כדורגל: ירדו על ארבע למרגלות הכרמל

עירוני קרית שמונה הובסה 4:0 ללא תנאי ע”י מכבי חיפה, אלופת המדינה.

*. כל התמונות צולמו ע”י פושקו

ערב עגום מאוד לעירוני קרית שמונה. לא הרבה אנשים האמינו וציפו שהקבוצה הצפונית ביותר בליגת העל תחזור עם נקודות ממשחק החוץ מול האלופה, מכבי חיפה, אך היו לא מעטים שכן האמינו שהקבוצה לפחות תיתן פייט ולא תיכנע בקלות. לצערם של כל אלה, קרית שמונה נראתה היום רע, כנועה, חסרת אמונה ובעיקר אובדת עצות, משחק שבו היא בעטה פעמיים בלבד למסגרת השער החיפאי – וגם זה לא היה עד כדי כך מאיים, וגם זה הגיע מרגלי שחקנים דפנסיביים (נדב נידם וזיו מורגן). יכול להיות שעם הקשר סמואל בראון ושחקן הכנף מוחמד שאקר הפצוע, זה היה אחרת, אבל לא ברמה שהייתה מערערת את פערי האיכויות העצומים בין הקבוצות.

הקבוצה של ברק בכר וגיא צרפתי לא עשתה הנחות לקבוצה של עמיר נוסבאום, חברם משכבר הימים של בכר וצרפתי מהימים כשחקנים בקרית שמונה, ופשוט יצרה משחק במעמד צד אחד. כבר בדקה ה-16 מסירה של דולב חזיזה מצאה את דין דו ברחבת קרית שמונה, דוד הקדים את מורגן ובעט לרשת והעלה את חיפה ליתרון 0:1. החיפאים המשיכו במגמה ההתקפית והכפילו את יתרונם בדקה ה-43, כאשר מסירה של עומר אצילי עם הראש חתכה את הגנת קרית שמונה והותירה את מוחמד אבו פאני במצב קורץ בתוך הרחבה, וזה בעט לרשת של קרית שמונה וקבע את תוצאת המחצית הראשונה – 0:2 לזכות מכבי חיפה.

חזר לעמדה הטבעית שלו, אך חסרונו הורגש בעמדת המגן השמאלי. זיו מורגן



קצב המשחק מעט נרגע בחלק הראשון של המחצית הראשונה, אך בדקה ה-65 צ’רון שרי הרשים בבעיטה עוצמתית מחוץ לרחבה, שהכניעה את ברטקוש והעניקה לחיפה יתרון 0:3. החיפאים שמרו על תיאבון התקפי ובדקה ה-90 המגן הצעיר רועי אלימלך, שעלה להופעת בכורה 12 דקות קודם, סיפק מסירה מוצלחת לעומר אצילי, שבעט מתוך הרחבה לרשת של ברטקוש וקבע את תוצאת המשחק – ניצחון 0:4 לזכות מכבי חיפה.

בכתבת הפרומו שעלתה הבוקר לפני המשחק, המליץ כותב שורות אלה לצוות המקצועי של קרית שמונה לעלות עם חמישה קשרים, כדי לנסות ולהגביר את הפייט במרכז המגרש. קרית שמונה עלתה למשחק היום עם שלושה בלמים, כאשר זיו מורגן הוסט מעמדת המגן השמאלי לעמדה הטבעית שלו – עמדת הבלם, גיא מזרחי – מגן ימני מטבעו, מצא עצמו בעמדת המגן השמאלי. הציוות הזה היה נראה רע וחסר תיאום. עירוני קרית שמונה יוצאת לפגרה של כשלושה שבועות עם הרבה חומר למחשבה והרבה מקום לדאגה עם ירידתה למקום האחרון בטבלה. הצוות המקצועי הוא לא הבעיה של הקבוצה, כמו סגל השחקנים הירוד עד מאוד ברמתו.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דזוג’אס ברטקוש, עלא ג’עפר (ניר דרורי – 91), סטפן אקה, עאיד חבשי, זיו מורגן, גיא מזרחי, נדב נידם, ידין לוגסי (אדריאן רוצ’ט – 72), רועי קהת (אריאל שרצקי – 87), מורגן פרייר (גיא בן לולו – 72) ואיתמר שבירו (שלו דסטה – 87).

משחק עם הגנה רעועה. דז’וגאס ברטקוש