המשימה הלאומית של אור שוורץ

מאמן הכושר הראש פינאי מונה למאמן הכושר של נבחרת הנשים של ישראל, שתחל היום את דרכה במוקדמות היורובאסקט.

אור שוורץ, ממאמני הכושר הבכירים בכדורסל הישראלי, שסיים בקיץ האחרון פרק של 7 עונות מוצלחות בקבוצת הבוגרים ובמחלקת הנוער של הפועל גליל עליון, חוזר לסגל האימון של נבחרות ישראל. שוורץ אימן בעבר בנבחרות הצעירות של ישראל וכן בקבוצות בוגרים רבות בליגת העל ובהן: מכבי ת”א, עירוני נהריה ובני השרון והפועל גלבוע גליל. המאמן בן ה-44 מראש פינה, שנושא בתפקיד בכיר במערך הבניה הגופנית של ארגון “שחקן אמיתי” ומשמש גם כמאמן כושר אישי לספורטאים בענפי הכדור, הצטרף בשבוע שעבר למערך הכושר הגופני של נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל – שתארח לפנות ערב את נבחרת לטביה (18:00, אולם “קבוצת שלמה” בת”א) למשחק ראשון במסגרת מוקדמות יורו באסקט 2023.

תמונת ניצחון. אור שוורץ עם צלחת האליפות של הפועל גליל עליון (צילום: גיל נוימן)



אור שוורץ מסביר מה מביא אותו לנבחרת הנשים: “לאחר שמינו את שרון דרוקר למאמן הנבחרת הבוגרת לנשים, החיבור אליו היה טבעי. עבדתי עם שרון בנבחרת העתודה כמה שנים, במהלכן העלנו את הנבחרת מדרג ב’ לדרג א’ .שרון הביא אותי איתו לגליל גלבוע  והרצון היה להמשיך איתו גם בירושלים. בשבילי זאת חוויה מקצועית אדירה ואני שמח שאני יכול לתרום מהידע והנסיון שלי על מנת לקדם את הכדורסל נשים. יש לנו צוות מקצועי ומחוייב שכייף לגדול להיות במחיצתו”.

אור שוורץ כבר דרוך לאתגר: “איגוד הכדורסל לקח החלטה אסטרטגית לארח את אליפות אירופה בכדורסל לנשים. האיגוד רואה בזה משימה לאומית ועושה הכל על מנת לייצג את המדינה בכבוד הן מבחינת תנאי אימון הצוות המקצועי המעטפת והדרישות המקצועיות. אנחנו מתאמנים בהיכלי הכדורסל המרכזיים של ת”א. לנבחרת יש מספר משימות בדרך לאליפות אירופה: יום חמישי הקרוב משחק נגד לטביה, בנובמבר הבא שני משחקים במוקדמות האליפות ואז בקיץ 23 אליפות אירופה בתל אביב. כרגע המשימה הראשונה זה המשחק נגד לטביה ולאחר מכאן להתחיל לבנות הרגלי עבודה וליצור מעטפת מקצועית וגופנית על מנת שנצליח לקדם את כדורסל הנשים לרמות הגבוהות שם מקומנו”.

צוות האתר מאחל לנבחרת הנשים ולצוות המקצועי בהצלחה. לראיון שערכנו לפני כחודש וחצי עם אור שוורץ, בפינת “מאמן החודשהקליקו כאן   

משימה לאומית. אור שוורץ (שני מימין בשורה העליונה), סגל נבחרת הנשים והצוות העוטף את הנבחרת (צילום: מדיה איגוד הכדורסל)