שחקן החיזוק של הנבחרת

“ספורטאי החודש” שלנו בענף הקראטה הוא גיא בר סיני ממטולה, שאחרי חמש שנים של אימונים אישיים עבר לנבחרת העילית של “האקדמיה לקראטה”.

“האקדמיה לקראטה” בקיבוץ דפנה, בניהולה המקצועי של מורן קויפמן, ממשיכה לספק לנו סיפורי הצלחה ייחודים. את הזרקור היום אנו מפנים לעברו של גיא בר סיני, בן 17.5 ממטולה, תלמיד כתה י”ב במגמת מדעי המחשב ופיזיקה בתיכון “הר וגיא”. משך חמש שנים גיא בר סיני התאמן באופן אישי עם מורן קויפמן, בחודש שעבר עשה מעבר חד לאימונים קבוצתיים בנבחרת העילית של “האקדמיה לקראטה” – והוא משתלב בה בהצלחה גדולה, סיבה מצוינת להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש”.

מורן קויפמן משתפת אותנו בדרך שעשה לאורך השנים גיא בר סיני, מחניך מתחיל לחניך שבקיץ הקרוב יתמודד במבחן על חגורה שחורה דאן 1 – דרגה יוקרתית בסולם החגורות: “גיא התחיל את דרכו איתי, כשעלה לכתה ז’. התאמנו פעם בשבוע למשך 60 דקות. כשגיא עלה לכתה י”ב, בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, הסברתי לו שהוא צריך לעלות להתאמן עם קבוצה, להתחרות בקרבות מול נערים ונערות בגילו, כדי להגיע לחגורה שחורה. גיא עושה חיל בקבוצה כבר חודש. הוא בחור יקר, מוכשר, נחבא אל הכלים, רגיש ועדין, אבל בקראטה הוא חזק מאוד. מים שקטים חודרים עמוק, עליו נאמר. גיא נער מאוד חכם, אינטלגנט, ביישן מאוד. זכיתי והתברכתי לעבוד איתו. אני מאחלת לנו עונה מוצלחת ושיעבור בקיץ בהצלחה את מבחן חגורת דאן 1. שימשיך לעשות מה שטוב ונכון לו. אוהבת ומעריכה אותו מאוד”. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם גיא בר סיני.

מעבר חד מאימונים אישיים לאימונים קבוצתיים. גיא בר סיני בקרב עם שירה פורת. מורן קויפמן משקיפה



גיא, כל כך הרבה ענפי ספורט לילדים ונוער יש בגליל העליון, מה הביא אותך לקראטה?

“זו הייתה יוזמה של אבא שלי. בצעירותו הוא עסק בקיקבוקסינג והוא רצה שאעסוק באומנות לחימה, כדי להעלות את הביטחון העצמי שלי. כמה ימים לפני שהתחלתי לימודים בחטיבת הביניים, הוא הציע לי לנסות להתאמן ב”אקדמיה לקראטה”. אני חושב שבהתחלה היה לי קצת קשה לראות את הערך המוסף של הקראטה מתמזג לחיים שלי. טכניקות הקאטות נראו לי סוג של חוג ריקוד ולא הבנתי איך זה מתחבר להגנה עצמית. עם הזמן התחלתי להבין איך הדברים עובדים. המשמעת, הכבוד ליריב מאוד חשובים בענף הזה, שמפתח הרבה איפוק עצמי ועוזר לפתח קוארדינציה ושיווי משקל.  עד עכשיו עבדתי עם מורן באופן פרטני. למורן יש תשוקה גדולה לקראטה. התחברנו מאוד ברמה האישית. מורן סיפרה לי כמה הקראטה עזר לה בתקופת הנעורים לביטחון העצמי ולפתח את הצד התחרותי. למורן חשוב לתת מעצמה. מאוד איכפת לה שאצליח. עם מורן הרגיש לי מאוד בטוח ויש לה חלק מרכזי בהתמדה שלי ובחיבור לקראטה”.

בעצתה של מורן עברת מפורמט של אימונים אישיים לאימונים קבוצתיים. איך אתה מסכם חודש פעילות ראשון במסגרת קבוצתית?

“העונה הצטרפתי לנבחרת הקראטה. עכשיו אני מבין איך לכל הדברים שלמדתי איתה באופן אישי יש משמעות בדינמיקה של הענף.  חשבתי שיהיה לי קשה להתרגל, אבל לשמחתי אני עם חבר’ה טובים שיש להם מטרות ותחום עניין משותף. לכל אחד יש את המקום שלו בקבוצה. אף אחד לא מרגיש שהוא הולך לאיבוד שם. הכבוד בין החברים מאוד דומיננטי. אני מרגיש מאוד טוב במסגרת הזו”.

מקווה לעוד תעודת הצטיינות בקיץ 2022. גיא בר סיני לצידן של סנסאיי מורן קויפמן (באמצע) ושירה פורת



איך נראה שבוע ממוצע של אימונים?

“אני מתאמן פעמיים בשבוע עם הקבוצה. בנוסף, אני עושה דברים שחלקם עשיתי בתקופת הסגרים – אימונים עצמאים על טכניקות של קאטות. אני רץ פעמיים בשבוע 10 ק”מ, ביתר הימים רץ לפחות 5 ק”מ. פעם בשבוע אני עושה אימון בחדר כושר. הכל כמובן בתיאום והכוונה של מורן”.

באיזה ענפי ספורט נוספים אתה מתעניין?

“אני מאוד אוהב סקי. אני מתחבר גם לרכיבה על אופניים וריצה”.

איך אתה רואה את הקראטה מתמזג עם עתידך?

“המטרה הקרובה היא לעבור בהצלחה את המבחן לחגורה שחורה דאן 1. אני מקווה שאוכל לשלב בהמשך אימונים עם המסגרות שבהן אהיה. אני לא יודע להגיד לגבי ההמשכיות שלי כספורטאי, אבל בדבר אחד אני בטוח: הקראטה זה דרך חיים ותמיד יהיה לזה מקום בחיים שלי”.

כיף להם ביחד. חברי נבחרת העילית של האקדמיה לקראטה



“האקדמיה לקראטה” בקיבוץ דפנה פותחת את שעריה לילדים, ילדות, נערים ונערות, המעוניינים להצטרף למשפחה חמה וספורטיבית. לפרטים נוספים, הקליקו כאן