כדורסל נשים: גלבוע מגיעה. גם התירס

הפועל גליל עליון תארח הערב את הגלבוע. תירס יחולק חינם לקהל. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק, בכתבה הבאה.

שבוע הגלבוע בגזרת קבוצות הדגל של הפועל גליל עליון יוצא לדרך. חמישה ימים לפני שקבוצת הגברים תארח את הקבוצה מהגלבוע למשחק ליגה, תארח הערב קבוצת הנשים את הפועל גלבוע מעיינות, בשעה 20:30, באולם “דנציגר” בקרית שמונה. הכניסה חופשית ומותרת לבעלי תו ירוק בלבד. במהלך המחצית יחולק תירס חם לקהל וזו הסיבה ע”פ הנהלת הקבוצה: “התירסים בחינם, עד גמר המלאי, ויש אחלה מלאי!  קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון מעודדות חקלאות ישראלית. יש מי שנוטים לזלזל בחשיבות החקלאות הישראלית, וזאת טעות, בשעת משבר או מלחמה שלא נדע, כאשר השמים יסגרו ליבוא ממדינות אחרות, כוחנו כמדינה יהיה גם ביכולת של החקלאות שלנו לספק אוכל לתושבי המדינה.מי שחוסך היום בקטנה ומייבש היום את החקלאות ישלם מחיר יקר בשעת משבר”.

תירס גלילי, יש עליו בעולם? (צילום: החברה לפיתוח הגליל)



שבוע לאחר הניצחון בגביע האיגוד תתייצב הפועל גליל עליון למשחק הערב עם מאזן של ניצחון אחד והפסד אחד בליגה. הקבוצה האורחת הספיקה לשחק שלושה משחקי ליגה – בשניים מהם היא ניצחה. עם הקבוצה מהגלבוע יגיעו שתי שחקניות ששיחקו בעבר בגליל, נועה רודה – בת קיבוץ דפנה ובוגרת מחלקת הנערות וקבוצת הנשים, שיר רביב – ששיחקה משך שתי עונות בגליל ועברה בקיץ האחרון לגלבוע.

בגזרת הפועל גליל עליון הקבוצה תתייצב למשחק ללא שני לוי, שטרם החלימה מפציעה. זיו ברתנא, מאמן הגליל, מוצא שביעות רצון ממצבה של הקבוצה: “היה לנו שבוע טוב מבחינת אימונים. אנחנו כבר עם סגל כמעט מלא, התאמנו חזק, ומבחינתנו זה נהדר. עם זאת, לכל משחק חיים משלו, ואימונים טובים הם לא בהכרח סימן לביצוע טוב ומדוייק במשחק. אני מקווה ומאמין שכן נצליח ליישם את הדברים שעבדנו עליהם כבר במשחק הקרוב, כי זה משחק חשוב וגדול מבחינתנו”.

מקוות לחייך גם לאחר המשחק. שחקניות הפועל גליל עליון לאחר משחק הליגה מול הפועל כאוכב (צילום: גיל נוימן)



זיו ברתנא למד את היריבה וצופה משחק מאוד מאתגר: “מצפה לנו משחק מול קבוצה מצויינת שעשתה תוצאות טובות. הן אתלטיות והן משחקות באינטנסיביות גבוהה מאוד, עם לחץ על כל המגרש, משחק מהיר בהתקפה ויכולת מצויינת ברבאונד ההתקפה. יש להן רכזת מצויינת, מספר 6, אליס חתוקאי, כשרונית מאוד עם יכולות אתלטיות מעולות, יש לה חדירה לשני הצדדים וקליעה טובה, גם מספר 23, מורג’אן סעדה, היא שחקנית מאוד אתלטית שנצטרך למצוא את הדרך לעקב אותה. אין ספק שהולך להתפתח משחק מהיר. הן אוהבות ללחוץ גבוה ולרוץ, זאת השיטה שלהן, אנחנו גם ננסה לייצר משחק מהיר, כי אני מאמין בזה כשיטה. מצד שני יש לנו לאן ללכת ואיך לייצר נקודות גם במשחק יותר סטטי, ובמקומות מסוימים, בהרכבים מסוימים שלנו, נכון גם לקצב קצת שונה. הקבוצה שלנו באה לכל משחק כדי לנצח, תמיכת הקהל חשובה לעזרה להשגת המטרה”.

מוכנות למשימה. שחקניות הפועל גליל עליון והמאמן זיו ברתנא (צילום: גיל נוימן)