שני צבעוני, ראשון רגשני

הניצחונות של גליל עליון וחולון, הדריכות למשחק מול הגלבוע, אורי שמיר בטור מלא באמוציות.

אני אוהד כדורסל כבר למעלה מ-30 שנים. לאורך השנים היו עליות וירידות ברמת העניין והמעורבות והעניין שלי. כדורגל תמיד היה הפייבוריט שלי, אבל בשנים האחרונות, כמי שקצה נפשו בעומס הטקטיקות והרובוטיות שהכדורגל מייצר כתוצאה מעודף מדע וטכנולוגיה, המניות של הכדורסל בנסיקה מתמדת. מדוע? כי המשחק הרבה יותר מהיר, אין מקום לבזבוזי זמן, להעיף כדורים ולשחק לרוחב לא משרת שום מטרה ומעל הכל – העובדה שמעט מאוד משחקים מוכרעים הרבה לפני סיומם. ביום שני בערב רמת החיבור והאהבה שלי לכדורסל התעצמה, הרבה בזכות “האחת והיחידה” מחולון ו”הפילגש” מהגליל, שאותה אני מסקר כבר 11 שנה וכל עוד היא לא מתחרה באופן ישיר על אותו מגרש עם הפועל חולון, אני רוצה בהצלחתה. כל אחת מהקבוצות זכתה בניצחון הירואי על שתי התל אביביות ועשו לי לא רק את הערב, אלא את השבוע.

גם עם יוגב אוחיון הספקתי לחגוג ניצחון, לפני הקורונה



לנחס ולשמוח

את המחצית הראשונה של משחקה של הפועל חולון מול מכבי ת”א ואת המחצית השניה של המשחק בין הפועל גליל עליון להפועל ת”א, ראיתי במקביל בשני מסכים (לא מוכן להתכוונן לתנאי התו הירוק) . מסך הטלויזיה בחר חולון, מסך המחשב בחר גליל. בהפסקת המחצית  בחרתי שוב לעבור לערוץ 58 ולצפות בהפועל גליל עליון. דקה וחצי לסיום, 90:83 להפועל ת”א. בדיוק מחצית בחולון. זמן טוב להתחיל לכתוב כתבת סיקור על משחקה של הפועל גליל עליון. כשאתה נולד וגדל כאוהד הפועל חולון אתה לא באמת יכול להימלט מאמונות טפלות וטקסים. הגעתי למקלדת והחלטתי לכתוב את הפתיח של הכתבה עם כותרת ופיסקאות המבשרות של הפסד גלילי באולם “הדרייב אין”. המטרה – לנחס את הפועל ת”א. במידה ואצליח – אחגוג. במידה ולא – אחסוך לעצמי עבודה. דיל משתלם.

ניחוס נולד. הטקסט המנחס


בעודי מתחיל לכתוב, שלשה של אייק איירבו הקטינה את היתרון של הפועל ת”א ל-4. אני מתחיל כבר להרגיש שאני משפיע, אבל אז הפועל ת”א עולה ל- 86:93 ויש עוד פחות מדקה עד לסיום. מה הסיכוי שגליל עליון תנצח? ממשיך לכתוב ושומע את הטלויזיה מנקרת לי באוזן ומבשרת על כרסום ביתרון של הפועל ת”א. ואז מגיעות להן 16 השניות האחרונות. כמו תסריט הוליוודי, פתאום הפועל ת”א שוגה בהוצאת כדור חוץ, איירבו חוטף ושולח ללואיס – שקולע שלשה ועושה מהפך. ג’ייקובן בראון יוצא להתקפה קולע שלשה ולוקח לגליל עליון את היתרון. גליל יוצאת להתקפה אחרונה, מינוס 2, מה הסיכוי שעוד שלשה תיכנס ותעשה מהפך? מסתבר שגבוה. אפילו גבוה מאוד. איירבו תוקע צ’אקה להפועל ת”א – ואני קופץ על המקלדת מרוב אושר, מרגיש מכשף. רואה הילוכים חוזרים פעם אחר פעם, כדי להשתכנע שאכן היו דברים מעולם ומבין שכן, זה באמת קרה. 16 נקודות בפחות מנקודה ורבע, זה מזכיר קצב קליעה במכונת הכדורסל באזורים של משחקי הוידאו בקניונים, לא במשחק כדורסל בליגה מקצוענית. מסתבר שלפעמים המציאות מציתה את הדימיון… את שאגות השמחה שלי יכלו לשמוע גם מרחוק.

הכניסו לסרטים את באי “הדרייב אין”. שחקני הפועל גליל עליון חוגגים את הניצחון (צילום: גיל נוימן)



זה לא נגמר – עד שזה נגמר

המחצית השניה בחולון יצאה לדרך עם יתרון קל לזכות חולוניה. החלטתי על שביתת כתיבה עד לסיום המשחק. לאורך כל המחצית השניה חולוניה צעדה ביתרון, אני כבר מתכנן את ההסתערות שלי על המקלדת בסיום המשחק שמח ומאושר, אך נזכר במה שראיתי בדקות האחרונות מהמשחק של הגליל בדרייב אין ומבין שכמו שיואב יצחק שר, גם במקרה הזה – “עוד ארוכה הדרך אל האושר, רצופה היא מכשולים רבים”… כשאתה עוסק בכתיבה האנרגיה ומצב הרוח הם שחקני מפתח בחדוות העשייה. החשש הזה, שהפסד חולוני יגרום לי להגיע למקלדת מאוכזב ומתוסכל ובכך תיפגע חדוות סיקור המשחק של הגליל קיננה בי כל המחצית השניה. סוף טוב – הכל טוב. חולוניה ניצחה את מכבי, גליל ניצחה את הפועל. אפשר להסתער על המקלדת עם אושר צרוף. גם הפעם את שאגות השמחה אפשר היה לשמוע למרחקים.

ריגשו בענק. שחקני הפועל חולון לאחר המשחק מול מכבי ת”א (צילום: עודד קרני – אתר מנהלת הליגה)




עצה ידידותית: תהנו מהרגע, שמרו על פרופורציות

ההצלחה הגדולה של הפועל גליל עליון מפתיעה רבים – וגם אותי. מודה אני, שאחרי השבוע הראשון של המשחקים – שכלל הפסד להפועל ירושלים וניצחון במשחק ירוד ברמתו מול פ.צ בלקן חששתי שהקבוצה תמצא את עצמה בסיטואציה לא נעימה בעונה הזו. מבין גדול בכדורסל אף פעם לא הייתי – ואני שמח לעת עתה לאכול את הכובע ואשמח להמשיך לאכול אותו. עד כה, זה נראה שלהוציא את הדקה ורבע מהמשחק האחרון, הפועל גליל עליון היא לא קבוצה וירטואוזית – אלא קבוצה ששילוב של מוטיבציה גבוהה, יעילות ומודעות גבוהה ליתרונות ולחסרונות של כל שחקן, בתוספת לעובדה שהקבוצה לא מוכרת למאמני הליגה, כל אלה בתוספת לעבודה המצוינת של הצוות המקצועי והתמיכה של אוהדי הקבוצה (שיכולה וצריכה להיות הרבה יותר קולנית ועוצמתית) מביאים את הקבוצה להצלחה הגדולה.

צריך ליהנות מהרגע ולהתרפק עליו, במיוחד לאחר כל כך הרבה שנים מחוץ לליגת העל – אבל אסור בתכלית האיסור להיכנס לאופוריה או שאננות. גם לא להיחפז לציפיות מופרזות. הליגה מאוד שווינית ברמתה, הפועל גליל עליון תילקח במשחקים הקרובים בצורה הרבה יותר קשוחה ע”י היריבות וכמו שעונת כדורסל מתנהלת, גם ירידה בכושר של שחקנים, חיסורים בגין פציעות, חילופי שחקנים בקבוצות – כל אלה ישפיעו גם על התפוקה של הפועל גליל עליון בתקופות מסוימות. הקבוצה לא תסיים את הליגה הסדירה עם הפסד אחד. הפועל גליל עליון צריכה להסתכל לעת עתה על המשחק הקרוב ולאסוף כמה שיותר ניצחונות, כדי שבסיום הליגה הסדירה היא תמצא עצמה בפלייאוף העליון.

המשכיות – מילת המפתח. הספסל הגלילי תומך (צילום: גיל נוימן)



גלבוע מגיעה, נא להתנהג בהתאם

הפועל גלבוע תגיע ביום ראשון למשחק דרבי צפוני. באופן טבעי הרבה אוהדים של הפועל גליל עליון כעסו בזמנו על חיים אוחיון ז”ל, שהעביר את הזכות לשחק בליגת העל לקבוצה מהגלבוע. הרבה אוהדים כעסו על שימוש של המועדון מהגלבוע בפרסומים שונים, שניכסו לה על הנייר את הזכיות בתארים של הפועל גליל עליון משנות ה-90 והעובדה שרבים מאנשי התקשורת, אנשי המקצוע ואוהדי הכדורסל כינו לאורך השנים את הקבוצה מהגלבוע “גליל” – שם שהיה בטאבו על הפועל גליל עליון, בהחלט כל אלה יצרו אצל הרבה אוהדים בגליל העליון מצבורים של זעם. בעונה שעברה רבים מאוהדי הגליל מצאו את עצמם באופן פרודקסלי אוהדים של הגלבוע בליגת העל, מרגע שאבישי גורדון מונה למאמן הגלבוע. אבישי חזר הביתה, גליל עליון חזרה למקומה הטבעי ועכשיו נשאר להוכיח מי מספר 1 על המגרש – ולא בספרי ההיסטוריה.

כ-150 אוהדים צפויים ללוות את הגלבוע למשחק. רבים מהם יהיו אקטיביים. הם יעודדו, הם ישרקו בוז ויעשו כל מה שהם יכולים לדחוף את הקבוצה. האווירה באולם “הפיס” בכפר בלום במשחקים האחרונים הייתה רחוקה מלהזכיר את הימים הרועשים והגועשים משנות ה-90. הפעם צריך הרבה יותר ממחיאות כפיים מכובדת. חלילה לא אלימות וללא נאצות !!! אבל כן לשיר, כן לקפוץ, כן להרעיש בשריקות, זמבורות ותופים, לעודד – ולא רק את הקבוצה, אלא גם לקרוא בשמות השחקנים. גלבוע קבוצה מוכשרת וחזקה, היא תגיעה צפונה כדי לנצח ולא לביקור נימוסין. זה עשוי להיות צמוד. כדי שזה יסתיים בהפי אנד הקהל צריך להיות השחקן השישי של הקבוצה. עד כה, הפועל גליל עליון לא הצליחה לנצח ביום ראשון בעונה הזו. אם אתם רוצים לשנות את הסטטיסטיקה, האנרגיות והכח. 

הפעם מותר להרעיש ומדי פעם להסתיר. אוהדי הפועל גליל עליון במפגן עוצמה (צילום: פושקו)