יש ברכה בעשייה

פרס חינוך לבית הספר אורט דנציגר בקרית שמונה. עופר זפרני חולק את הקרדיט עם גורמים רבים.

בסופ”ש האחרון התבשר מנהל בית הספר אורט דנציגר עופר זפרני כי בית הספר דנציגר זכה בפרס החינוך מטעם העמותה הפדגוגית של ארגון המורים לשנת תש”ף-תשפ”א. הפרס מוענק על שתי שנות לימודים, במיקוד בתרומה פרו חברתית ייחודית לתקופת הקורונה.

“זו הייתה תקופה מאתגרת באופן ייחודי למערכת החינוך, כשצוותי ההוראה והחינוך נאלצו לפתח מתודות חדשות להוראה מרחוק, לתת מענה מותאם לקשיים של תלמידים והתייחסות לסוגיות ובעיות חברתיות וקהילתיות שנוצרו בעטייה של המגפה”, כתבה ד”ר יעל ברנהולץ יו”ר ועדת הפרס.

עוד הוסיפה ד”ר ברנהולץ: “ועדת הפרס מצאה את בית ספרכם ראוי לפרס המצוינות החברתית על יוזמתכם הייחודית במתן מענה לא שגרתי לצרכים שזיהיתם בבית הספר ובקהילה, בצד התאמות שפיתחתם ליוזמות מסורתיות של בית הספר למען החברה והקהילה, בתקופה מאתגרת זו”.

ל”נבחרת הפרס” הגיעו השנה 13 בתי ספר על יסודיים מרחבי הארץ. ועדת הפרס מצאה כי הם ראויים לפרס בתחום זה במידה שווה, וכך גם השנה לא יוענקו פרסים מדורגים. העמותה הפדגוגית של ארגון המורים הרחיבה את מענקי הפרס, וכל בתי הספר שנבחרו יקבלו מענק שווה, ובצידו יוענקו לבתי הספר הזוכים גביעי מצוינות חברתית, חוברת הפרס ותעודות הערכה.

משמחים את הקהילה. תלמידי דנציגר בחג הפורים


טקס חנוכת מרכז המוסיקה ע”ש כרמלה סלמה

כאמור הפרס ניתן לבית הספר על יזמות חינוכית ופעילות ערכית יוצאת דופן בשנת הקורונה. בין השאר נכתב בנימוקי הפרס, כי בית הספר הצליח ליישם מציאות חברתית המשלימה את החסר – בהקמת חדר מוסיקה ואולפן הקלטות, בהובלת הדסטארט להקמת מועדון תלמידים על ידי מועצת תלמידים, הובלת יוזמה של תלמידים בסיירת “שומרי מסך” שהגבירה נוכחות תלמידים ברשת המשמשים כתובת לדיווח על פגיעות ברשת החברתית, מיזם “בונים קריה” – בו תלמידי בית הספר יצאו לשפץ בתי קשישים עריריים בזמן קורונה, הדלקת נרות עם קשישים – כ-40 צוותים של תלמידים מורים וש”ש, בנייה של ספסלים קהילתיים ברחבי העיר, ועשרות מיזמי התנדבות בקהילה. על כל אלה זוכה בית הספר בהוקרה ובקבלת פרס החינוך הארצי ובגביע המצוינות החברתית.

מנהל בית הספר עופר זפרני: “אני מבקש להודות לשותפים היקרים שלנו – לעיריית קריית שמונה, לראש העיר ואגף החינוך, על רוח גבית ואמונה בדרכנו, וחיבורים משמעותיים לקהילה. לרשת אורט ולמחלקת ‘אור טוב’ שמאפשרת לנו פלטפורמות לעשייה ולחשיפת התלמידים להרבה מאוד אור של נתינה ומעורבות. למחוז צפון במשרד החינוך, למנהלת המחוז, למפקחת, למנהל חברה ונוער המקפידים לשלב ולאפשר לנו לפעול למען הגברת המודעות והעשייה החינוכית חברתית וכמובן תודה ענקית לצוות החינוכי של משפחת אורט דנציגר העושים ימים כלילות כדי להפוך את בית ספר, לבית חם עבור ילדי קריית שמונה”.

מוביל להישגים. עופר זפרני לצידה של שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון