מסיירים בהרים ומצדיעים לתא”ל נביה מרעי

סיור מלא במשמעות סביבתית ומורשת קרב ערכו תלמידי מגמת גאוגרפיה בכתה י”ב בתיכון עמק החולה.

במסגרת לימודיהם במגמת גיאוגרפיה יצאו תלמידי כתה י”ב בתיכון עמק החולה  לסיור לימודי.

בלימודי הגיאוגרפיה עוסקים ומשלבים נושאים רבים ומגוונים, החל מתחומים פיסיים ומדעיים וכלה בתחומים העוסקים בגיאוגרפיה האנושית ובהשפעתן של תופעות שונות על האדם והסביבה , כמו גם על יחסי הגומלין שבין האדם וסביבתו.

הסיור החל בהר מירון, שם עסקנו בנושאים הקשורים למבנה הארץ ונופיה, משם המשכנו לכפר הדרוזי חורפיש. בחורפיש ביקרנו באתר ההנצחה לזכרו של תת אלוף נביה מרעי ז”ל (ביקור שכבר הפך למסורת  בביה”ס), חלל צה”ל ובן הכפר חורפיש, שנפל ב- 1996 בגיל 42 ברצועת עזה וכן באתר נבי סבלאן.

הנוף הנשקף מהר מירון



דרך סיפורו של נביה מרעי ושל העדה הדרוזית, נחשפו התלמידים והמורים למורכבויות הזהות ולמתחים הקשורים בהשתלבות בני העדה בחברה הישראלית ולברית האחים בין שני העמים.

החיבור בין העיסוק בנופי הארץ, כפי שבא לידי ביטוי בהר מירון בו ביקרו ובין הפסיפס האנושי המרכיב את ארצנו, היוצר שילוב מרתק, חינוכי וחשוב לעיצוב דמותם של בוגרי בית הספר והשתלבותם בחברה הישראלית.

המורה מאור הורביץ שיתף בתחושותיו: “עבורי באופן אישי כמורה לגיאוגרפיה ההזדמנות לקחת את תלמידי בית הספר, לטייל איתם ולהכיר את הארץ דרך הרגליים, לפגוש אנשי שיח וקבוצות אוכלוסיה שונות, שהתלמידים אינם רגילים לפגוש הוא אמצעי נפלא לבניית זהות וערכים בקרב התלמידים. זוהי זכות גדולה ואני רואה חשיבות רבה בהמשכת מסורת זו של בית ספרנו”.

ההרצאה על מורשתו של תא”ל נביה מרעי ז”ל