כפר נחום וסובב כנרת מחכים לכם

עם בואו של הסתיו הנה לכם המלצה חמה לטיול בסביבת הכנרת.

*. כל התמונות צולמו ע”י רשות הכנרת

הכנרת מלאה ומזג האוויר הסתווי מתאים ונוח לטיול רגלי. איגוד ערים כינרת ורשות הכנרת ממליצים על אפשרויות טיול סביב האגם הלאומי, מהן תוכלו להתרשם לכתבה זו.

טיול רגלי מגשר אריק לכפר נחום

הטיול עובר בין חורשות אקליפטוסים ועצי זית, ערוצי נחלי ומבני אבן עתיקים מהתקופה העותומאנית. לאורכו של השביל נהנים מפינות חמד מוצלות ושקטות בחיק הטבע ומיופייה של הכינרת המלאה.

איך מגיעים: מתחילים את הטיול בכביש 87, כביש צפון הכינרת. לבאים מכיוון מערב, פונים לפני גשר אריק דרומה לשפך הירדן, מחנים את הרכב בין האקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שייט הקיאקים אבוקייאק. יש צורך ברכב נוסף שיחכה בסוף המסלול בגן לאומי כפר נחום.

תיאור המסלול: מחורשת האקליפטוס שעל הירדן צועדים מערבה בשביל סלול היטב, בתחילה על שפת הירדן ובהמשך על שפת הכנרת. הולכים מערבה כשמשמאל נופי הכנרת. כעבור כ-2 ק”מ מבחינים בערוץ נחל אור, הזורם כל השנה בזכות מעיין עין עייש, הנובע בין כביש 87 לכינרת ובסמוך מגלים את אתר תל עייש, ישוב קדום מתקופת הברזל ועד התקופה העותומאנית. לאורך השביל עוברים דרך חוף “מפרץ אמנון” היפיפה וחוף ספירית. לאחר כחצי קילומטר חוצים את נחל כורזים בשביל צר ומסיימים את המסלול בגן לאומי כפר נחום.

אורך המסלול: כ- 4.5 ק”מ. למעוניינים במסלול קצר של 2 ק”מ, ניתן להגיע עד לעיינות עייש ולהחנות את הרכב הנוסף בחוף מפרץ אמנון.

רמת קושי: קלה

מטיילים בשביל סובב כנרת מגשר אריק לכפר נחום



מטיילים בסובב כנרת

‘שביל סובב כנרת’, הינו אחד מהפרויקטים המרכזיים של איגוד ערים כינרת ורשות הכנרת, המאפשר מעבר חופשי לחופי הכנרת באמצעות שביל טיילות, נוח ונגיש, המקיף את הכנרת. השביל הוסדר והוכשר לטיולים רגליים בעזרת מתנדבים וקבוצות נוער מבתי ספר מכל רחבי הארץ שנרתמו לעשייה, אימצו מקטעים שונים לאורך השביל, פרצו וניקו את התוואי, הציבו ספסלים בפינות החמד, התקינו תיבות קינון מסודרות לציפורים, נקודות תצפית ועוד.

עד כה ניתן לצעוד בכ- 85% מהשביל שחובק את הכינרת לאורך כ- 60 קילומטרים. באיגוד ערים כנרת ממשיכים לפעול לפריצת מקטעים נוספים שישלימו את אורך השביל ל- 65 קילומטרים סביב האגם הלאומי. קבוצות מתנדבים ובתי ספר מוזמנים לקחת חלק בפרויקט החשוב.

שביל סובב כנרת בכפר נחום
תצפית מחצי האי במקטע סובב כנרת מכפר נחום