאימונים ולמשחקים. קבוצות הנוער ונערים ב’ זכו לארח משחקים ללא קהל ובמועדון החליטו לרשום לעונת המשחקים הקרובים קבוצת ליגה נוספת – קבוצת ילדים א’. הגיעה לה עונת הכדורגל הנוכחית ולפתע משטרת ישראל הורתה, שלא לאפשר אירוח משחקים במגרש, מסיבות בטיחותיות הקשורות לגישה למגרש, אך כן ניתן אישור לקיים אימונים במגרש. במרום הגליל ביקשו לאפשר לארח משחקים ללא קהל, אך במשטרה סירבו – וכך מוצאות את עצמן שלוש קבוצות המחלקה מארחות מפתיחת העונה את משחקיהן במגרש הסינטטי בקרית שמונה – דבר שגורם להוצאה כספית נכבדת הקשורה לתשלום על הסעות ועל שכירת המגרש.

חזר לשמש כמגרש הבית של קבוצות הפועל מרום הגליל. המגרש הסינטטי בקרית שמונה (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)



אז מדוע משטרת ישראל, אינה מאפשרת להפועל מרום הגליל לארח משחקים? הנה לכם תגובותה: “המגרש בריחניה אינו עומד בתקנים המחייבים את מנהלי המגרש לשם קבלת אישור אירוח קהל. בשנה שעברה, היות והייתה זו שנת קורונה ולא היה אפשר לארח קבלה כחלק מתקנות קורונה , ולפנים משורת הדין, ניתן אישור למרות הפערים. מדובר בפלח קטעים בטיחותיים חמורים שמסכנים את שלומו של הציבור. הרשות התחייבה לסדר את הליקויים החמורים במהלך השנה כך שהמגרש יהיה מוכן לאישור לפני עונת המשחקים הנוכחית. משלא תוקנו הליקויים, המגרש לא אושר.  משטרת ישראל שבה ומדגישה, מטרת תקנות הבטיחות זה לשמור על שלומו של הציבור. בסדרת פתחי יציאה בחירום והתקנת מצלמות הן דרישת סף להכנסת קבל למגרש ועל כן עשה דרש יעמוד בדרישות הבטיחות – יינתן לו אישור להכנסת קהל.

מגרש הכדורגל בריחנייה



גיא ארביב, מנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית מרום הגליל, מודע לדברים, אך לא מבין מדוע המגרש אינו מאושר למשחקים:  “הסירוב של המשטרה לאפשר לנו לארח משחקים הוא לא ענייני. כתבתי להם מפורשות במכתב רשמי, שאנחנו מבקשים אישור לארח משחקי ללא קהל, כמו בעונה שעברה. כמו שבאימונים שקבוצוות שלנו מקיימות אין קהל, כך אפשר להתנהל גם במשחקים. אחרי הכל, לא מדובר כאן במשחקי בוגרים הנערכים לעיני מאות או אלפי צופים. המשטרה מצפה שבשלושה חודשים נעשה עבודות בעלות של למעלה מ-350 אלף שקלים? אנחנו השגנו תקציב לשיפוץ הנדרש, אנחנו לא מתנערים מהאחריות שלנו. אנחנו נצא למכרז ונסדיר את העניין, אבל עד אז, תנו לנו לשחק. את קבוצת הבוגרים שלנו סגרנו לפני שלוש שנים במהלך עונה, בגלל שמאסנו בכל המורכבויות הלוגיסטיות והעלויות הכספיות הנכבדות הכרוכות באירוח משחקים במגרשים מחוץ לשטחי המועצה. עד שכבר יש לנו מגרש, זה הגיוני שיכבידו עלינו, מועצה אזורית לא עשירה עם דירוג סוציו אקונומי נמוך, עם הוצאות של עשרות אלפי שקלים בשנה? אני קורא למשטרה להתעשת ולהקל עלינו”.

מקווים לחזור למגרש בריחנייה. קבוצת ילדים א’ לצידו של גיא ארביב (משמאל) והמאמן אליאב מלכה (מימין)